Autor Wątek: Android C++  (Przeczytany 5263 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Listopad 05, 2012, 14:58:06
Khazad: tak jakby kto kolwiek się tym przejmował. :) Mając do wyboru napisanie aplikacji w C++, a nie napisanie aplikacji w ogóle, wybieram to pierwsze. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Khazad

  • Użytkownik

# Listopad 05, 2012, 16:29:21
Podejście prawidłowe ale c++ dla androida to tylko opcja. Jeśli nie jest absolutnie konieczna to nie ma co jej wybierać. Bo wtedy to już czyste lenistwo :P

Edit:
I mimo że nie przepadam za javą to znajomość C++ nie sprawia że jest on lepszym wyborem dla androida
« Ostatnia zmiana: Listopad 05, 2012, 16:33:37 wysłana przez Khazad »

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Listopad 05, 2012, 16:41:15
W tym cytowanym fragmencie chodzi o to, żeby nie tworzyć nowego kodu pod Androida w C++ jeżeli nie ma wyraźnej potrzeby. Jeżeli masz już gotowy kod C++ (np. kompletną grę na iOS) to jest zupełnie inna sprawa. Generalnie sensowne są dwie opcje:
  • prawie cała aplikacja w C++ + niewielki wrapper w Javie na rzeczy związane z telefonem (kontekst graficzny, input, wtyczki społecznościowe itp) <- najczęściej interesująca nas sytuacja przy grach
  • prawie cała aplikacja w Javie + niewielkie fragmenty kodu w C++ (jakieś szybkie obliczenia na wielu wątkach z użyciem NEON albo rzeczy które wymagają dużej ilości pamięci)

Bezsensowną opcją natomiast jest pół na pół czyli podobna ilość kodu Java i C++. Nawet za milion dolarów (i to nierobaczywych) nie chciałbym debugować takiego potwora. ;)