Autor Wątek: Tactiq  (Przeczytany 2815 razy)

Offline graphit

  • Użytkownik

# Wrzesień 03, 2012, 20:56:56
TACTIQ

Tactiq to gra przeglądarkowa - strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym na satelitarnej mapie świata.

Celem gryjest opanowanie jak największego terenu za pomocą jednostek symbolizowanych przez kolorowe kropki. Wszelkie podejmowane akcje wymagają użycia punktów energii, która odnawia się samoczynnie oraz można ją zbierać w punktach energetycznych - węzłach. Takie węzły służą również do przemieszczania się na dalsze odległości. Kluczem do sukcesu jest kontrola nad takimi miejscami. Gracze będą mogli zawiązywać sojusze, podpisywać pakty. Chcę oprzeć rozgrywkę w dużym stopniu na organizowaniu armii i tworzeniu struktur dowódczych. M.in. będzie można wydawać rozkazy, delegować oddziały innym graczom, werbować i zwalniać graczy ze swojej armii.

Za kilka dni wypuszczę wczesną alfę, teraz na zachętę jeden screen. Działa na razie główny rdzeń gry, to jest poruszanie się po mapie, atakowanie wrogich jednostek, upgrade jednostek, GUI. Po wstępnych testach (balans mechaniki) zacznę wprowadzać elementy społecznościowe (sojusze, tworzenie dowództwa).

Docelowo gra ma trafić na facebooka i ew. na inne portale.

Technologia: HTML + JS + PHP + MySQL

Za parę dni podrzucę linka do rejestracji.


Tactiq na warsztacie: http://warsztat.gd/projects/tactiq/info
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 03, 2012, 21:22:22 wysłana przez graphit »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline graphit

  • Użytkownik

# Wrzesień 13, 2012, 02:17:05
Można już sobie pograć tu: www.tactiq.pl

Poniżej oraz w opisie na warsztacie wrzuciłem skrótowe zasady. W przyszłości dorobię jakiś tutorial, na razie nie ma sensu tego robić, bo w najbliższych tygodniach mechanika się zapewne znacznie zmieni w wyniku balansowania gry.

Część gameplaya nie jest jeszcze w ogóle zaimplementowana, poniżej spisałem co działa:
- można przemieszczać jednostki po mapie,
- można atakować jednostki innych graczy,
- gui wyświetlające parametry jednostek,
- przyrost energii w czasie.

Do zrobienia:
- nie ma jeszcze węzłów i połączeń, które mają być w założeniu przedmiotem rywalizacji między graczami (z węzłów czerpie się dodatkową energię, połączenia służą do przemieszczania się po mapie),
- system osłon,
- większa interakcja między graczami - czat, wiadomości, system sojuszy (to później).

Gra jeszcze nie jest w pełni funkcjonalna, ale parę rzeczy działa więc zapraszam do testowania. Komentarze mile widziane tu lub na warsztacie.

--------------------------------------------------------------------------

Zasady gry:

Po prawej stronie znajduje się panel z informacjami gry. Są to od góry:
- logo,
- wskaźnik energii,
- informacje o jednostkach (gdy żadna jednostka nie jest aktywna to pole jest puste),
- strzałki do poruszania,
- przyciski widoku.

Po zalogowaniu widzimy kolorową kropę na środku ekranu - to nasza jednostka. Po najechaniu na nią wskaźnikiem myszki w panelu po prawej stronie pokażą się jej parametry. Są to od góry do prawej:
Power - moc jednostki (po trafieniu przez wroga moc zmniejsza się - gdy spadnie do zera jednostka jest zniszczona; Power wyznacza górny pułap pozostałych parametrów),
Range - zasięg ataku (jednostka może atakować tylko wrogie jednostki znajdujące się w jej zasięgu; graficznie przedstawiony jest jako czerwony okrąg wokół jednostki),
Charge - siła ataku (żeby atak się udał Charge musi przewyższać osłonę wrogiej jednostki (Shield)),
Shield Size - zasięg osłony (ta cecha na razie jest nie wykorzystywana, będzie mieć znaczenie jak skończę system osłon; graficznie przedstawiony jest jako biały okrąg wokół jednostki),
Shield - wartość osłony (tylko wrogie jednostki z Charge większym niż ta wartość mogą skutecznie zaatakować naszą jednostkę),
Sensor - zasięg wykrywacza (gracz widzi tylko te wrogie jednostki, których sygnał jest w zasięgu wykrywacza przynajmniej jednej z jego jednostek; graficznie przedstawiony jest jako zielony okrąg wokół jednostki),
Cloak - kamuflaż (zmniejsza sygnał (Signal) jednostki),
Signal - sygnał (posiada tylko graficzną reprezentację w postaci niebieskiego okręgu wokół jednostki; jest obliczany jako suma wszystkich innych parametrów jednostki)

Akcje jakie można wykonać na jednostce:
- klikanie na jednostce zmienia podgląd graficznych parametrów (czerwony - Range, biały - Shield Size, zielony - Sensor, niebieski - Signal; gdy widoczny jest czerwony okrąg (Range) jednostka jest w trybie ataku),
- w trybie ataku jednostka może zaatakować wrogą jednostkę jeżeli znajduje się ona w zasięgu ataku, aby to zrobić po prostu w trybie ataku kliknij wrogą jednostkę; atak będzie udany, jeżeli Charge naszej jednostki w chwili ataku będzie większy niż Shield jednostki broniącej się; ponieważ nie znamy wartości Shield wroga w celu zwiększenia szansy powodzenia ataku należy znacząco wzmocnić parametr Charge; Shield wroga można w pewnym stopniu oszacować znając jego Power i Signal; każda jednostka może atakować tylko raz na dobę; koszt energii - 1 punkt),
- poruszanie - do przemieszczania jednostek służą strzałki w panelu po prawej; koszt energii - 1 punkt),
- podzielenie - od każdej jednostki można oddzielić dodatkową jednostkę, służy do tego okrągły przycisk w środku koła ruchu w panelu po prawej; nowa jednostka będzie mieć Power = 1 i wszystkie pozostałe parametry = 0; od jednostki macierzystej zostanie odjęty 1 Power; koszt energii - 1 punkt),
- zwiększenie parametru - kliknięcie na symbolu parametru w panelu po prawej spowoduje zwiększenie go o 1; MOŻNA zwiększać parametry ponad wartość Power ALE dowolna akcja podjęta przez tę jednostkę (atak, poruszanie, podzielenie) spowoduje przycięcie wszystkich jej parametrów do wartości Power; koszt energi - 1 punkt).

Po najechaniu wskaźnikiem myszki na jednostkę wroga wyświetli się jej Power oraz okrąg wokół niej oznaczający Signal.

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Wrzesień 15, 2012, 16:02:32
Wszystko działa, gra się dość dobrze, ale mam parę uwag. Jeden atak na dobę to za mało. Myślę, że 2-3 byłoby lepszą opcją. Przydałoby się też seryjne dodawanie punktów - dodanie moich 2800 punktów pojedynczymi kliknięciami jest strasznie męczące.

Offline St4rKiller070

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2012, 18:49:11
Świetny pomysł z tym wykorzytaniem map Google do gry ^^
Musisz popracować nad widocznością jednostek, początkowo nie mogłem znaleźć tej jednej.
Ogólnie zapowiada się ciekawie, jak coś nowego się pojawi, pisz natychmiast tu na forum ;)

Offline graphit

  • Użytkownik

# Wrzesień 15, 2012, 20:32:46
Limit ataku na dobę dotyczy pojedynczej jednostki. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podzielić jednostkę (okrągłym przyciskiem w środku koła ruchu) kilka razy - każda nowa jednostka będzie mieć swój atak.

Właściwie to przemyślałem założenia gry i postanowiłem zmienić gameplay w kilku punktach. Spodziewajcie się wkrótce poprawionej wersji z tutorialem.