Prawie ukończyłem pewną grę. Krótki opis:
W skrócie gra bazuje na filmie "The Thing" - na planszy jest kilku marines, z których jeden jest kosmitą. Kosmita może zmieniać formy pomiędzy człowiek/alien (jest po prostu marinem z dodatkowymi umiejętnościami), morduje pojedyńczego marina z miejsca, z kilkoma ma problemy. Dodatkowo na mapie jest mnóstwo ciągle spawniących się zombie, słabych, ale w późniejszych fazach jest ich masa, dlatego gracze mogą budować działka automatyczne i wspomagać się nimi.
Generalnie sama gra jest ukończona, do "dodania" został sam mechanizm Grindu (co przesto zrozumiem - zwiększenie przyjemności podnownego grania przez upgrady odblokowywane podczas gry). Podczas dyskusji pojawiło się wiele konceptów i nie bardzo wiem, jak to zrealizować, aby było dobrze (czyli było jak najwięcej funu i jak najdłużej zatrzymać graczy). Generalnie chcemy to zrealizować jako perki odblokowywane wraz z lvlem + broń/granat/umiejętności specjalne odblokowywane lvlem/perkami (przy czym gracz zawsze może zresetować perki i wybrać inne).
Generalnie koncepty które się pojawiły:
(1)
https://dl.dropbox.com/u/12185236/ThingMockup2.jpg (typowy lolowy concept, skille zależne od siebie i z kilkoma lvlami)
(2)
https://dl.dropbox.com/u/12185236/Talents.jpg (podobny do lolowego z tym, że skille levelowane zostały rozbite na osobne przyciski)
(3)
https://dl.dropbox.com/u/12185236/LK1w8.png (skille bez zależności, ew. levelowane)
(4)
http://i.imgur.com/fw6wc.png (tylko 1-3 pasywne perki)
Generalnie co chcemy osiągnąć - prostotę, aby nie trzeba było zgłębiać tego godzinami (ja np. uważam koncept lolowy za przejrzysty, ale są osoby, które tak nie uważają).
Różnorodność (odblokwowywanie broni z lvlem spowodowało, że wszyscy biegali z tą najwyżej levelową, natomiast my chcielibyśmy stworzyć w pewnym sensie teamy [np. gość z miotaczem ognia na zombie i snajperką na innych graczy]).
Jakiśtam balans (dlatego np. padł pomysł levelowanych perków, aby gracz był słaby gdzieś indziej)
Mam nadzieję, że komuś będzie chciało się przeczytać ten wall of text i coś doradzić jak to rozwiązał wcześniej i czy się sprawdziło, ewentualnie które rozwiązanie jego zdaniem jest najlepsze ;)