Autor Wątek: Grafika koncepcyjna - jak to się je?  (Przeczytany 3866 razy)

Offline kamilm122

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 14:43:20
Witam

Chciałbym zapytać o rzecz która całkiem mocno leżyw  tych temattach, a jednak na tej stronie jej nie zauważyłem.
Mianowicie jak każdy z nas wie i pewno nie raz zetknął się z różnymi pracami do gier komercyjnych, tych zapamiętanych, tych nie [ ;) ] i tych anulowanych także.. do wszystkich od profesjonalnych team'ów były wykonywane grafiki koncepcyjne.
W czasach gdzie nie było tabletów, oczywiście na kartkach z całkiem niezłym wyposażeniem plastycznym.
Wszystko zawsze wyglądało w porządku i nie chodzi tutaj mi o "łooooooooo ale ładnieeeee", tylko o samą technikę.

Mianowicie jak rzutować dane rzeczy? Postacie, poszczególne elementy, budynki bronie etc, które także niejako się do nich wiczają. Jeśli ktoś jeszcze nie rozumie to zwykły rzut tak jak jest to przedstawione w programach do modelowania jak np.: w 3dsMAX widok podstawowy 4 okna z góry z boku z tyłu/przodu i widok do podglądu.
Nie miałym takiego problemu ze stworzeniem grafiki [a właśnie do tego zmierzam] gdybym miał jakąś wiedzę o tym jak wogóle wyznaczyć sobie jakieś granice na kartce [nie mam tabletu a myszką na komputerze raczej nie będę poswać :)].

W gimnazjum jeszcze był taki przedmiot jak technika, tam było rzutowanie porostokątne i wszystko ograniczało się do prostych brył które co bardziej złożone miały ewentualną dziurę w środku.
Mi jednak o wiele trudniej narysować w taki sam sposób postać obrośnietą w rogi i na dodatek nienaturalnie zgarbioną a właśnie o to mi chodzi by widok niej był z każdej strony, Na tym właśnie polega koncept, potem ma być to skanowane i dane koledze który wrzuci to w Cineme4D.

Dlatego mając tak małą wiedzę na ten temat prosiłbym o jakieś fajne źródła.

Zgóry dziękuję i jeżeli grafik 3d uzna że jest dość dobre mogę się tu "pochwalić". :P

Z góry dziękuję i pozdrawiam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 15:30:50
Ostatnio robię modele z konceptów do jednego projektu i jak dla mnie najlepsze koncepty są od boku/ z przodu (zalezy od postaci- np postacie podłużne, jak koń, pies lepiej od boku, postacie ludzkie lepiej od przodu), wtedy daję sobie na background image i mogę dość dokładnie wymodelować koncept. Poza tym od razu mogę sobie nałożyć jako teksturę, zwiekszyć ilość poly i szybko zrobić sculpt na normalmapę. Nie wiem jak robią to profesjonaliści, ale mi tak jest najłatwiej :).

Offline midnight

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 15:34:06
Jeśli grafik ma wymodelować jakąś postać, najlepiej podesłać mu 3 obrazki (front, bok i tył postaci) w rzucie prostokątnym, bez perspektywy.

Koncepty otoczenia zawierające dużo przedmiotów, postaci itd. robi się jako wytyczne dla grafików by ich modele były spójne i wszystko pasowało do siebie

Przedmioty, budynki, florę..., też warto narysować oddzielnie, chodź jeśli nie są jakoś ważne lub skomplikowane wystarczy jeden rysunek poglądowy.

Offline 11

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 19:20:24
OP: wyczucie, wyobraznia i intuicja - podstawowe narzedzia artysty.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

  • +1
# Listopad 01, 2012, 19:24:23
to tak jakbyś na pytanie "ile dać mąki do pierogów?" odpowiedział "na oko" :P

Offline 11

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 19:26:00
Przeciez wlasnie tym sie rozni sztuka od nauki, ze nie jest precyzyjna i wymaga wyczucia. Nie ma przepisu na rysowanie, potrzebna jest wyobraznia.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 19:35:04
osobiście uważam że wszystkiego da się nauczyć. Kiedyś się założyłem z koleżanką z asp że namaluję akrylami reprodukcję pewnego obrazu 30x30 cm, zajęło mi to ponad 2 tygodnie, koleżanka się zdziwiła że taki ładny wyszedł, a rysować odręcznie nie potrafię do dziś. Sztuka sztuką, ale wszystkiego da się nauczyć poświęcając odpowiednio dużo czasu.

Offline 11

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 19:37:42
No tak, zagrac na fortepianie Chopina tez kazdy moze sie nauczyc, ale stworzyc taka kompozycje tylko niewielu.
Kopiowanie obrazu a tworzenie obrazu to tez dwie rozne rzeczy.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 19:49:36
racja. Jednak myślę że jak ktoś np. narysuje 1000 razy konia przerysowując, to narysowanie 1001 z pamięci przyjdzie mu łatwo. Ktoś z boku może powiedzieć ale ty masz talent, nie wiedząc tego, ile pracy zostało w to włożone wcześniej. Po prostu musiał się o wiele dłużej uczyć niż ten co go tylko przerysowuje. Chopin zapewne też przed stworzeniem swoich dzieł nasłuchał się innych, tym bardziej że był bardzo młody a małe dzieci szybko się uczą.

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Listopad 01, 2012, 20:10:23
Po rejestracji na autodesk masz wszystkie darmowe programy autodesku. Tak przypominam jak by ktoś nie wiedział. Może spróbuj w sketchbook desinger. Jest rewelacyjny. Baz tabletu da rade w tym programie. Ja kupiłem używany tablet za 100zł na allegro. Mam prawie rok i nie żałuje ani trochę. Ja kartki skanuje sobie aparatem cyfrowym. Więcej na youtube o programie. Pierwszy może niech będzie ten do obejrzenia. http://www.youtube.com/watch?v=kiR7XLP-Vt8 A i jeszcze jedno. 99% to umiejętność rysowania, a 1% talent;) A może z autocada skorzystaj lub z inventor. http://www.youtube.com/watch?v=pfHH_wbdWyY Inventor chyba jednak będzie najnajlepszy.
« Ostatnia zmiana: Listopad 01, 2012, 20:15:11 wysłana przez albinoski1989 »