Autor Wątek: Game Producer oraz inne :)  (Przeczytany 1227 razy)

Offline m.

• Użytkownik

# Listopad 21, 2012, 17:06:15
Witam,

Może będzie to bardzo nietypowy temat :).

Od paru lat pracuję w branży IT, na stanowisku technicznym/projektowym w firmie, która nie zajmuje się grami. Ale od jakiegoś czasu, obecna praca zaczęła mi się nudzić, zacząłem szukać, czym można się w życiu zajmować i znalazłem oferty pracy jako "Game Producer" lub "Product Manager" i parę innych. Chciałbym się zapytać jakie wymagania trzeba spełnić, żeby ktoś zaryzykował zatrudnienie pasjonata gier, na takim stanowisku który nigdy nie pracował w branży gier, ale pracował przy międzynarodowych projektach w branży IT w dużej korporacji. Co do wynagrodzenia to nie mam ogromnych wymagań, bo wiem, że nieraz trzeba zrobić krok do tyłu, aby potem zrobić dwa kroki na przód :). Pytanie, jak zachęcić potencjalnego pracodawcę, aby zaprosił chociaż na rozmowę osobę bez doświadczenia, ale z pasją. Może ktoś z was jest "Game Producer'm" i napiszę jak to było w jego przypadku, że trafił na to stanowisko. Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wypowiedzi.

Pozdrawiam,
M.

Offline Mr. Spam

• Miłośnik przetworów mięsnych

Offline fn2000

• Użytkownik

• +5
# Listopad 23, 2012, 01:16:10
Z mojego doswiadczenia to producent w gamedevie to zawiły temat: jest ich kilka rodzajów - ci co udzielają wywiadów i mają największy wpływ na grę to z ulicy się nie biorą. Zazwyczają mają za sobą co najmniej kilka tytułów wydanych i przeszli przez rózne niższe szczeble koordynacji procesu wytworczego w game studio na przestrzeniu ostatnich 3-5 lat. U nas w Polandii oczywiscie wszystko zawsze musi wygladac "trochę" inaczej dlatego jest też druga opcja: chody u właściciela firmy: znam przypadek gdy producentem w znanej w PL firmie z branzy jest ktos, kto nie ma do tego absolutnie zadnych kompetencji. Co więcej: ma na swoim koncie liczne fuckupy, ALE, potrafi szeptac do ucha i komfortowo czuje się w zarządczym odbycie.