Autor Wątek: Kolejna super, wypas startegia  (Przeczytany 7547 razy)

Offline Wiadomo

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2007, 00:51:26
Z ddraw zrezygnowałem bo wyczytywał tylko bmp(...)
Oj kochany... w D3D rowniez nie wczytac jpg, do tego jest specialna biblioteka D3DX =) Osobiscie jej nienawidze, jestem zwolenikiem wlasnych rozwiazan (nie myslcie ze wczytuje jpg, bez JPEGLib xD). D3DX nie przypadl mi do gustu. Wczesniej pakowal do pliku wykonawczego jakies g**** przez co robil sie ogromny, a teraz jakies DLL....


A co do samej gry to jest bardzo ciekaw ile to zajmie. Ja swoj projekt robie juz hmm... od konca wakacji 2006 (2006/2007 sylwestra nie pamietam), dopiero teraz widac jakies efekty, ale wam nie pokaze bo sie przestraszycie xDDD

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 19, 2007, 12:55:44
Oj kochany... w D3D rowniez nie wczytac jpg, do tego jest specialna biblioteka D3DX =) Osobiscie jej nienawidze, jestem zwolenikiem wlasnych rozwiazan (nie myslcie ze wczytuje jpg, bez JPEGLib xD). D3DX nie przypadl mi do gustu. Wczesniej pakowal do pliku wykonawczego jakies g**** przez co robil sie ogromny, a teraz jakies DLL....
Polecam OpenIL (obecnie przemianowany na DevIL). :)

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Styczeń 19, 2007, 16:07:53
D3DX nie gryzie - zwłaszcza że to w niej jest całkiem dobry mechanizm sprite'ów ID3DXSprite.

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 19, 2007, 17:36:52
w D3DX jest bardzo duzo calkiem dobrych mechanizmow - mozesz zajac sie pisaniem nie myslac o bibliotekach matematycznych (chyba nie da sie napisac lepiej zoptymalizowanych niz te D3DXowe), ustawianiu macierzy (funkcje do operacjach na nich, tyczy sie poprzedniego), ladowaniem textur i modeli na najprostrzym poziomie, kolizjami opartymi na promieniach (D3DXIntersect) czy liczeniem Bounding Sfer czy Boxow - to takie kilka przykladow mozliwosci D3DXa :)

Offline Wiadomo

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2007, 18:07:20
w D3DX jest bardzo duzo calkiem dobrych mechanizmow - mozesz zajac sie pisaniem nie myslac o bibliotekach matematycznych (chyba nie da sie napisac lepiej zoptymalizowanych niz te D3DXowe), ustawianiu macierzy (funkcje do operacjach na nich, tyczy sie poprzedniego), ladowaniem textur i modeli na najprostrzym poziomie, kolizjami opartymi na promieniach (D3DXIntersect) czy liczeniem Bounding Sfer czy Boxow - to takie kilka przykladow mozliwosci D3DXa :)
Funkcje matematyczne w D3DX sa zoptymalizowane, od kiedy?

plik d3dvec.inl
inline _D3DVECTOR&
_D3DVECTOR::operator *= (const _D3DVECTOR& v)
{
   x *= v.x;   y *= v.y;   z *= v.z;
   return *this;
}

inline _D3DVECTOR&
_D3DVECTOR::operator /= (const _D3DVECTOR& v)
{
   x /= v.x;   y /= v.y;   z /= v.z;
   return *this;
}
Nie widze tutaj zadnej optymalizacji.

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 19, 2007, 18:18:09
D3DVECTOR a D3DXVECTOR to jest pewna roznica :) Bo widzisz, przegladasz zly naglowek: prawidlowy to d3dx9math.h - a tam nie ma implementacji, bo jest ona ukryta w dll afaik

Offline Wiadomo

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2007, 19:56:57
D3DVECTOR a D3DXVECTOR to jest pewna roznica :) Bo widzisz, przegladasz zly naglowek: prawidlowy to d3dx9math.h - a tam nie ma implementacji, bo jest ona ukryta w dll afaik
Mowisz serio? To wyglada na to ze mam kod zrodlowy D3DX =)

//--------------------------
// 4D Vector
//--------------------------
D3DXINLINE
D3DXVECTOR4::D3DXVECTOR4( CONST FLOAT *pf )
{
#ifdef D3DX_DEBUG
    if(!pf)
        return;
#endif

    x = pf[0];
    y = pf[1];
    z = pf[2];
    w = pf[3];
}

D3DXINLINE
D3DXVECTOR4::D3DXVECTOR4( CONST D3DXFLOAT16 *pf )
{
#ifdef D3DX_DEBUG
    if(!pf)
        return;
#endif

    D3DXFloat16To32Array(&x, pf, 4);
}

/* itd... */

Misiek, Misiek... poza tym zobacz to ->
typedef struct D3DXVECTOR2
Tak jest deklarowana struktura =) Nie widze nigdzie __declspec(dllimport). Nawet jesli by bylo to i tak wolniejsze byloby to od funkcji napisanej samemu uzywajac MMX, SSE itp. Bo funkcja bylaby inline =)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 19, 2007, 20:20:15
z dll moj blad, nie znalazlem wczesniej tego d3dx9math.inl :)

Moje informacje bazowalem na msdnie i gamedev.net, nigdy sam nie przegladalem tak naprawde tych zrodel, nie odczuwalem takiej potrzeby zwazywszy na informacje zawarte w tym topicu.

Warto jednak wspomniec:
Cytuj
Not all of the functions are optimized like this[idzie o mmx/sse/sse2/3dnow!], only the functions in the library. Matrix and Quaternion stuff is optimized, vector stuff isn't
:) (chociaz to i tak dobrze napisany kod)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Styczeń 19, 2007, 21:22:33
Taka mała, moderatorska uwaga: odjechaliście od tematu, i to mocno :P.

Offline Wiadomo

  • Użytkownik

# Styczeń 19, 2007, 23:39:06
Taka mała, moderatorska uwaga: odjechaliście od tematu, i to mocno :P.
Jakie masz nicki na innych forach ?xD Osobiscie proponowalbym przenies te posty do nowego tematu np. "Wszystko o D3DX", czy cos w tym stylu. Moglbym sie jeszcze troche pomeczyc i po wojowac =)


A teraz cos odnosnie tematu -> Masz nazwe do gry?

Offline Humman

  • Użytkownik

# Styczeń 20, 2007, 20:28:39
Myslałem nad God's War gdyż w założeniu każda strona byłaby reprezantantem innego bóstwa
,musiała oddawać mu cześć a za szeżenie jego kultu przez krucjaty lub inne środki pokonanie kultystów
wrogich bóstw.Gracz kierował by imperium z pozycji króla a bóstwo kierowane przez AI moglo by się
ułaskawić dając czary, łaski , jednostki albo zezłościć zsyłając plagi, kataklizmy. Nie mówie że zrobie
coś takiego ale pomysł na gre tak wygląda.

Przez 2 dni zainplementowałem mapę ze scrollingiem, i minimalistyczne menu główne + przyciski.

Offline Wiadomo

  • Użytkownik

# Styczeń 20, 2007, 20:55:16
ze scrollingiem, i minimalistyczne menu główne + przyciski.
Daj zrzuty ekranu =) Musimy zobaczyc jak to wyglada.

Offline Humman

  • Użytkownik

# Styczeń 21, 2007, 21:17:34
on tylko menu bo mapę wstyd pokazywać

http://clubbers-forum.info/gfx/show.php?p=iviewcapture_date_21_01_2007_time_20_09_30.jpg&pg=0

dodoam że miecz się obraca, a z tyłu bedzie obrazek tlo pod przyciski a u góry płonący napis
no chociaż żeby menu wyglądało profesionalnie  :)


Offline Wiadomo

  • Użytkownik

# Styczeń 21, 2007, 21:26:24
on tylko menu bo mapę wstyd pokazywać

http://clubbers-forum.info/gfx/show.php?p=iviewcapture_date_21_01_2007_time_20_09_30.jpg&pg=0

dodoam że miecz się obraca, a z tyłu bedzie obrazek tlo pod przyciski a u góry płonący napis
no chociaż żeby menu wyglądało profesionalnie  :)


No menu jako tako wyglada, ale jak to robisz? Walisz kwadrat i go teksturujesz ? Nie lepiej zrobic GUI, bedzie uzywane rowniez w grze.

maho

  • Gość
# Styczeń 22, 2007, 00:14:10
Tez kiedys gre zaczynalem od menu :) Ale to bylo kiedys :P
Ogolnie mieczyk fajny, reszta nie za bardzo :)