Autor Wątek: Crossword Fit  (Przeczytany 5550 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 03, 2012, 23:25:03
A, i jeszcze jedna uwaga: jak ustawimy planszę w idealny sposób (wszystkie gwiazdki) to gra mogłaby nam oszczędzić klikanie w finish :) Dla mnie to było mocno nieintuicyjne, mało która gra logiczna w jaką grałem wymaga takiego zatwierdzania. Zwłaszcza w trialu czasowym to mocno przeszkadza.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 04, 2012, 00:04:30
@rhdbisgrt: counter linii, który mam (cloc) nie robi mi porządnego rozbicia na katalogi i pliki. Jak macie jakiś porządny counter z supportem dla as3, to mogę wrzucić tu rezultat.

@Dab: to by nie było spójne. Raz wyskakiwałby przycisk finish, a raz by nie wyskakiwał. To by było przydatne tylko przy time trialach. To by nie dawało możliwości nacieszenia się rozwiązaniem, kiedy je wreszcie znajdziesz. Pewnie, że to rozważałem :).

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 04, 2012, 00:06:57
Niekoniecznie niespójne, wystarczy żeby to nie był "finish" tylko "olewam resztę gwiazdek, daj mi się przeczłapać dalej" ;)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 04, 2012, 00:09:38
A, to nawet przemyślne :), ale wciąż nie daje nasycić oczu.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +1
# Październik 04, 2012, 00:14:12
Tyle że w czasie nasycania oczu leci nam czas triala ;) Może lepiej w drugą stronę, na podsumowaniu planszy button "zobacz moje rozwiązanie".

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 04, 2012, 00:29:07
Pod to nawet jest gotowy kod :). Ale raczej nie chcę tego ruszać. Jest tu tyle ważniejszych rzeczy do rozgrzebania :).

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Październik 04, 2012, 12:03:37
@zxc: Aha, czyli nie jest to jakoś bardzo skomplikowane :) Losujesz słowa, wybierasz miejsce rozgałęzienia, dodajesz kolejne słowo, powtarzasz kilka razy... Na koniec rozmieszczasz gwiazdki i rozdzielasz słowa, rozmieszczając je po całej planszy. Ogólnie bardzo ciekawy problem.

Inna sprawa... 25k? Myślałem że AS3 to dość wysoko poziomowy język. W 25k liniach w takim Pythonie/Perlu/Rubym można by pewnie zakodować spory kawałek Facebooka ;-)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 06, 2012, 01:13:15
Dzięki wszystkim za feedback, mam już fajną wizję przebudowy gry :).

@Xion: generowanie działa tak: losujemy słowo startowe a następnie iteracyjnie wybieramy losowe słowo ze słownika i próbujemy skrzyżować je z losowym słowem na planszy (litera po literze). Jeśli słowo można wpasować, to zostawiamy i losujemy kolejne aż osiągniemy zadaną ilość słów. Wstawiamy constraintów tyle ile trzeba, wstawiamy ścianki (późniejszy poziom) i wstawiamy gwiazdki. Podajemy po wstrząśnięciu i przemieszaniu :).

25k też wydaje mi się jakoś niewiarygodne. Licznik nie wypluwa podziału na katalogi więc nie wiem jak to sprawdzić łatwo. Są też w kodzie dwie zewnętrzne biblioteki, ale one nie są zbyt duże. Jeśli możecie polecić porządny counter linii z obsługą AS3, to chętnie sprawdzę jeszcze raz i wrzucę rezultat.

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Październik 06, 2012, 10:56:10
Dzięki wszystkim za feedback, mam już fajną wizję przebudowy gry :).

25k też wydaje mi się jakoś niewiarygodne. Licznik nie wypluwa podziału na katalogi więc nie wiem jak to sprawdzić łatwo. Są też w kodzie dwie zewnętrzne biblioteki, ale one nie są zbyt duże. Jeśli możecie polecić porządny counter linii z obsługą AS3, to chętnie sprawdzę jeszcze raz i wrzucę rezultat.

Dalbys rade policzyc z reki (otwierajac kazdy plik w edytorze i dodajac), najwyzej stracisz na to z 20 minut (wydaje mi sie) Albo zsumuj wielkosc plikow ze zrodlem (w bajtach) i podziel przez 25.

Nie mam pojecia jak pisze sie takie rzeczy pod flashem, 25 tys lini to nie jest maskarycznie duzo ale jednak myslalem ze we flashu wiele rzeczy sie klika i tego zrodla nie powinno byc az tyle. A jak wogole wygladaja takie zrodla? (moze moglbys pokazac paredziesiat linijek, dla mojej ciekawosci ;-) :O

Albo najlepiej powedz wogole na co idzie tam ten kod (tak zeby zainteresowac sie tamatem) co tam jest oprogramowywane i na co poszczegolne czesci kodu zostaly wydatkowane
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2012, 10:58:34 wysłana przez rhdbisgrt »

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Październik 06, 2012, 12:47:53
Cytuj
Dalbys rade policzyc z reki (otwierajac kazdy plik w edytorze i dodajac), najwyzej stracisz na to z 20 minut (wydaje mi sie) Albo zsumuj wielkosc plikow ze zrodlem (w bajtach) i podziel przez 25.
Ahem:
find . -name '*.as' | xargs cat | wc -lCzasami warto wiedzieć jak zrobić coś w tym "strasznym" wierszu poleceń ;)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 06, 2012, 13:09:47
Jeszcze jakiś |grep -v '^[ \t]*$' by nie liczyć pustych linii.

Offline jorul

  • Użytkownik

# Październik 06, 2012, 13:58:12
http://cloc.sourceforge.net/ to liczy całkiem sprawnie. Ma opcję wyświetlania wyników po pliku, trzeba dodać --by-file i wyświetli linijki dla wszystkich plików ze wskazanego katalogu.

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

# Październik 06, 2012, 19:22:30
@up: Bardzo fajne! Ma też tę zalete, że jest tylko o jeden apt-get od użycia :)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 07, 2012, 01:46:54
Właśnie cloca używałem. Wyniki jednak są sensowne, ale nie umiem ich posortować według katalogu - wtedy możnaby lepiej przyswoić ogólną strukturę.

raport cloca jest za duży na forum, dodaję w załączniku
-Playtomic nie jest mój, to biblioteka
-Sfxr nie jest mój
-Gamersafe nie mój
-Mochi nie moje
-jest tu cały mój framework ze wszystkimi mniej lub bardziej potrzebnymi elementami
-kod poszczególnych ekranów jest w katalogu /src/Menu
-kod gameplaya w src/Game
-najwięcej kodu gameplaya jest w klasie Wordspace, która odpowiada za całą interakcję na ekranie gry
-duża klasa LevelSelection odpowiada za cały ekran wyboru poziomu
-Jest tu trochę starych klas, których poprzednie wersje chciałem zachować

Offline Radarek

  • Użytkownik

# Październik 07, 2012, 12:51:24
-Playtomic nie jest mój, to biblioteka
-Sfxr nie jest mój
-Gamersafe nie mój
-Mochi nie moje
-jest tu cały mój framework ze wszystkimi mniej lub bardziej potrzebnymi elementami

Nie jest to za dobra praktyka by wrzucać wszystko do jednego katalogu 'src'. Tam powinny leżeć tylko Twoje pliki. Ja zawsze tworzę sobie katalogi 'src' i 'lib'. W 'lib' lądują wszystkie biblioteki zewnętrzne (każda ma swój podkatalog, żeby struktura plików się nie mieszała) a potem każdą bibliotekę dodaję do ścieżek źródlanych ("Source path"). W tym katalogu trzymam też wersje bibliotek w .swc.

-Jest tu trochę starych klas, których poprzednie wersje chciałem zachować

To mi sugeruje, że nie używasz żadnego systemu kontroli wersji. Czy faktycznie tak jest?