Autor Wątek: Etharnion RPG 1.0 - new version  (Przeczytany 7340 razy)

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +7
# Wrzesień 13, 2012, 23:25:38

Witajcie!

Mam nadzieję, że pamiętacie projekt gry RPG Etharnion, którego pierwszą wersję miałem przyjemność zaprezentować około rok temu. Dzisiaj, po ponad półtora roku od rozpoczęcia tworzenia, chciałbym Wam udostępnić pełną wersję gry oznaczoną numerem 1.0! Jeszcze więcej zabawy, zagwarantowanej przez całkiem nową, rozbudowaną fabułę rozgrywającą się w średniowiecznej krainie, gdzie sam możesz decydować w jakim kierunku się będziesz rozwijać. Więcej postaci niezależnych, zarówno sprzymierzeńców jak i wrogów, wiele usprawnień w silniku i ogólnych optymalizacji gry, udoskonalana grafika i nowe efekty, nowa muzyka, dwujęzyczność, mnóstwo nowych możliwości!

Gra do pobrania - zupełnie za darmo - na stronie internetowej: http://etharnion.cloudserv.tk.
Możesz również przekazać dobrowolną darowiznę, jeśli gra Ci się podoba i chciałbyś mnie wesprzeć w jej rozwoju.

Przede wszystkim chciałbym poznać Twoją opinię na temat gry! Jak ją oceniasz? Co Ci się podoba, co byś dodał, a może zmienił? Masz pomysł na coś, co może sprawić że gra będzie lepsza? A może osobiście chciałbyś mi pomóc w jej tworzeniu jako członek teamu? Jestem otwarty na wszelkie komentarze i propozycje, czy to tu na forum, czy na maila, czy GG, gdziekolwiek :)

Grę oznaczyłem jako beta z tego powodu, iż nie miałem okazji dać jej do przetestowania wielu osobom i chociaż starałem się jak mogłem, aby wszystko było jak należy, ciężko samemu wyłapać wszystkie możliwe sytuacje w tak dużym projekcie, dlatego mogą się przytrafić drobne bugi. W takim przypadku, proszę o informację.

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy :)
Adam27
« Ostatnia zmiana: Listopad 29, 2012, 20:24:12 wysłana przez Adam27 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Wrzesień 14, 2012, 15:17:41
Świetna gra, jednak mam kilka zastrzeżeń:

1) Dlaczego król żyje w takiej dziurze (mimo wszystko nie pasuje)?
2) Skąd mieli moje zdjęcie (gracza), skoro dopiero jechałem ;)
3) Łuki są na początku za drogie (gracza nie stać na strzały), a magia zadaje większe obrażenia i jest "darmowa".
4) Potki są nieprzydatne, bo można cały czas szamać mięsko
5) Za krótka :P
6) Kilka innych nielogicznych zdarzeń i nieklimatycznych questów, typu gość uznający mnie za zaufanego po zaniesieniu paczki (???) i drugi, wierzący mi na słowo, że ten pierwszy mi zaufał (powinna być opcja skłam ;P).
7) Nie bardzo jest sens tworzenia run, skoro one się nie zużywają (tyle, co dla kasy). Nie warto kupować przepisu, lepiej kupić samą runę
8) Potwory na początku wydają się za mocne, a potem za słabe
9) Walka na dłuższą metę jest nudna (może strafing)? W sumie tylko stałem naprzeciwko tego króla i wciskałem jeden klawisz
10) Do zaczarowania strzał nie potrzeba niczego? Trochę dziwne
11) Po co uczyć się robić potki na siłę itp. skoro taniej jest po prostu iść do npc i się nauczyć
12) O ile siłę i zręczność da się zrozumieć, to istnienie w grze złodziejstwa jest trochę bezsensowne (w sensie nie prościej było zwiększyć koszt nauki tego otwierania zamków?

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2012, 19:31:11
Dzięki za komentarze ;)

1) Jak dowiadujemy się od Rolfa, król lubi spokój, a bogatsze i większe miasta znajdują się w innych częściach Etharnionu. A druga kwestia że stworzenie większego miasta (automatycznie musiałaby być też większa ilość postaci, questów) przekracza moje możliwości czasowe ;)
2) List został wydany po tym jak gracz spotyka rabusia.
3) Kilka strzał dostajemy na początku, potem wystarczy tylko sprytnie sprzedawać niepotrzebne rzeczy zebrane z pokonanych wrogów i można sobie dokupić strzały czy tam inne rzeczy ;)
4) Mięsko przywraca mniej zdrowia, co może mieć znaczenie przy dynamiczniejszych walkach, ale faktycznie jest go trochę za dużo więc chyba zmniejszę jego ilość albo % zdrowia które przywraca
5) taka była fabuła (którą nie ja pisałem), ale stworzenie dłuższego RPG'a to nie zadanie na jedną osobę ;P
6) przyznaję Ci rację, też mi to nie pasowało do końca ale nie miałem pomysłu na zmianę tej części fabuły - postaram się coś z tym zrobić
7) system craftingu tworzyłem jakiś rok temu i nie do końca przemyślałem czy rzeczywiście się on przyda, teraz już raczej nic poza zmniejszeniem kosztu zwojów i przepisów nie mogę zrobić
8) potwory się nie rozwijają z graczem więc nic dziwnego ;P musiałbym albo dać w każdym miejscu na mapie potwory o różnych stopniach trudności, albo z każdy kolejnym levelem bohatera zwiększać parametry potworów, da się zrobić
9) rozważałem dodanie chodzenia na boki, ale miałem problem z animacją i zrezygnowałem; może AI mi się uda zrobić lepsze żeby walka była ciekawsza
10) nie ma czarowania strzał, masz na myśli zatruwanie? do tego powinna być potrzebna trucizna, chyba że coś przeoczyłem
11) to samo co z tworzeniem run - przyznaję, że system craftingu jest trochę niezbalansowany pod tym względem, mam nadzieję że zmniejszenie kosztów tworzenia przedmiotów uatrakcyjni go
12) w grze miało być także skradanie, a do jego nauczenia się miała być wymagana pewna ilość złodziejstwa; ostatecznie jednak nie miałem pomysłu na dobre przedstawienie go w postaci animacji i jego miejsce zajęła mikstura niewidzialności, tak więc faktycznie złodziejstwo straciło większy sens - rozważę usunięcie go

Pozdrawiam :)

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Wrzesień 14, 2012, 20:22:26
3) Ale koszt strzał powinien zostać zmniejszony, bo jak już mówiłem wcale mocniejsze od magii nie są, a magia jest darmowa. Pewnie, że możemy wydawać kasę na strzały, ale możemy też wydawać na uczenie, prawda?
4) Bez znaczenia, bo wystarczy przez chwilę pouciekać i napchać się do pełna
12) Po co mikstura niewidzialności, skoro strażników z nią nie minę, a oprawiać domy mogę bez problemu?

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2012, 21:45:15
3) Magia nie jest do końca darmowa, bo nadal potrzeba do niej many ;) ale koszt strzał mogę zmniejszyć
12) Mikstura niewidzialności jest potrzebna do wypełnienia jednego questa złodziejskiego pod koniec gry

Pozdrawiam.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Wrzesień 14, 2012, 22:38:33
3) Jedyny raz, kiedy wypiłem potkę było w 2gim mieście podczas tego długiego questa, normalnie to do łóżka i darmowa regeneracja.

12) Możliwe, ja go po prostu zamordowałem (szybciej ;P). Swoją drogą dziwne, że można na potce ominąć jednych strażników, a innych nie ;) No i inna sprawa, że ten złodziej na końcu przybiega nie wiadomo skąd i nie wiadomo po co (może gdyby stał gdzieś w pobliżu było by naturalnie). Niespotykane jest też wykończenie murów za pomocą drewnianej chaty ;)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2012, 23:13:35
12) Masz rację, zamiast niewidzialnych ścian powinny być w niektórych miejscach bramy - wtedy nie byłoby problemu że nie da się ominąć strażników ;) Kilka z tych rzeczy które wymieniłeś na pewno będzie do poprawy w najbliższej aktualizacji.

Chciałem się jeszcze zapytać, jeśli pamiętasz, ile zajęło Ci przejście gry? ;)

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Wrzesień 14, 2012, 23:15:47
Ok. 2,5h.

Offline socket

  • Użytkownik

# Wrzesień 14, 2012, 23:29:46
Nie wiem po co się czepiać, programista pracuje sam a to jak rozwiązał pewne rzeczy to jego sprawa. To nie jest wyskoko budżetowa gra gdzie pracują takie osoby jak - scenarzyści czy inne os. odpowiadające za sposób działania systemów. Polacy maja przeważnie tendencję do hejtowania i negatywnego komentowania.

Offline Oti

  • Użytkownik

  • +2
# Wrzesień 14, 2012, 23:51:12
Nie wiem po co się czepiać, programista pracuje sam a to jak rozwiązał pewne rzeczy to jego sprawa. To nie jest wyskoko budżetowa gra gdzie pracują takie osoby jak - scenarzyści czy inne os. odpowiadające za sposób działania systemów. Polacy maja przeważnie tendencję do hejtowania i negatywnego komentowania.
Zabawne podejście. A tak naprawdę, to smutne. To co napisał ShadowDancer to nie hejty, tylko konstruktywna krytyka. Przeszedł grę i napisał tutaj swoje uwagi. Bez czegoś takiego na świecie nie byłoby postępu. Idę o zakład, że Adam27 jest mu wdzięczny za feedback.

Co do gry-jeszcze nie grałem, ale jak znajdę chwilkę to przetestuję i się wypowiem.

Offline socket

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2012, 00:05:09
Nie chodziło mi o niego z tym hejtem, tylko ogólnie.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

# Wrzesień 15, 2012, 01:01:48
2) List został wydany po tym jak gracz spotyka rabusia.
Skąd rabuś wie, kim jestem?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 15, 2012, 14:24:40 wysłana przez ShadowDancer »

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2012, 01:31:28
Mam nadzieję że nie spoilerujemy tutaj za bardzo osobom które jeszcze mają zamiar zagrać ;) Rabuś rozpoznaje gracza po bliźnie.

Offline Raptor

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2012, 15:33:34
Hm, a jak wejść do tej drugiej wioski? Na bramie jest niewidzialna ściana przez którą nie da się przejść, zablokowana na niej jest także Elizabeth. Strażnik raz powiedział, że mnie nie wpuści bo mogę być bandytą, a teraz nic nie chce mówić. Zrobiłem wszystko co się da dookoła. Czyżby bug? :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2012, 16:36:30
Faktycznie był taki bug, który uniemożliwiał wejście do wioski po rozmowie z Elizabeth przed doprowadzeniem jej pod mury, poprawiłem go jak najszybciej i zaktualizowałem na serwerze, jednak w przypadku gdy pobrałeś grę wcześniej, błąd występuje. Proszę pobrać ten patch, skopiować go do katalogu gry, a przejście do wioski powinno się otworzyć ;)

https://dl.dropbox.com/u/98467098/Etharnion.exe

Pozdrawiam.