Autor Wątek: one2tribe - opinie  (Przeczytany 4500 razy)

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2012, 17:33:00
Kto pracował? Jakie doświadczenia? Co myślicie o one2tribe? Piszcie cokolwiek wiecie albo tylko się domyślacie. Może ktoś grał w ich gry albo miał inne doświadczenia z ich produktami?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline nembutal

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2012, 17:38:57
Piszcie cokolwiek wiecie albo tylko się domyślacie.
Słyszałem, że kierownik produkcji Wiedźmina, Maciej Miąsik się tam przeniósł.

Offline yarpen

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2012, 18:00:24
Jest tam jeszcze kilka osob z Reda. Raczej sobie chwala

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2012, 23:41:12
Raczej profesjonaliści.

Offline SeetroX

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2012, 11:54:19
Grałem w ich przeglądarkowego Witchera, elegancka gra.

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2012, 16:39:52
Profil firmy nie jest stricte gamedevowy - sporo tam też reklamowych i około-growych projektów.  Jak pod tym względem firma wytrzymuje porównanie do typowo hardcorowych firm gamedevowych?

Offline koirat

  • Użytkownik

# Sierpień 24, 2012, 16:54:17
Grałem w ich przeglądarkowego Witchera, elegancka gra.
Problem w tym że pod względem programistycznym  "Witcher Versus" wydaje się być niewielkim wyzwaniem.

Offline Wyszo

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2012, 20:52:07
Podpytaj Riddlemastera

Offline SeetroX

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2012, 00:21:52
Problem w tym że pod względem programistycznym  "Witcher Versus" wydaje się być niewielkim wyzwaniem.

Nie jestem programistą, więc zdam się na twoją opinie. Po prostu oceniłem grę jako produkt, bo miałem z nią styczność jako gracz :)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2012, 11:29:00
Nie chciałem trolować, mam nadzieję że nie odebrałeś tego jako zaczepkę :). Ogólnie zauważ iż ta gra to tak naprawdę odgrywanie scenek, tam nie ma jakiejś interakcji pomiędzy postaciami. Dodatkowo gra jest turowa. Ogólnie gry to jeden z trudniejszych rodzajów softu więc nawet Witcher Versus jest sporym wyzwaniem. Ale masz racje iż gra została dobrze przemyślana i również graficy zrobili dobrą robotę.

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2012, 11:44:22
Z mojego ignoranckiego punktu widzenia to pisanie gier jest najłatwiejszą formą programowania, bo najwięcej właśnie do tego typy softu jest dostępnych gotowych rozwiązań i tutoriali - kompletny noob jest wstanie napisać grę w jednym z wielu dostępnych darmowo silników, znając jedynie podstawy programowania. Może i pisanie nowych silników 3d (takich jak cryEngine) to jest wyzwanie, ale nie chodzi nam chyba o taki poziom?

Offline Karol

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2012, 12:03:47
Gry są aplikacjami czasu rzeczywistego, a to czasem sporo problemów narzuca, czasami ciężko też jest ze względu na ilość wzajemnych powiązań pomiędzy częściami gry. O wiele łatwiej jest napisać jakiś  programik (np. notatnik, odtwarzacz mediów) niż prostą grę (tetris, pong albo sokoban).

Gry natomiast, doskonale sprawiają wrażenie, że się je łatwo tworzy - bardzo łatwo sobie wyobrazić jak zakodzić poszczególne elementy, ale gdy przyjdzie do sklejenia tego w kupę to zaczyna się mętlik.

Odnośnie komentarza poniżej
Są jakieś engine'y do pisania edytorów tekstu, gdybym chciał napisać klona Worda?
Oczywiście, że są - zostaje zakodzić tylko menu i funkcje pokroju wczytaj/zapisz, szukaj/zamień itp, dodać ikonki i program gotowy. W przypadku gry musisz jeszcze postarać się o tekstury, modele, dźwięki, muzykę. Gameplay musisz poprawiać co i rusz, bo to za szybkie, tamto za wolne, coś tam innego źle się porusza. Nie da się usiąść i z głowy napisać mechanikę gry. Gra też nie może być drętwna w odbiorze (nawiązuje tu do popularnego ostatnio filmu o tweeningu), a "mechanikę" edytora tekstu pisze się z automatu i nikt nie dba o to, żeby menu było super animowane i podskakiwało po kliknięciu. Bibliotek, przykładów i tutoriali do nie-gier jest więcej niż do gier.
Prędzej obsrałbym się tym wszystkimi #, %, * i -, których trza używać w C w najmniej oczekiwanych miejscach zanim napisałabym zwykłego notatnika.
C\C++ nie jest jedynym językiem programowania na świecie. Środowiska dedykowane pod ten język też średnio nadają się jako RAD.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 27, 2012, 13:41:45 wysłana przez Karol »

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2012, 13:21:13
No właśnie te najtrudniejsze rzeczy robi za ciebie framework/engine, w którym grę robisz. Mogę zrobić platformówkę w UDK w dwa dni (sterowanie, kamerę, podstawową mechanikę) i wszystkie te trudne, techniczne kwestie rozwiązuje za mnie engine. Są jakieś engine'y do pisania edytorów tekstu, gdybym chciał napisać klona Worda? Prędzej obsrałbym się tym wszystkimi #, %, * i -, których trza używać w C w najmniej oczekiwanych miejscach zanim napisałabym zwykłego notatnika.

Wracając jednak - OPINIE O ONE2TRIBE

Ewentualnie - CZY GAMIKAFIKACJA TO FAJNA CZY NIEFAJNA SPRAWA?  JAK SIĘ PRZY TYM PRACUJE?

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 27, 2012, 13:37:30
W większości frameworków okienkowych do UI wrzucasz kontrolkę ala rich-edit i już masz praktycznie napisanego wordpada.
Jeśli chodzi o napisanie "Worda" to trafniejszym porównanie było by do takiego MMORPG :).

Gry są naprawdę trudne do zrobienia, po twoim wpisie widzę że nie masz na ten temat zielonego pojęcia.
Jest kupa noob-ów co zrobili character controller do FPS i już zaczynają myśleć nad robieniem drugiego COD-a :).

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2012, 14:16:31
Koirat widzę, że masz doświadczenie w branży więc na pewno rozumiesz różnicę pomiędzy pisaniem kodu gry jako szkieletu, a tworzeniem assetów i contentu. Ta dyskusja odnosi się do kodzenia samego szkieletu dla gry, a nie robienia pełnoprawnych, gotowych do publikacji produkcji. Powiedziałem tylko, że łatwo jest zaimplementować w UDK mechanikę z Mario (rozbijanie głową bloczków) - nie mówiłem nic o robieniu grafiki, muzyki czy projektowaniu mechaniki.