Autor Wątek: Wybór silnika do gry MMO via client  (Przeczytany 10268 razy)

Offline Joker

  • Użytkownik

  • +2
# Wrzesień 24, 2012, 23:50:03
A ja ci odradzam wszystko służące do profesjonalnego tworzenia gier. A polecam Game maker'a, można w tym zrobić grę 2D, nieskomplikowane 3D ( jest wrapper Ogre3D ) i są tez przykłady gier sieciowych. A na pewno będzie najłatwiej ci to ogarnąć. I nie mniej za złe że każdy po tobie jeździ, lepiej tak się zrazić niż samemu stwierdzić że nic z tego nie będzie i stracić czas na marne. Serio.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Zoltar

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 25, 2012, 17:04:50
Wielu osobą tak mówiono, że do niczego nie dojdą, a jednak nie mieli racji. Co do programowania itp. to macie tu rację, że nie mam o tym pojęcia, ale np. Wy? Jakoś się nauczyliście, czyż nie? To chyba nie jest najtrudniejsza dziedzina nauki. Dlaczego mam sobie to niby odpuszczać? Nie rozumiem was... Zniechęcacie mnie, a przecież ja się chcę tylko czegoś nauczyć nowego.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2012, 17:08:11
To chyba nie jest najtrudniejsza dziedzina nauki.
Kwestionowanie poziomu trudności przy jednoczesnej prośbie o pomoc?

Offline flexi

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2012, 17:09:52
Cytuj
Wielu osobą tak mówiono, że do niczego nie dojdą, a jednak nie mieli racji. Co do programowania itp. to macie tu rację, że nie mam o tym pojęcia, ale np. Wy? Jakoś się nauczyliście, czyż nie? To chyba nie jest najtrudniejsza dziedzina nauki. Dlaczego mam sobie to niby odpuszczać? Nie rozumiem was... Zniechęcacie mnie, a przecież ja się chcę tylko czegoś nauczyć nowego.

Ty odrazu porywasz sie pod MMO :), zacznji od nauki C++, potem male gierki to moze za 1-2 lata bedziesz juz co potrafil zrobic konkretnego.

Offline Zoltar

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2012, 17:11:52
Czyli mam zacząć od C++? Ok, chyba nie mam wyboru.

Offline Jog

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2012, 17:16:55
Gdzie tam zaraz odpuszczać, odpuszczać nie wolno ;)
Jeżeli chcesz tworzyć gry to nauczysz się zdecydowanie więcej kończąc jakikolwiek, nawet stosunkowo prosty projekt w gamemakerze niż tracąc X czasu na próbe pisania molochów.
Gdy wchodzi się do tej branży, to patrząc na projekt potrafisz sobie wyobrazić zaledwie, strzelam, 10% z problemów którymi będziesz musiał się zmierzyć.
Kończąc wcześniej cokolwiek zauważysz już dużo więcej, przy okazji znacznie powiększysz swoją szansę na sukces w bardziej zaawansowanym projekcie.

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2012, 18:09:23
Czyli mam zacząć od C++? Ok, chyba nie mam wyboru.
Jak najbardziej masz wybór: Java, C#, Python... Języki bardziej przyjazne początkującemu programiście niż C++.

Offline iniside

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 25, 2012, 18:33:19
Nie trzeba być programistą, żeby tworzyć gry.
Wielu chyba o tym zapomina (;.

Online MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Wrzesień 25, 2012, 20:18:55
Zoltar, a jak wyobrażasz sobie tworzenie jakiejś gry, bo jesteś świadom tego, że nawet na gotowych silnikach trzeba mieć trochę wiedzy (choćby o funkcjonowaniu sieci itp) oraz, że nie zrobisz MMO klikając myszką?

Offline Zoltar

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2012, 20:50:45
Zoltar, a jak wyobrażasz sobie tworzenie jakiejś gry, bo jesteś świadom tego, że nawet na gotowych silnikach trzeba mieć trochę wiedzy (choćby o funkcjonowaniu sieci itp) oraz, że nie zrobisz MMO klikając myszką?

Tak, mam o tym świadomość. Trochę niepotrzebnie dodałem to "mmo", bo ja miałem na myśli grę podobną do WoT'a. Niekoniecznie musi być własnie gra typu "MMO". Nie mam, aż takich dużych ambicji.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2012, 21:06:43
nawet gra typu w WoT w 2d byla by dla ciebie ciezka do zrobienia :), naucz sie C++ potem pomysl o takich grach.

Offline Nsuidara

  • Użytkownik
    • Site

# Wrzesień 26, 2012, 01:46:02
Zasadniczo według mnie nie mogę powiedzieć że nie może taka osoba zrobić grę.

Jednakże tutaj jest potrzebna "WIEDZA" dodatkowo powiem że nie mała.

Zrobienie nawet prostej gry SINGEL (Skyrim) to wymaga naprawdę sporej wiedzy i roboty :]
- Fizyka
- Kreowanie MAP
- Kreowanie SI (AI)
- Kreowanie różnych ciekawostek mechanicznych (Czarów/Ataków/Statystyk...)
- Balansowanie wszystkich parametrów (Nie ma to jak w Skyrim mieć na 1 strzał smoka :F)
Wiele wiele wiele innych drobnych lub nie drobnych rzeczy :]

Jeżeli to MMO przychodzi pod to jeszcze serwer, a na koniec OPTYMALIZACJA :]

Salem - przyjął się nawet dobrze a robiona jest (początkowo) przez jedną osobę...
Nasz Gloria ... też był robiony początkowo przez jedną osobę, jedna różnica między nimi a autorem tego wątku jest taka że tamte osoby miały naprawdę przewagę z "wiedzą"

Powodzenia może jeszcze o tobie usłyszymy :]

Offline Zoltar

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2012, 15:00:27
Taki Skyrim to zupełnie inna klasa gier, o takim czymś nawet nie marzę. Skoro mówicie, że aby zacząć grę trzeba się duzo uczyć, w takim razie chciałbym się dowiedzieć jak wy drodzy forumowicze zaczynaliście? Skąd umiecie te wszystkie techniki itp? Bo raczej z tą wiedzą się nie urodziliście :D

Offline Jog

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2012, 15:07:22
Nsuida - Gloria jest tworzona od lutego od podstaw. Nie ma niczego wspólnego z Ether Fieldsem poza układem mapy i soundtrackiem.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Wrzesień 26, 2012, 15:08:58
Cytuj
Skąd umiecie te wszystkie techniki itp? Bo raczej z tą wiedzą się nie urodziliście :D

To zalezy co chcesz robic, programowac? jesli programwoac to zacznji od nauki jakies jezyka programowania  (ksiazki, net).