Autor Wątek: Zakup książek o game dev'ie  (Przeczytany 3476 razy)

Offline Mirvan

  • Użytkownik

# Listopad 02, 2012, 23:26:43
Niedługo będę zamawiał kilka książek na amazonie, chciałbym kupić też książkę (kilka?) o programowaniu gier.
Mam dość sporo wiedzy w programowaniu w C, trochę mniej w c++ i javie. Teraz uczę sie pythona + pygame.

Jakieś propozycje odnośnie książek dla zupełnie zielonego?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Listopad 02, 2012, 23:38:45
Nie jest to lista o gamedevie, ale warta uwagi:

http://www.codinghorror.com/blog/2004/02/recommended-reading-for-developers.html

z GD - game programming gems są warte świeczki, jest dużo części.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2012, 00:24:07
Game Programming Gems - klasyka, zbiór artykułów na temat różnych aspektów programowania gier, pogrupowanych w bloki tematyczne. Mam 2 części, poluję na więcej. Zdecydowanie warte polecenia.

A tak poza tym - interesują Cię książki na jakiś konkretny temat, czy takie ogólne?

Czy może jest tak, że chcesz zacząć z gamedevem od zapoznania się z kluczowymi zagadnieniami, ale nie wiesz, jakie to są? Może lepiej będzie iść za jakimś tutorialem, dopóki nie wyklaruje Ci się, co dokładnie Cię interesuje?

Offline Reg

  • Administrator
    • Adam Sawicki - Home Page

# Listopad 03, 2012, 14:40:25
Zależy jak konkretnie chcesz pisać swoje gry. Możesz opanować jakiś middleware typu Multimedia Fusion. Możesz używać silnika typu Unreal Engine czy Unity. Możesz pisać gry na strony WWW (Flash, HTML5), mobilne (na iOS czy Android) - każde pisze się w innym języku. Do każdego takiego tematu znajdą się pewnie odpowiednie książki.

Jeśli pójdziesz ścieżką pisania gier na PC, od zera, w C++ z grafiką 3D w DirectX albo OpenGL, wtedy: Po pierwsze, naucz się dobrze C++. Samo C to za mało, wypadałoby znać programowanie obiektowe i inne takie tematy. Potem polecam jakąś grubą książkę od DirectX albo OpenGL. Taka zwykle zawiera też podstawy matematyczne grafiki 3D i ogólnie uczy programowania gier. Game Programming Gems nie polecam na początek, bo to książki dla zaawansowanych, tak naprawdę zbiory krótkich, niezależnych artykułów z rozwiązaniami różnych wyszukanych problemów.

Offline Mirvan

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2012, 16:04:18
Nie jest to lista o gamedevie, ale warta uwagi:

Chodzi mi tylko o propozycje ksiazek o gd. Lista calkiem fajna.

A tak poza tym - interesują Cię książki na jakiś konkretny temat, czy takie ogólne?

Interesuje mnie raczej c++ + opengl.

Jeśli pójdziesz ścieżką pisania gier na PC, od zera, w C++ z grafiką 3D w DirectX albo OpenGL, wtedy: Po pierwsze, naucz się dobrze C++. Samo C to za mało, wypadałoby znać programowanie obiektowe i inne takie tematy. Potem polecam jakąś grubą książkę od DirectX albo OpenGL.

Ogarniam programowanie obiektowe tylko nigdy nie robilem tego profesjonalnie. W pracy pisze w C + straszne wewnetrzene api.

//..

Myslalem na poczatku o tej ksiazce: http://www.amazon.com/Beginning-C-Through-Game-Programming/dp/1435457420/ref=sr_1_12?s=books&ie=UTF8&qid=1351951333&sr=1-12

Ale przejrzalem jej tresc i to jest jednak samo wprowadzenie do c++, a programowania samej grafiki tam niema.

Offline 11

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2012, 17:50:55

Offline Xender

  • Użytkownik

# Listopad 03, 2012, 19:30:38
Polecam OpenGL Suberbible 5.

Real Time Collision Detection także dobre.

Offline 11

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2012, 18:30:12
Pytanie na boku tego tematu: znacie *dobre* ksiazki o produkcji gier (nie o programowaniu), najlepiej indie-friendly?

Offline rAum

  • Użytkownik
    • blog

# Listopad 05, 2012, 22:36:02
W tematyce GD polecam Game Coding Complete.