Autor Wątek: Crossword Fit  (Przeczytany 5311 razy)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 03, 2012, 17:28:55
Fajna gierka. Aczkolwiek $10 za grę logiczną to dla mnie kosmos ;)

4 uwagi:
- czasem gra przytrzymuje kursor myszki nad słowem (i nie chce puścić)
- stosunkowo często trafiają się słowa które niekoniecznie mogą się spodobać targetowi gry (fekalia i takie tam)
- przydałby się reset bezpośrednio na planszy
- istnienie trials jest niejasne dla gracza

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 17:35:22
Dzięki za feedback.

@Krzysztof5: hipotetycznie rzecz biorąc: za ile byś kupił? :>
@Dab:
1)jaki system, jaka przeglarka? Umiesz to zreprodukować, ten bug?
2)wymień słowa, które Ci się trafiły, to je usunę.
3)reset, czyli przelosowanie planszy na nowo?
4)możesz rozwinąć co masz na myśli z trialsami? też widzę tu problem, ale nie wiem czy ten sam.
Jaka cena by była odpowiednia, myślisz?

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Październik 03, 2012, 18:05:32
Ja miałem "cloaca" :)

Fajnie wymyślona i wykonana gierka, szacun za mechanizm generujący plansze!

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 03, 2012, 18:06:21
1. Firefox, Windows 7. Tak to wygląda: http://www.youtube.com/watch?v=4doVdy8VTj4
2. Nie pamiętam w tej chwili, ale przegrepuj listę słów/opisów po kluczach typu sperm/feces/excrements i będzie lepiej ;)
3. Tak. Jak w trialu czasowym upłynie limit to nie ma już sensu dalej rozwiązywać, a nie mogłem tego resetu w ogóle na początku znaleźć. Dorzuciłbym go bezpośrednio na planszy.
4. Rozwiązałem plansze z pierwszego setu, wróciłem do menu a tam jakieś szare kropki na planszach jakbym czegoś nie zrobił (mimo zmaxowania gwiazdek). Dopiero na forum przeczytałem że są dodatkowe zadania na planszach.

Co do ceny to dwie sprawy. Po pierwsze wydaje mi się że mimo wszystko jest dość drogo, a po drugie nie do końca wiem jak bardzo awesome będzie gra po wydaniu tejże kasy. Dla porównania za podobną kwotę można kupić na 3 miesiące premium na KaraokeParty i dostać dodatkowe kilkaset piosenek. Tylko że wcześniej też jest kilkaset darmowych. Tutaj jeszcze nie zdążyłem wciągnąć się na dobre w grę, a już chcesz ode mnie sporej (relatywnie) kasy.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 18:19:19
mnie się trafiło 'rapist' wraz z objaśnieniem :P. Cena kosmiczna, no ale w sumie jak już ktoś jest skłonny zapłacić cokolwiek to da i tyle.

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 19:39:03
@Dab:
Dzięki za feedback.

1)Strasznie Ci fpsy skaczą, więc może z tej racji pojawiają się jakieś opóźnienia w pracy kursora. Ale samego momentu, w którym "gra przytrzymuje kursor nad słowem i nie chce puścić" nie widziałem na filmiku.
2)Tak zrobię.
3)Rozumiem, to jest problem do zaadresowania, choć nie koniecznie w taki sposób. Może po prostu szybsze przejścia :). Bo taki restart byłby przydatny tylko dla triali, to niezbyt wydajne.
4)To jest trochę wprowadzające w błąd. Trial zdobycia wszystkich gwiazdek pojawia się dopiero po pierwszym rozwiązaniu krzyżówki i gra nie patrzy ile gwiazdek miałeś w tym rozwiązaniu. Wyjaśnienie jest jak klikniesz - dlatego jest napisane "trials 0 / 2", żebyś kliknął i sprawdził samemu o co chodzi. A wtedy wyskakuje okienko z treścią triala. Tak to zostało wymyślone.

Propos ceny i wartości: klienta wyobrażam sobie jako kogoś, kto polubił rozwiązywanie tych zagadek, zobaczył, że jest wiecej rodzajów zagadek i chciałby je też porozwiązywać. Z trialami hipoteza była taka, że gracz będzie miał w ten sposób powód, aby zagrać ponownie w już raz rozwiązany poziom i w ten sposób gracz rozkręci się i będzie chciał rozwiązywać  żeby gracz się rozkręcił w graniu kilka razy tego samego poziomu (za każdym razem innego, ale z tą samą ilością słów i feature'ami). Wnioski na razie mam takie, że przez to, że te triale są i zawsze jest jakiś cel narzucany przez grę, to gracz nie wykształca sobie chęci do grania kiedy już triali nie ma. I dlatego wydaje się, że to nie jest duża gra - ot, dwadzieścia kilka poziomów, kiedy w w normalnej grze na iphona mam setki poziomów.

Był papier psychologiczny, który opisywał to zjawisko - ludzie byli mniej zmotywowani, kiedy dostawali nagrodę. To chyba to samo zjawisko. Wydaje mi się, że może usunięcie tych dodatkowych nagród zaowocowałoby tym, że gracz grałby dla samej gry.

Na razie po prostu podbiłem dwukrotnie progi na time triale, żeby w miarę łatwo było się w nich zmieścić (żeby nie było zjawiska "nie chcę grać triala" chcę po prostu pograć). Ale następnym krokiem mogłoby być testowe usunięcie triali. Widzę trochę rozwiązań.

Dzięki jeszcze raz za feedback - dał mi do myślenia.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 20:10:28
Jakoś umknęło mojej uwadze to $10.
To jest mocna przesada. Chyba że zakładacie iż dla potencjalnego klienta nie będzie miało znaczenia czy kupi tą gre za $1 czy $10, coś w stylu gra za 1 czy 10 groszy.

Warto się zastanowić nad inną formą pobierania opłat, taką jak reklamy. Albo sprzedać grę jakiemuś serwisowi .

Czy zamierzacie podzielić się z warsztatem, osiągnięciami sprzedażowymi ?

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 20:16:08
"triale" są fajne, tylko powinny być jakoś bardziej widoczne dla gracza (jakaś informacja na początku o tym?) i mogło by być ich więcej, już nawet nie na punkty albo na małe ich ilości. Zakładam, że gra jest kierowana bardziej dla zachodnich odbiorców, gdzie statystycznie rzecz biorąc będą w stanie zapłacić sporo więcej niż u nas, ale myślę, że 5 dolarów było by bardziej "akceptowalne" :) Powinieneś także jakoś podkreślić to, w czym gra po zapłaceniu będzie lepsza od darmowej wersji - "milion pięćset" nowych poziomów, więcej ficzerów, opcji itd. Gracz musi wiedzieć, że naprawdę warto zapłacić za grę :)

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

# Październik 03, 2012, 20:42:54
1)Strasznie Ci fpsy skaczą, więc może z tej racji pojawiają się jakieś opóźnienia w pracy kursora. Ale samego momentu, w którym "gra przytrzymuje kursor nad słowem i nie chce puścić" nie widziałem na filmiku.

Odpal filmik na 720p i zobacz jak chodzi kursor. Ja bardzo powoli ze stałą prędkością przesuwałem myszkę w obie strony. Gra co jakiś czas przechwytuje kursor i puszcza go z dużym lagiem. A skaczące FPSy to żadna wymówka, chyba że podkręcony i7 to za mało na tę grę. ;)

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 21:00:48
No dosyc fajne jesli chodzi o wykonanie, bardzo dobra dynamika i dobry choc skapy fx. W jakiej to jest technologi i ile lini kodu?

ps. u mnie w operze i na starym jednoprocesorowym jeszcze kompie dziala doskonale plynnie
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2012, 21:23:33 wysłana przez rhdbisgrt »

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 21:04:11
@koirat: mamy reklamy, ale to nie jest szczególnie efektywny sposób zarobku. Dzielić się pieniędzmi z Warsztatem nie planowaliśmy :), ale nice try.

@Dab: flash ma ostatnio ciekawe kaprysy. Najnowsza wersja w Chromie (mają własnego Flasha) zaczęła powodować tego typu problemy. Pojawił się input lag, który można było zlikwidować przełączając się na inną wersję Flasha. Ale rozwiązania dla problemu nie widziałem. Na IE działało wszystko w porządku. Teraz widzę, że coś podobnego pojawia się w u Ciebie Firefoxie. Strasznie mnie to denerwuje, bo dla mnie to jest niewybaczalne, że w grze kursor działa z opóźnieniem.

Żeby być pewnym: ruszasz kursorem a wirtualny kursor w grze (łapka) porusza się z opóźnieniem? W pierwszym poście napisałeś, że gra łapie kursor i nie chce puścić - to tylko takie sformułowanie? Bo na filmiku widzę, ze po chwili zawsze puszcza :).

@Krzysztof5: Przemielimy statystyki i zobaczymy jak należy pokierować tą grą. $5 to dobra cena, ale obawiam się, że to nie wystarczy - potrzebne będą głębsze zmiany. Ale dajmy temu poleżeć na razie :).

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 21:25:37
@rhdbisgrt: cieszę się, że uważasz wykonanie za dość fajne! Co masz na myśli mówiąc bardzo dobra dynamika? Gra jest we Flashu. Specjalnie dla Ciebie policzyłem linie kodu. Spróbuj zgadnąć, to Ci powiem :).

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 21:38:08
@rhdbisgrt: cieszę się, że uważasz wykonanie za dość fajne! Co masz na myśli mówiąc bardzo dobra dynamika? Gra jest we Flashu. Specjalnie dla Ciebie policzyłem linie kodu. Spróbuj zgadnąć, to Ci powiem :).

Mialem na mysli b. dobra i szybka płynnosc ianimacji. Nie mam bladego pojecia jak sie pisze gierki we flasku, strzelic moge ale moge sie mocno pomylic 5 tys lini?

Offline zxc

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 21:45:03
No, nie ma tak łatwo nawet we Flashu :). 25k linii kodu, nie licząc komentarzy i pustych linijek.

Dobrze, że działa bez zarzutu u Ciebie. Jak widzę jakieś problemy wydajnościowe to mi wstyd jest przed ludźmi :).

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Październik 03, 2012, 23:24:04
No, nie ma tak łatwo nawet we Flashu :). 25k linii kodu, nie licząc komentarzy i pustych linijek.

Dobrze, że działa bez zarzutu u Ciebie. Jak widzę jakieś problemy wydajnościowe to mi wstyd jest przed ludźmi :).

No to z kolei zaskakujaco sporo (Ostatnio pytalem kolege ktory pisal erpega 2d i ten erpeg w c++ mial o ile pamietam mniej :o  - Na co jest wydatkowany ten kod, ?mozesz troche przyblizyc ? (zawsze wnetrza projektow to najciekawsza rzecz. (Co do wydajnosci bardzo plynnie a ja mam w domu starego jednordzeniaka z 2003 czy 4 )
« Ostatnia zmiana: Październik 03, 2012, 23:26:27 wysłana przez rhdbisgrt »