Autor Wątek: Gdzie sie podział D3DX?  (Przeczytany 2598 razy)

Offline BEZIMENNY45645

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2012, 16:19:48
Witam. Mam pytanie,czy mógłby mi ktoś powiedzieć,gdzie jest plik D3DX11.h w najnowszym Windows SDK? Sprawdzałem i nie ma go w folderze include. Czy wie ktoś gdzie on jest?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2012, 16:22:24
wiki mówi że D3DX jest deprecated w Windows 8 SDK, więc jak chcesz to ściągaj starsze SDK

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Listopad 03, 2012, 17:05:57
D3DXMath należy zastąpić DirectXMath, kompilować shadery przy pomocy D3DCompilerXX.
Modern UI nie honoruje D3DCompiler, więc shadery dla Metro muszą zostać skompilowane przed wydaniem aplikacji.

Offline BEZIMENNY45645

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2012, 17:58:20
Aha czyli mnie czeka conajmniej 2h żmudnego poprawiania aplikacji. Dzięki za pomoc. Swoją drogą wolałem stary system. Ale i tak dzięki.

Offline Krzysiek K.

  • Moderator
    • DevKK.net

# Listopad 03, 2012, 18:45:21
Cytuj
D3DXMath należy zastąpić DirectXMath
Ale zależy, co jak komu leży. ;) Ja tam dalej używam D3DX.

Cytuj
Modern UI nie honoruje D3DCompiler, więc shadery dla Metro muszą zostać skompilowane przed wydaniem aplikacji.
Co nie ma w tym przypadku znaczenia, bo gry PCtowe i tak z reguły nie będą robione pod Metro UI.

Offline BEZIMENNY45645

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2012, 18:48:27
No właśnie ja też wolałem stare D3DXMath i pewnie teraz zrobie tak,że przekopiuje ten stary d3dx10.h z funkcjami matematycznymi do mojego projektu.

Offline Mike148

  • Użytkownik

# Listopad 04, 2012, 19:25:07
Ja miałem ten sam problem tyle, że na 7.
W Visual c++ w zakładce VC++ directories jak masz inlclude i libs to dodaj do executable directories :
"$(DXSDK_DIR)\Utilities\bin\x86" lub x64. To powinno pomóc (o ile twój problem polega na tym, że kompilator wywala error iż nie znajduje takiego pliku ) :D

Offline Pawelx156

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2012, 20:02:00
Własnie przyglądam się tej nowej anomali MS Visual 2012.
Direct3d9 jest tak zrobiony jak by wcale nie istniał.
D3DXMATRIX zamienione na D3DMATRIX. Inne nazewnictwo analogicznie.
A teraz gdzie są ich funkcje matematyczne, i reszta starych gratów.
Tak samo brakuje w LPD3DXSPRITE i ja się pytam to po co jest  d3d9.h ze zmienionymi typami bez ich obsługi.
Nigdzie w tym nowym badziewiu nie mogę znaleźć D3DXCreateTextureFromFileEx o D3DXMatrixTransformation2D itp .

Zamiast wszystko instalowane z win sdk to jeszcze trzeba Direct sdk instalować.

Wprawdzie jest tam DirectXMath.h ale są tam anomalie nazewnictwa w postaci XMVECTOR itp.

Nowy system, nowy level.
 Z MS człowiek się nigdy nie nudzi.




Offline Avaj

  • Użytkownik

# Listopad 10, 2012, 20:52:08
Własnie przyglądam się tej nowej anomali MS Visual 2012.
Direct3d9 jest tak zrobiony jak by wcale nie istniał.
D3DXMATRIX zamienione na D3DMATRIX. Inne nazewnictwo analogicznie.
A teraz gdzie są ich funkcje matematyczne, i reszta starych gratów.
Tak samo brakuje w LPD3DXSPRITE i ja się pytam to po co jest  d3d9.h ze zmienionymi typami bez ich obsługi.
Nigdzie w tym nowym badziewiu nie mogę znaleźć D3DXCreateTextureFromFileEx o D3DXMatrixTransformation2D itp .

Zamiast wszystko instalowane z win sdk to jeszcze trzeba Direct sdk instalować.

Wprawdzie jest tam DirectXMath.h ale są tam anomalie nazewnictwa w postaci XMVECTOR itp.

Nowy system, nowy level.
 Z MS człowiek się nigdy nie nudzi.
Nie zdziwiłbym się. W interesie MS jest, żeby ludzie szybko porzucali DX9, bo porzucając DX9 automatycznie porzucają XP, a mimo działań typu deklarowanie zarzucenia supportu ludzie jeszcze twardo się XP trzymają.

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Listopad 10, 2012, 23:12:16
Odnoszę wrażenie, iż jest możliwe programowanie w DX9c bez D3DX.
XNAMath świetnie chodzi pod dziewiątką.
Tekstury można załadować bez D3DX również.
Jest to rozwój planowany latami.
XNAMath(DirectXMath) nie wymaga DLLa, a to przy krytycznych dla wydajności miejscach jet trochę szybsze.

P. S.
Wada jest taka, że efekty są zaimplentowane w D3DX, co w wielu przypadkach jest utrudnieniem.

Offline Pawelx156

  • Użytkownik

# Listopad 11, 2012, 11:32:36
Odnoszę wrażenie, iż jest możliwe programowanie w DX9c bez D3DX.
XNAMath świetnie chodzi pod dziewiątką.
Tekstury można załadować bez D3DX również.
Jest to rozwój planowany latami.
XNAMath(DirectXMath) nie wymaga DLLa, a to przy krytycznych dla wydajności miejscach jet trochę szybsze.

No to teraz gdzie w tych nowych zmianach mogę załadować LPDIRECT3DTEXTURE9 chociażby jak D3DXCreateTextureFromFileEx. Nie wspomnę że w nowym d3d9types.h typy są pozmieniane na bez X.
Czyli funkcje matematyczne nie są dostępne dla nich, bo DirectXMath.h operuje na innych typach danych.

Zresztą pobrałem tutorial  z Direct3D ma w sobie 7 podtutoriali. I tam ładowanie dds jest napisane ręcznie.
Czyżby MS w końcu się domyślił że ich ładowarka plików to żółw?

MS owszem planuje, ale jak tu zrobić żeby ludzie robili  w tym co najnowsze. Czyli jak teraz win8 to niech robią pod win8. A i tak robi się pod 9 dla tych co mają starsze systemy / karty.

Więc i tak zostaje stary sdk i stare biblioteki.
 

Offline kubera

  • Użytkownik
    • Prywatna strona

# Listopad 11, 2012, 11:38:09
Ano nie ma lekko, ale można :)

Polecam blog, ażeby po latach nie zostać...
http://blogs.msdn.com/chuckw/

P. S.
XNAMath sie świetnie rzutuje na stare typy.

Offline Pawelx156

  • Użytkownik

# Listopad 11, 2012, 12:06:01
Ano nie ma lekko, ale można :)

Polecam blog, ażeby po latach nie zostać...
http://blogs.msdn.com/chuckw/

P. S.
XNAMath sie świetnie rzutuje na stare typy.

Dzięki za linka.
Czyli te zmiany są dla win8  i niby sugerują przejście na ten nowy win sdk.  HAHAHA
Oby MS w końcu upadł ... To ja sobie w najbliższym czasie protestuje Ubuntu.