Autor Wątek: SpaceFire 2D Game - gra zręcznościowa  (Przeczytany 789 razy)

Offline bingo009

  • Użytkownik

# Październik 25, 2012, 18:15:51
Witam serdecznie, pragnę tutaj przedstawić mój 1 ukończony projekt:
SpaceFire jest grą zręcznościową. Naszym celem jest strzelanie do statków. Lecz oni nie pozostaną nam dłużni i będą się bronić. W miarę jak wzrasta level, gra robi się trudniejsza. Gracze i przeciwnicy mają po 3 życia. Życie statku odczytujemy z jego wyglądu. W miarę jak będzie obrywał, to będzie coraz bardziej uszkodzony(oberwie 3 razy, koniec). Grafika narazie to dno totalne, ale jestem programistą nie grafikiem, w następnej wersji będzie ona lepsza dla oka, aczkolwiek też nie idealna. Jeżeli ktoś z nudów zgodzi się zrobić grafikę, będę bardzo wdzięczny i dopisze tą osobę do listy autorów. Narazie listy nie ma, bo sam tworzyłem gre. Pokazuje tutaj wersje 1.0, jednak 2.0 wniesie parę różnić:
-Będzie max 20 leveli
-Po ukończenu n levela(5, lub 10 nie mogę wybrać), będzie się zwiększała losowość strzałów(losowość określa ile przeciwników naraz wystrzeli)
-Bonusy(naprawa statku, zwiększenie siły broni)
-Gra na dwóch graczy - zrobione
-Lepsza grafika(lekkie spikselowanie statków graczy i wrogów) - w trakcie

Narazie losowość jest określana przez level(na 1 strzela tylko 1 przeciwnik naraz, na 3, trzy itd.). Testujcie grę i mówicie swoje pomysły, oraz uwagi. Narazie gra na dwóch graczy nie jest wprowadzona, po wybraniu gry na 2 w menu i tak uruchomi się na jednego. Napisana w C++ z użyciem Allegro 5.0.7.

Link:
http://speedy.sh/uUFhZ/SpaceFire.zip
« Ostatnia zmiana: Październik 25, 2012, 19:17:45 wysłana przez bingo009 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Marszal

  • Użytkownik

# Październik 25, 2012, 23:45:53
Witam,
gra się ok, pociski przeciwników spadają szybko i dobrze :).

Po przegranej lub po naciśnięciu ESC gra się wysypuje -
w załączniku masz loga (wygląda na to, że problem jest w
zwalnianiu zasobów).

Pozdrawiam

Offline bingo009

  • Użytkownik

# Październik 26, 2012, 19:53:55
Z tego co widzę w logu, to faktycznie ma problem ze zwolnieniem jakieś bitmapy. Być może klasa zawierająca bitmapy nie zwalnia swoich zasobów, ale destruktor, w którym jest funkcja do zwalniania zasobów powinien zadziałać przed końcem aplikacji. Może lepszym rozwiązaniem będzie dynamiczne tworzenie klasy i kasowanie jest za pomocą operatora delete. Może jednak to błąd, że zaufałem kompilatorowi w sprawie pamięci. Chyba lepiej, jak sam będę nią rozporządzał. Spróbuję to rozwiązać. Ciesze się, że gra się dobrze.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2012, 20:17:06 wysłana przez bingo009 »