Autor Wątek: Wybór silnika do gry MMO via client  (Przeczytany 10025 razy)

Offline Zoltar

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 17:06:48
Cześć, piszę do was z prośbą o pomoc w wybraniu silnika do gry MMO takiej jak np. World of Tanks itp.
To ma być tylko i wyłącznie zabawa. Zawsze chciałem się pobawić w twórcę, a WoT przypadł mi do gustu, dlatego podaję go jako przykład. Jestem w tym bardzo "zielony" więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam!

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline flexi

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 17:40:33
UDK, Esenthel, Unity (nie polecam), Ogre3D + PhysX (czy jaki kolwiek inny silnik do fizyki), to juz zalezy od programisty w czym mu sie lepiej bedzie programowac.

Tak btw to WoT uzywa http://www.bigworldtech.com/

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +2
# Wrzesień 24, 2012, 17:45:45
Po co odpowiadasz na ten spam :)

Offline Zoltar

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 17:59:57
UDK, Esenthel, Unity (nie polecam), Ogre3D + PhysX (czy jaki kolwiek inny silnik do fizyki), to juz zalezy od programisty w czym mu sie lepiej bedzie programowac.

Tak btw to WoT uzywa http://www.bigworldtech.com/

Tak wiem, że WoT używa BigWorld, tylko mam problem skąd go wziąć... Przeszukałem cały internet i nie znalazłem niczego.

Po co odpowiadasz na ten spam :)

Dlaczego spam? Forum jest od tego aby pomagać... Nie rozumiem myślenia niektórych ludzi. Życzę Ci tego, abyś ty kiedyś potrzebował pomocy, a inni będą mieli Cię wtedy w... Tu sobie już sam opowiedz.

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

  • +1
# Wrzesień 24, 2012, 18:12:12
Dlaczego spam?

Już pomijając to, że zapewne nie umiesz programować i nie masz pojęcia jak bardzo porywasz się z motyką na Słońce chcąc zrobić grę MMO, to nawet z gotowca (podanej strony) nie umiesz znaleźć informacji jak pobrać (lub w tym przypadku kupić) silnik :).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2012, 18:14:39 wysłana przez MaxGarden »

Offline mipo57

  • Użytkownik

  • +3
# Wrzesień 24, 2012, 18:18:28
Cytuj
Tak wiem, że WoT używa BigWorld, tylko mam problem skąd go wziąć... Przeszukałem cały internet i nie znalazłem niczego

http://www.bigworldtech.com/buy ?
Ten silnik nie ma wersji darmowej (Dla mmo nie miałoby to zbyt wielkiego sensu, 200 /3000$ to niedużo w porwaniu z kosztem dewelopingu i utrzymania serwerów takiej produkcji).

Offline ropusz

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 19:53:29
a ja bym Unity polecał ;)

np. http://www.youtube.com/watch?v=HDZKyLN9iX8 + coś do mmo...

Poza tym biorąc się za to w Unity szybko zrozumiesz, że tworzenie gry bo akurat Ci się jakaś spodobała nie jest najlepszą drogą ;)

Offline Zoltar

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 20:57:16
http://www.bigworldtech.com/buy ?
Ten silnik nie ma wersji darmowej (Dla mmo nie miałoby to zbyt wielkiego sensu, 200 /3000$ to niedużo w porwaniu z kosztem dewelopingu i utrzymania serwerów takiej produkcji).

To fakt, przyznaję Ci rację. Ale nie od razu Kraków zbudowano ;) Do wszystkiego można dojść. Chcę to robić 4Fun, nie dla zysku.

a ja bym Unity polecał ;)

np. http://www.youtube.com/watch?v=HDZKyLN9iX8 + coś do mmo...

Poza tym biorąc się za to w Unity szybko zrozumiesz, że tworzenie gry bo akurat Ci się jakaś spodobała nie jest najlepszą drogą ;)

Wygląda nieźle. Dzięki. Poczekam jeszcze na jakieś propozycję. Jeśli takowych nie otrzymam to instaluję Unity :]
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2012, 21:01:37 wysłana przez Zoltar »

Offline flexi

  • Użytkownik

  • +2
# Wrzesień 24, 2012, 21:19:40
Cytuj
np. http://www.youtube.com/watch?v=HDZKyLN9iX8 + coś do mmo...

po co robic cos swojego, mozna zrobic skladanke i powiedziec ze sie gre zrobilo co nie ;)?

Offline Jog

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 21:24:28
Z mmo na Unity możesz sobie podpatrzeć:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6jj32tcdtnw
http://www.youtube.com/watch?v=E1c-K7xxFFM&list=UUyjRmmmX4KOQ9SJPkWFc53w&index=2&feature=plcp
Ewentualnie ciekawą pozycją może też być Hero Engine.

po co robic cos swojego, mozna zrobic skladanke i powiedziec ze sie gre zrobilo co nie ;)?
Pracowałem przy około 25 tytułach, 20 z nich wyszło pozostałe 5 padło przez bezsensowne ambicje które nie udowadniają niczego 99% przyszłych odbiorców.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2012, 21:28:48 wysłana przez Jog »

Offline ropusz

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 24, 2012, 22:21:23
po co robic cos swojego, mozna zrobic skladanke i powiedziec ze sie gre zrobilo co nie ;)?

Zapomniałem, że tu nie robi się gier tylko pisze silniki. Sorry ;)

Naprawę wierzysz, że on zrobi grę?
Poza tym zrobienie takiej składanki też nie jest łatwe. A dla kogoś 'bardo zielonego' to i tak będzie bariera nie do przeskoczenia.

Offline Zoltar

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 22:46:49
Zapomniałem, że tu nie robi się gier tylko pisze silniki. Sorry ;)

Naprawę wierzysz, że on zrobi grę?
Poza tym zrobienie takiej składanki też nie jest łatwe. A dla kogoś 'bardo zielonego' to i tak będzie bariera nie do przeskoczenia.

Hmm, sam w to nie wierzę :) Ale nie mam innego "twórczego" zajęcia na komputerze, dlatego zainteresowałem się tworzeniem gier. Jak już mówiłem, chcę się wyprobować, robię to dla zabawy. Przecież od razu nie zrobię gry lepszej od WoT'a bo to są lata praktyki. Zawsze chciałem zobaczyć "tworzenie gier od kuchni", a teraz mam na to okazję.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 22:50:31
Moze zaczniemy tak znasz jakis jezyk programowania?, umiesz modelowac?, umiesz rysowac grafike 2d? , umiesz animowac?, jesli nie to odpusc se robienie gier, chyba ze chcesz finansowac to zaloz studio i zatrudniaj :)

Offline Oti

  • Użytkownik

  • +2
# Wrzesień 24, 2012, 23:06:04
Moze zaczniemy tak znasz jakis jezyk programowania?, umiesz modelowac?, umiesz rysowac grafike 2d? , umiesz animowac?, jesli nie to odpusc se robienie gier, chyba ze chcesz finansowac to zaloz studio i zatrudniaj :)
Gdyby wszyscy wychodzili z takiego założenia("nie umiesz-nie rób"), to nigdy byśmy nie zeszli z drzew.

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Wrzesień 24, 2012, 23:17:33
Ja Ci Unity odradzam, ucz się UDK. Masz dużo gotowych modeli, więc będziesz mógł się pobawić na całego. Zabawa i tworzenie każdego modelu3D od zera, nie ma sensu w Twoim przypadku, gdyż ma być to zabawa. Szybciej zrobisz świat gry i chodzącego ludzika z karabinem.