Autor Wątek: Kolizja z mapą , przedmiotami itd.  (Przeczytany 5526 razy)

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 08, 2012, 14:58:18
Poważnie, jeśli nie wiesz jak się odwołać do elementu tablicy to zacznij naukę od początku, a nie od środka. Weź jakąś książkę do C++ czy jakiś kurs z neta i przerób go najpierw solidnie. Potem zacznij coś konkretnego klepać. Mamę oszukasz, tatę oszukasz, ale życia nie oszukasz. Brak Ci podstaw z programowania. Twoją grę nie piszesz sam, tylko piszą ją Ci użytkownicy forum odpowiadając na twoje tematy.
« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2012, 15:01:21 wysłana przez jelcynek »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline KumandoS

  • Użytkownik

# Październik 08, 2012, 15:59:10
Chciałem zacząć od efektów , a dopiero potem od nauki , jednak nie zbyt to wyjdzie . Aktualnie mam bardzo mało czasu na naukę tego co chcę czyli C++ i Allegro lub SDL . Jednak w najbliższym czasie planuję naukę dokładnie C++ - posiadam książkę "C++ dla każdego " autorstwa Jesse Liberty . Jednak myślę nad zmianą biblioteki graficznej na SDL lub/i OpenGL .  Teraz wiem tylko jak działa mniej więcej mechanizm gry .
Jednak przekonaliście mnie tym offtopem do nauki od podstaw . No nic to ja zajmę się studiowaniem książki .

@ Jeszcze taki mały offtop . Czy zna ktoś jakieś dobre zadanka treningowe do C++ ? Bo wiedza to jedno , ale trzeba ją też wykorzystać w praktyce , a w książce raczej takich zadań nie ma .

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Październik 08, 2012, 16:13:43
Chciałem zacząć od efektów , a dopiero potem od nauki , jednak nie zbyt to wyjdzie . Aktualnie mam bardzo mało czasu na naukę tego co chcę czyli C++ i Allegro lub SDL . Jednak w najbliższym czasie planuję naukę dokładnie C++ - posiadam książkę "C++ dla każdego " autorstwa Jesse Liberty . Jednak myślę nad zmianą biblioteki graficznej na SDL lub/i OpenGL .  Teraz wiem tylko jak działa mniej więcej mechanizm gry .
Jednak przekonaliście mnie tym offtopem do nauki od podstaw . No nic to ja zajmę się studiowaniem książki .

@ Jeszcze taki mały offtop . Czy zna ktoś jakieś dobre zadanka treningowe do C++ ? Bo wiedza to jedno , ale trzeba ją też wykorzystać w praktyce , a w książce raczej takich zadań nie ma .

IMo twoje podejscie akurat nie jest zle tj wlasnie uczyc sie robiac prosta gre w allegro. A czemu chcesz zostawic all i  przesiasc na sdl lub ogl'a? SDL'a nie znam (w sumie dobry powod by zaraz rzucic okiem) ale z tego co kojarze allegro moze byc jednak lepsze dla twoich zastosowan. Ogl jest bardziej profesjonalny i jest ok, ale to jednak trudniejsza, bardziej abstrakcyjna sprawa.

Offline Shusty

  • Użytkownik

  • +2
# Październik 08, 2012, 17:15:16
Przerób książkę do C++, dopiero wtedy weź się za bibliotekę graficzną i pisanie gier. Inaczej nie ma szans by coś z tego wyszło. Ciągle będziesz się zacinał na prostych podstawowych elementach języka, lub po prostu nie będziesz wiedział jakie masz narzędzia przy programowaniu, a z taką wiedzą  już wiesz co możesz zrobić, jak i jakie masz możliwości.

Wystarczy nawet, że przestudiujesz ten tutorial http://xion.org.pl/productions/texts/coding/megatutorial/ I możesz się już czuć dość pewnie w znajomości C++, bo takie wiadomości są wystarczające do pisania gier, a wiedzę później już latwo rozszerzać. Do tego troszkę praktyki, by nauczyć się programować w jakimś tam stopniu. Mając wiedzę o języku i umiejętność programowania będzie dobrze.

Przerób nawet ten tutorial i zrozum cały materiał, wtedy od razu zobaczysz, że tak trzeba było zrobić od razu. Teraz marnujesz tylko czas, bo nawet jak coś Ci wyjdzie to poświęcisz na to 100razy więcej czasu, niż na naukę c++ i wykonanie tego.

Offline jelcynek

  • Użytkownik

  • +1
# Październik 08, 2012, 18:52:08
Cytuj
IMo twoje podejscie akurat nie jest zle tj wlasnie uczyc sie robiac prosta gre w allegro.

Oczywiście, że jest złe. Jak się nie zna podstawowych podstaw to można co najwyżej się nauczyć kopiować cudzy kod (co zresztą widać na przykładzie KumandoSa) bez zrozumienia. Praktyka oczywiście jest równie (ba, nawet bardziej) ważna, niż teoria, ale praktyka na poziomie adekwatnym do wiedzy.

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Październik 08, 2012, 19:12:54
Oczywiście, że jest złe. Jak się nie zna podstawowych podstaw to można co najwyżej się nauczyć kopiować cudzy kod (co zresztą widać na przykładzie KumandoSa) bez zrozumienia. Praktyka oczywiście jest równie (ba, nawet bardziej) ważna, niż teoria, ale praktyka na poziomie adekwatnym do wiedzy.

Mz dobre jest robic to i to. Kommandos nie powiedzial ze nic nie czyta w miedzyczasie tyle ze (jak rozumiem) polapanie sie wymaga czasu i uwaza ze rownolegle dopytywanie sie na forum moze wcale nie zaszkodzic -
Osobiscie rozumiem to podejscie i mam nawet dosyc podobne tyle ze jestem bardziej zaawansowany (i szukam i sprawdzam i zadaje pytania na forach - wszystko pomaga na swoj sposob)

« Ostatnia zmiana: Październik 08, 2012, 19:16:55 wysłana przez rhdbisgrt »