Autor Wątek: Gravity!  (Przeczytany 4480 razy)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2012, 17:18:55
Gravity!

Postanowiłem kontynuować projekt po 2 letniej przerwie.

Co się zmieniło?
1. Silnik - zamiast robić własny bubel postanowiłem użyć gotowego Unity3D 4.6. Warto było. Znacznie ułatwia prace nad grą, w szczególności najnowszy system GUI. Pozwala mi myśleć nad gameplayem a nie zajmować się podstawowymi problemami.
2. Pomysł na menu - zrezygnowałem z oddalanego menu na rzecz zwykłego. Jednakże być może w przyszłości dodam coś pomiędzy. Np. mapę systemu słonecznego jako sposób na wybór poziomu.
3. Dynamizm - z racji synchronizacji wielu elementów z aktualnie granym utworem gra jest nieco bardziej dynamiczna. Cały czas nad tym pracuję aby gracz nie poczuł się znudzony.
4. Muzyka - sama muzyka też została zmieniona. Obecnie korzystam z elektronicznej znalezionej w internecie, lecz trwają prace nad własnymi kawałkami ;)
5. Grafika - obecnie pracuję nad trochę innym stylem graficznym. Całość nie jest jeszcze spójna ale na pewno poprawię jeszcze. Grafika ma być minimalistyczna. Zależy mi na prostych kształtach i kolorach. Być może wybiorę grafikę wektorową.
6. Target - tym razem celuję w urządzenia mobilne. Całość testuję na Nexusie 7.

GIF przedstawiający najnowsze zmiany

Pomysł gry oraz prace do czasu reaktywacji projektu opisałem na stronie
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 01, 2014, 23:04:51 wysłana przez Frondeus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2012, 22:55:56
Proszę o male wsparcie techniczne:
Czy gra chodzi, na jakim komputerze, głownie jaka karta graficzna i ewentualnie jakie errory w log.txt :>
Bo zauważyłem ze na kartach ATI coś nie zawsze działa (nie czyta glsl 330 mimo ze np. odpala me3 na średnich (czyli pixelshader 3.0 powinien mieć)).
Aktualnie nie ważne. Obniżyłem do 2.1
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 21, 2012, 23:28:51 wysłana przez Frondeus »

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 22, 2012, 00:03:01
Może zamiast obniżać wymagania sprzętowe wyjaśnił byś o co chodzi w grze ? W paru słowach chociażby ?
Bo wybacz, ściągnąłem, widzę coś co ma być ciałem niebieskim, przybliżyłem, oddaliłem i ..urwiony puściłem magiczną kobimnację alt+F4.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 22, 2012, 07:58:50
Racja. W grze chodzi o zestrzelenie wszystkich gwiazdek na danym poziomie, przy użyciu jak najmniejszej ilości pocisków. Oczywiście na drodze stoją przeszkody w postaci np asteroid które ściągają pociski. Poziomów będzie więcej niż jeden i na początku będzie można wybierać. Na chwile obecna jest jeden poziom testowy, rodzaj tutoriala.

Choc muszę dodać mini info jak go włączyć bo to sprawia duże problemy:

- Po włączeniu gry nie jest wybrany żaden poziom.
- Poziomy w trybie pauzy sa oznaczone kołkiem z nazwa poziomu.
- Wybrany poziom jest oznaczony poprzez kręcące się kolko.
- Odpauzowac gre można poprzez przybliżenie kamery. Przybliżenie kamery bez wybrania poziomu nic nie daje.

- LPM aby wystrzelić rakietę. Im dłużej trzymasz LPM tym większa będzie miała szybkość.
- PPM aby przesunąć kamerę.
- SPM aby zrestartować kamerę (przydatne jeśli się "zgubimy")

Postaram się dodać wyjaśniające napisy jak włączyć grę w trybie pauzy.
Zauważyłem tez problemy z myszka, nie zawsze wychwytuje klikniecie, ale jestem w trakcie naprawiania tego problemu.

Obniżyłem wymagania gdyż wiele osób skarżyło się ze nie mogą odpalić gry (np na zintegrowanym Intelu ;P)


Offline programistagd

  • Użytkownik
    • WeHaveIdea

  • +2
# Wrzesień 23, 2012, 16:55:08
Jeśli ktoś będzie chciał, zrobię paczkę dla linuxa!
Miło by było :)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 23, 2012, 20:08:21
Download
Zmiany:
  • Poprawiłem obliczanie pozycji myszki - od teraz wybieranie poziomów i obrót działka rakietowego jest poprawne.
  • Nowy samouczek, podzieliłem na dwa poziomy.
  • Napisy objaśniające jak zacząć grac w trybie wyboru poziomu
  • Wszelkie napisy oraz obiekty sa prawidłowo usuwane po zakończeniu poziomu bądź zmianie na inny.
  • Dodałem binarke linuxowa obok exe. Nie jestem pewien ale chyba potrzeba lua w systemie, w następnej wersji dodam .so w katalogu z gra (powinno zadziałać).
Obecnie zabieram sie za eliptyczne orbity, możliwość ustawienia satelity satelit (czyli np planeta krążąca wokół słońca, a wokół planety księżyc :) ) oraz zapis postępów gracza do pliku.

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 25, 2012, 21:25:04
Dodałem:
  • Eliptyczne orbity (w przykładach nie zaimplementowałem(brak czasu), ale są i działają :) )
  • Satelity satelit
  • Dźwięki i muzyka
  • Zapis postepow do pliku
Nastepne w liscie TODO:
  • Profile
  • Hall of Fame
  • Naprawić SPM
  • Dorobić poziomy :D

Link ten co ostatnio (patrz poprzedni post). Zasadniczo mimo aktualizacji link się nie zmienia (Potęga dropboxa :P). Enjoy!

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 10:02:49
Nowa paczka

Ostateczna wersja na WSoC. Poprawiłem SPM, nowy system tweeningu, wersja release :D

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 13:41:55
nie da sie strzelać. aciskam lpm i nic

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 15:16:30
Wieżyczka się obraca, nie wykorzystałeś wszystkich szans i po naciśnięciu LPM nic nie następuje?
Ciekawe... Sprawdze co poszło nie tak ;)

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 15:27:56
wieżyczka się nie obraca i nic nie strzela

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 15:41:49
Przybliżyłeś widok? W lewym górnym rogu pisze pauza?

Jeśli przybliżyłeś to mam problem z klawiatura i myszą.
Jeśli nie - To muszę poprawić podpowiedzi :)

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 15:42:58
przybliżyłem, pauzy nie ma, jest różowa armatka i się nie rusza. Tylko ppm działa- można przesuwać mapę

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 15:46:17
O cholera, tego się nie spodziewałem. W pliku Log.txt nie ma żadnych errorów?

Zaraz włączę drugi komputer i sprawdzę na XP, bo u mnie wszystko działa.

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Październik 10, 2012, 15:52:26
U mnie na 2 poziomie (te 2 gwiazdki) po trafieniu w jedną gra się crashuje.