Autor Wątek: Odbicie lustrzane w XNA  (Przeczytany 2496 razy)

Offline adsko

  • Użytkownik

# Listopad 18, 2012, 21:57:47
Witam, piszę moją pierwszą grę w XNA(ogólnie pierwszą gre), i napotkałem mały problem, czyli nie wiem jak ustawić odbicie lustrzane w pionie dla mojego obrazka. Gra jest 2d a postać robię na zasadzie sprit'ach w tablicy Texture2D(tak mi łatwiej obsługiwać animacje). Użycie lustrzanego odbicia potrzebuję do ruchu postaci w prawą stronę.
Proszę o szybką odpowiedź.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +1
# Listopad 18, 2012, 22:02:55
Microsoft.Xna.Framework.Graphics.SpriteEffects.FlipHorizontally


Offline adsko

  • Użytkownik

# Listopad 18, 2012, 22:17:28
tak wygląda wypisanie mojej postaci:
            spriteBatch.Draw(bohatertext[pozycjabohid], new Rectangle(600, 440, bohatertext[pozycjabohid].Width, bohatertext[pozycjabohid].Height), Color.White);
cięzko mi dodać ten efekt:D

Offline Avaj

  • Użytkownik

  • +1
# Listopad 18, 2012, 22:25:16
spriteBatch.Draw(bohatertext[pozycjabohid], new Rectangle(600, 440, bohatertext[pozycjabohid].Width, bohatertext[pozycjabohid].Height), Color.White, 0, Vector2(0, 0), SpriteEffects.FlipHorizontally, 0);

Offline adsko

  • Użytkownik

# Listopad 18, 2012, 22:54:45
dałem vector2 jako zmienną(nie chcialo przyjąć zapisu Vector2(0, 0), lecz funkcja ma za mało argumentów:/ Jak uzupełniłem do postać znika podczss ruchu;/

P.S 2. Dałem juz rade:D
            spriteBatch.Draw(bohatertext[pozycjabohid], new Rectangle(600, 440, bohatertext[pozycjabohid].Width, bohatertext[pozycjabohid].Height), new Rectangle(0, 0, bohatertext[pozycjabohid].Width, bohatertext[pozycjabohid].Height), Color.White, 0, new Vector2(0, 0), SpriteEffects.FlipHorizontally, 0);
« Ostatnia zmiana: Listopad 18, 2012, 23:26:39 wysłana przez adsko »

Offline Santor

  • Użytkownik

# Listopad 20, 2012, 17:36:50
podczas wpisywania argumentow metody masz takie okienko ile razy jest przeciazna dana metoda i jakie argumenty po kolei trzeba wklepywac. Bardzo fajna rzecz:P

Offline adsko

  • Użytkownik

# Listopad 20, 2012, 18:26:43
Wiedziałem, ale coś mi nie wychodziło zbytnio:D

P.S Jak najlepiej ładować mape? Plik czy programowo na sztywno?? A może inaczej:P

Offline Radomiej

  • Użytkownik
    • Blog

# Listopad 22, 2012, 20:40:11
najłatwiej programowo, najlepiej to jednak ją wczytać z pliku. Możesz również pobrać z serwera albo ciągle generować nową - jak kto co lubi:)

Offline Santor

  • Użytkownik

# Listopad 23, 2012, 00:25:08
Jeżeli "programowo" znaczy wklepywac wszystkie zmienne recznie to nie jest to ani najszybszy ani najwygodniejszy pomysl...

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Listopad 23, 2012, 08:13:19
Programowo znaczy, że algorytm tworzy mapę.