Autor Wątek: Poziom gry ładowany z obrazka.  (Przeczytany 1027 razy)

Offline Harsay

  • Użytkownik

# Listopad 06, 2012, 22:01:51
Witam.

Przeglądając kilka timelapsów z tworzenia gier to zauważyłem że część osób tworzy poziomy w grze za pomocą pliku graficznego.

Czy może mi ktoś napisać nazwę jaką nosi ten sposób i coś o implementacji tego w grze?

Z góry dzięki.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 06, 2012, 22:24:21
Nic nie wiem o nazwie.

Implementacja? Jeśli poziom gry jest na regularnej siatce, to różnym typom pola przypisujesz różne kolory i tymi kolorami "malujesz". W kodzie jedziesz po grafice piksel po pikselu i sprawdzasz jakąś tablicą, co dany kolor piksela "znaczy" - czy ściana, czy podłoga...

Możesz sobie (np. w składowych RGB albo po prostu w polach bitowych) kodować w kolorze piksela różne informacje: typ (ściana, podłoga, cośtam), numer tekstury, numer obiektu specjalnego (np spawny przeciwników, skrzynki).

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Listopad 06, 2012, 23:07:18
Ja pisząc tak Mercenary, zrobiłem to tak. Box2D i tak odpowiedzialny za kolizje, wiec tylko biorę i ustawiam sobie vectory i tworze kształt nieregularny, a reszta jak np. teleporty na strefach.