Autor Wątek: Budowa Silnika Gry  (Przeczytany 18958 razy)

Offline XPietrucha

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2012, 17:39:40
Mówicie dobrze, że to nie ma zbytniego sensu.
Ale jak ktoś chce wziąć coś, to lepiej jest przynajmniej utrudnić, a nie zostawić
to na widoku.

Poza tym tworzenie takiego archiwum jak to napisał Xion będzie o wiele szybsze niż
wczytywanie każdego pliku z osobna.

Tak więc co jak co, ale nawet nie ze względu na kopiowanie assetów, ale
na wydajność, chyba warto takie coś uczynić

Tak przynajmniej sądzę ;).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

  • +1
# Grudzień 02, 2012, 17:54:17
Popełniasz podstawowy błąd - zrób najpierw coś, co ktoś chciałby kraść/coś co jest tak rozbudowane, że trzeba przyspieszać wczytywanie, potem się będziesz martwił takimi takimi rzeczami.

To trochę jak planowanie co zrobię z pieniędzmi zarobionymi na grze, której jeszcze nie zacząłem tworzyć (niezupełnie to samo, ale nieco podobnie) :).

Offline XPietrucha

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2012, 18:38:31
Ale ja sobie wolę najpierw zaprojektować jak to mniej/więcej ma wyglądać
i dopiero zacząć składać do całości (już zacząłem pisać dawniej), ale wciąż
wchodzą mi do głowy nowe pomysły (Microsoft OneNote musiałem włączyć i pisać pomysły [dosyć
przydatny program] i całą koncepcję silnika [sprawdza się świetnie do tego celu])

Offline mihu

  • Użytkownik
    • mihu

# Grudzień 02, 2012, 19:30:16
Ale ja sobie wolę najpierw zaprojektować jak to mniej/więcej ma wyglądać
i dopiero zacząć składać do całości (już zacząłem pisać dawniej), ale wciąż
wchodzą mi do głowy nowe pomysły (Microsoft OneNote musiałem włączyć i pisać pomysły [dosyć
przydatny program] i całą koncepcję silnika [sprawdza się świetnie do tego celu])
Nie no, każdy tak spędza czas jak lubi. Rzecz w tym, że jak sam pisałeś, chcesz mieć coś w portfolio do pokazania. Nadmierne planowanie, projektowanie, rozrysowywanie oraz tworzenie pobocznych funkcjonalności to najprostsza droga, żeby para poszła w gwizdek i zapał ostygł, zanim powstanie coś, co można (i warto) pokazać. Bo dwanaście diagramów, logger, konsola i moduł do wczytywania modeli to nie jest coś, co chciałbym zobaczyć, gdybym zatrudniał do firmy tworzącej gry. Wolałbym zobaczyć jakąś technikę renderingu albo gotową prostą grę (ale nie zatrudniam, więc mogę się mylić).

Offline XPietrucha

  • Użytkownik

# Grudzień 02, 2012, 20:35:47
Dobre słowa mihu, w 100% się z Tobą zgadzam. Nie warto robić czegoś nadmiernie, i nie robię
tego w moim projekcie.
Świetnie mi się przydaje OneNote. Rozpisuję sobie osobno co i jak ma wyglądać i jak ma to działać.
Kiedy już sądzę, że się napracowałem (zebrałem należyte materiały / wiedzę / sposoby) dodaję (implementuję) to w silniku.
Pewnego rodzaju powstaje dokumentacja jak co jest użyte, działa i to jest wielkim plusem.

Tak wiem, że mam mało, a czas nagli. No ale gdybym pracował bez żadnej podstawki (jakiegoś ogólnego, lub bardziej szczegółowego projektu + dokumentacji), po miesiącu, dwóch, trzech
... pozapominałbym to co jest na początku i jak to działa. Nawet jakbym chciał coś zmienić popatrzę do dokumentacji, szybko znajdę
(+ OneNote, podzielenie na notesy, sekcje, strony i podstrony), potem odnajdę to w silniku i zmienię, bez obaw ryzyka, popsucia czegoś innego (piszę co dana rzecz używa, aby podczas zmiany wiedzieć gdzie dopatrzeć możliwości błędu).