Autor Wątek: Kolejna super, wypas startegia  (Przeczytany 7737 razy)

Offline Humman

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2007, 22:15:19
Wiatam, tak gdzieś od roku albo dłużej planuje stworzenie gry w jaką bym miał przemożną chęć zagarć, a właściwie mixu paru znanych gier plus coś od siebie. Taki całkiem zielony to w programowaniu nie jestem
z rok jak zanam c++ , podstawy API windowsa , troche direct draw i przymierzam się do d3d.

Oto po krótce ogólne założenia projektu;
-w dużej mierze podobna do heroes 3 acz znacznie bardziej rozbudowana
-akcja w turach , grafika 2d
-badania, ulepszenia i spore dzewo technologiczne
-zawansowana ekonomia z podatkami, kosztami bilansem
-grupy jednostek w armiach z możliwą zmianą wyposarzenia+doświadczenie
-miasta z własna populacją i morale
-podział pracy społeczenstwa na 3 gałezie
-ważna rola zasobów żywności
-manna z modlitw ludu zużywana na czary, łaski i avatary
- ok. 24 typów budynków
- zatrudnianie bohaterów z cechani rpg
- 8 stron z różnym stosunkiem do siebie
-rozbudowana dyplomacja i chandel
-jakaś fabuła by się przydała w stylu realistycznego fanstasy
-grafika oparta na ikonach i elementach gui znaczy nic specjalnie efektownego
-oddziały w formie figurek na paierowej mapie - nie potrzeba animacji

Już nawet zaczołem pisać podstawy silnika od mapy w ddraw ale za dużo z tym kłopotu wiec
teraz zabieram sie za to na gotowym silniku 2d wybrałem hge.
Fakt że założenia są dość poważne ale troche pracy i powinno coś grywalnego wyjść ,
aczkolwiek grafię nie wiem skąd wezmę.

No to czekam na opinie o tej wypas starategi ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kot

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2007, 22:24:02
Nie chcę Cię zniechęcać, ale realistycznie podchodząc do sprawy powinieneś sobie rozpisać harmonogram prac i przemyśleć czy starczy Ci czasu / chęci. Bo z tego co wypisałeś to 60 osobomiesięcy lekko będzie :).

Offline HellCat

  • Użytkownik

# Styczeń 17, 2007, 22:48:46
Nie chcę być uszczypliwy, ALE.
Jak pewnie zauważyłeś co chwilę, ktoś rzuca pomysłem na swoją super grę... I na tym najczęściej się kończy.
Jeśli wydaje Ci się, że łatwo przez takie coś przebrnąć to jesteś w błędzie :)

Założyłeś sobie bardzo dużo, jak na swoją pierwsza produkcje. Nasuwa się od razu pytanie, czy jesteś w stanie sam to zrobić ? Jeśli nie to naj prawdopodobniej po miesiącu porzucisz swój "świetny pomysł na grę"


Ale może się mylę ;)

Pozdrawiam  & GL !

Offline vashpan

  • Użytkownik
    • Strona

# Styczeń 18, 2007, 00:10:25
Tak... najlepiej po prostu zmniejszyc swoje zapedy i sprobowac ukonczyc choc jeden bardziej lub mniej prosty pomysl - czy gra w ktora chcesz sam zagrac musi byc tak skomplikowana ? Moze lepiej najpierw napisac swojego wymarzonego tetrisa :)

Naprawde satysfakcja z projektu skonczonego jest ogromna, to nie jest to co wyrzuty sumienia ze praca nad takim ambitnym projektem poszla na marne ( choc tak naprawde nie poszla - tego czego sie nauczyles, nikt ci nie zabierze )

Offline Lipek Samo Zło

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2007, 00:53:10
Taki całkiem zielony to w programowaniu nie jestem
z rok jak zanam c++ , podstawy API windowsa , troche direct draw i przymierzam się do d3d.
O Stary z takimi skillami to cały świat pada Ci do stóp...

Wdrożenie się do game-devu jest jak nauka pływania. Wiadomo że jak ktoś wpadnie od razu na głęboką wodę to sie utopi, dlatego najpierw musi nauczyć się pływać na płytkiej wodzie. Tak samo jest z game-devem najpierw musisz złapać troche skilla w samym programowaniu prostych gierek, żeby później móc kodować mega wypasione gry. Więc na początek zrób nawet tą strategię 2D, ale taką mniej rozbudowaną, prostą - chodzi o to żebyś skończył ten projekt, bo jak się weźmiesz za coś strasznie rozbudowanego, to nie skończysz tego a nawet możliwe że zniechęcisz się do game-devu co byłoby totalną klęską...

Co do HGE, to miałem do czynienia z tym silniczkiem i muszę powiedzieć że jak na początek jest świetnym wyborem. Możesz spokojnie zrobić na nim kilka "pierwszych" gierek, zanim zaczniesz kodować własne sliczniczki.

Pamiętaj na mega wypasione gierki jeszcze przyjdzie czas :)

GL & HF
i niech moc będzie z Tobą :D

Offline Wiadomo

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2007, 01:20:49
Nawet nie czytalem, ale od razu rzucilo mi sie w oczy "chandel" =)

maho

  • Gość
# Styczeń 18, 2007, 02:05:11
Nawet nie czytalem, ale od razu rzucilo mi sie w oczy "chandel" =)
Mi też. Nawet myślałem, że gra będzie klimatem zbliżona do dzieł Chandlera. ;D

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Styczeń 18, 2007, 04:52:12
Aż się prosi o komentarz kawałek po kawałku:

Wiatam, tak gdzieś od roku albo dłużej planuje stworzenie gry w jaką bym miał przemożną chęć zagarć, a właściwie mixu paru znanych gier plus coś od siebie.

Ja bym chciał zagrać kiedyś w neurointeraktywną symulację 6-miliardowego społeczeństwa, ale jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś napisał Matrixa.

Cytuj
Taki całkiem zielony to w programowaniu nie jestem
z rok jak zanam c++ , podstawy API windowsa , troche direct draw i przymierzam się do d3d.

Programuję od sierpnia 2006, a "znam" (teoria) już D3D i większość rozwiązań, które można stosować do gier (wliczając zaawansowane elementy WinAPI i MFC), a mimo to uważam, że niewiele umiem. Czas to nie wszystko, doświadczenie jest ważniejsze.

Cytuj
Oto po krótce ogólne założenia projektu;
-w dużej mierze podobna do heroes 3 acz znacznie bardziej rozbudowana

To się w oczy rzuca - na razie proponuję pograć w HOMM3 - będziesz miał znacznie więcej frajdy. Przy okazji zastanów się, ile pracy wymagało napisanie tej gry - i ile pracy musi wymagać napisanie jej rozbudowanego przypadku. Potem podziel to przez ilość osób, które nad HOMM3 pracowały (prawdopodobnie liczba pomiędzy 10 a 40).

Cytuj
-akcja w turach , grafika 2d

Tu pochwalam wybór: 2D turowe jest znacznie prostsze (szczególnie na początek) niż 3D czy real-time.

Cytuj
-badania, ulepszenia i spore dzewo technologiczne
-zawansowana ekonomia z podatkami, kosztami bilansem

Dodam tylko, że Blizzard 4 miesiące poświęcił równoważeniu postaci w Diablo II, podobną ilość czasu równoważono rasy w Warcrafcie. Tam zastosowano proste możliwości rozwoju, więc jeśli chcesz, żeby Twój system technologiczny był zrównoważony... powodzenia.

Cytuj
-grupy jednostek w armiach z możliwą zmianą wyposarzenia+doświadczenie
-miasta z własna populacją i morale
-podział pracy społeczenstwa na 3 gałezie

Zastanawiam się, jak chcesz to rozwiązać od strony technicznej i nie widzę żadnych rozsądnych możliwości... zastanawiałeś się w ogóle nad tym?

Cytuj
-ważna rola zasobów żywności

Gdzieś dzwonią, ale nie wiadomo, w którym kościele...

Cytuj
-manna z modlitw ludu zużywana na czary, łaski i avatary

Polecam dodać zaklęcie "Mana z nieba", które obdarzy poddanych uchodźców żywnością.  ;)

Cytuj
- ok. 24 typów budynków (...)
- 8 stron z różnym stosunkiem do siebie

8 stron i 24 budynki... to daje po 3 budynki na stronę. Już HOMM1 miał większą ilość budynków unikatowych w danym zamku. Zauważam "oczywistą sprzeczność" z wcześniejszym założeniem.

Cytuj
- zatrudnianie bohaterów z cechani rpg
-rozbudowana dyplomacja i chandel
-jakaś fabuła by się przydała w stylu realistycznego fanstasy

Dyplomacja z AI jest zawsze bardzo rozbudowana, handel podobnie. Bohaterowie "w stylu rpg" (co to w ogóle jest?) i "jakaś" fabuła są dowodem, że pomysł jest w bardzo początkowej fazie powstawania - ot, luźno rzucone hasło. Widzę podążanie za znaną modą: "zróbmy pokaz graficzny, fabułę pisze ten, kto będzie miał największe spóźnienia - za karę."

Cytuj
-grafika oparta na ikonach i elementach gui znaczy nic specjalnie efektownego
-oddziały w formie figurek na paierowej mapie - nie potrzeba animacji

"Nic specjalnie efektownego"... i jednocześnie nic specjalnie łatwego. Przekonasz się jak tylko będziesz pisał jakieś GUI.

Cytuj
Już nawet zaczołem pisać podstawy silnika od mapy w ddraw ale za dużo z tym kłopotu wiec
teraz zabieram sie za to na gotowym silniku 2d wybrałem hge.
Fakt że założenia są dość poważne ale troche pracy i powinno coś grywalnego wyjść ,
aczkolwiek grafię nie wiem skąd wezmę.

No to czekam na opinie o tej wypas starategi ;)

Jeśli DDraw sprawiło Ci kłopot (gdzie? to tak proste API, że aż przyjemne), znacznie trudniej będzie napisać jakąkolwiek złożoną logikę potrzebną w takiej grze. Nie wiem, czy dasz radę z tak ambitnym projektem bez żadnego przygotowania.
Założenia są bardzo poważne (pod względem ilości pracy), ale w pewnych punktach niejasne i sprzeczne wewnętrznie - nim coś napiszesz, przemyśl i sprecyzuj wszystkie wymagania, poćwicz pisanie prostych gierek przy pomocy DDraw (jakiś pong czy tetris) i dopiero zabieraj się za pisanie tego - inaczej nigdy nie skończysz.
Gdybyś w jakiś sposób zrealizował pomysł, chętnie przetestuję i pogram - dawno nie miałem okazji grać w coś, co byłoby choć podobne jakością do Heroes III. Mimo to na
Cytuj
opinie o tej wypas starategi
musisz poczekać aż zobaczę coś, o czym bedę mógł wygłosić opinię.
Powodzenia w dalszej nauce gamedev :)
V.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Styczeń 18, 2007, 08:37:00
Cytuj
Ja bym chciał zagrać kiedyś w neurointeraktywną symulację 6-miliardowego społeczeństwa, ale jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś napisał Matrixa.
A jak myślisz, w czym żyjemy? Po prostu się chłopak nie pochwalił, bo by wszyscy zaczęli próbować skakać z budynków. ;)

Cytuj
Programuję od sierpnia 2006, a "znam" (teoria) już D3D i większość rozwiązań, które można stosować do gier (wliczając zaawansowane elementy WinAPI i MFC), a mimo to uważam, że niewiele umiem.
MFC w programowaniu gier się praktycznie nie przydaje (no, chyba że piszesz sapera, ale ja tam nawet sapera bym w Allegro, OpenGL lub D3D wolał napisać). :)

Cytuj
Jeśli DDraw sprawiło Ci kłopot (gdzie? to tak proste API, że aż przyjemne), znacznie trudniej będzie napisać jakąkolwiek złożoną logikę potrzebną w takiej grze.
Mi też DirectDraw sprawił niemały kłopot (w sumie przez to dałem sobie z nim spokój), podczas gry Direct3D nie sprawiło mi większego problemu. :)

Offline Charibo

  • Redaktor

# Styczeń 18, 2007, 13:37:21
Oj to byly czasy... Wyswietlilem sobie w DirectDraw bitmapke, ale kiedy chcialem sobie ja obracac zmieniajac jednoczesnie jej przezroczystosc i zobaczylem co to za kosmos, od razu przesiadlem sie na Direct3D - polecam to rozwiazanie Humman :)

Offline d0ubl3_j

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2007, 14:34:28
zycze powodzenia, btw pomysl przelezal jakis tydzien, bez "zagladania" do niego?

Offline Wiadomo

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2007, 15:14:07
Oj to byly czasy... Wyswietlilem sobie w DirectDraw bitmapke, ale kiedy chcialem sobie ja obracac zmieniajac jednoczesnie jej przezroczystosc i zobaczylem co to za kosmos, od razu przesiadlem sie na Direct3D - polecam to rozwiazanie Humman :)
Łeeee tam... nie jestes programista kamikadze =) Takie cos przynosi najwiecej radosci =)

Offline Humman

  • Użytkownik

# Styczeń 18, 2007, 21:00:26
No znowu z tą grą to tak tragicznie nie jest, rzuciłem na początek garść ogólnych założeń
i dopiero jak zrobię podstawowe rzeczy jak : wyświetlanie mapy, wyszukiwanie drogi, operacje na plikach
mapy i sejwach, obiekty na mapie i ich zachowanie, podstawowy gui to zajme się mechaniką gry.
 Niektóre założenia techniczne piśmiennie niby opracowałem no może to jakoś wyjdzie przy kodzeniu,
a jak już coś bardziej wyjdzie to dopiero będe rozbudowywać do przy najmniej częsci początkowych założeń.

A te niejasne założenia co do miast, rozbudowy, bohaterów są wzorowane na grach typu:
medivall TW, cywilizacja, europa uniwersal ,hegemonia i różne tycony stawiam za wzór.
 
Z ddraw zrezygnowałem bo wyczytywał tylko bmp, a przezroczystość to tam w teori chyba jest,
a CHandel to wychodzi jak się pisze a nie patrzy  ;)

maho

  • Gość
# Styczeń 18, 2007, 21:04:29
Tylko sie nie zdziw, jak po skodzeniu tego wszystkiego i probie dodania mechaniki, bedziesz musial polowe projektu przekodzic :)

Ogolnie (dla mnie) takie megaprojekty jednoosobowe nie maja szans na jakikolwiek sukces :)
Gdyby moznabylo tak latwo laczyc HoMM3+M:TW+EU+tycoony to byloby takich gier na rynku ze szkoda gadac :)

Offline Złośliwiec

  • Użytkownik
    • Dark Cult

# Styczeń 19, 2007, 00:02:03
Mi też DirectDraw sprawił niemały kłopot (w sumie przez to dałem sobie z nim spokój), podczas gry Direct3D nie sprawiło mi większego problemu. :)

Ze mną było dokładnie na odwrót, co dowodzi, jak niebezpiecznie względna potrafi być rzeczywistość ;).

A oscylując nieco bliżej tematu - startegia to jest jakieś nowatorskie połączenie gry strategicznej i biegów krótkodystansowych? :P