Autor Wątek: 20 LOC challenge - prośba o ocenę :-)  (Przeczytany 3061 razy)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

  • +2
# Sierpień 18, 2012, 23:01:20
Razem z przyjacielem spróbowaliśmy swoich sił w wyzwaniu 20 Line Of Codes. Jako że obaj ukończyliśmy pracę w wyznaczonym terminie, prosimy was - bezstronnych użytkowników gamedevu - o ocenę. Prace są w załączniku, amputowane o detale uczestników ;)

Zasady:
Cytuj
1. Nie więcej niż 20 linii kodu

2. maksimum 1 średnik na linię, nie licząc średników w pętlach for

3. operator przecinka jest dozwolony tylko w jednej linii (i tylko na potrzeby inicjalizacji Allegro)
   - wprowadzone jako że obaj pisaliśmy w Allegro

4. linia bez średników jest wciąż liczona jako linia (np. makro preprocesora)

5. ma się kompilować w Visualu i działać - zgodność ze standardem nie jest wymagana

6. zakazane sztuczki:
 o rzutowanie funkcji zwracającej void na funkcję zwracają wartość nie-void
 o używanie funkcji zwracającej void wewnątrz operatora ?:

7. Gra nie może wczytywać żadnych zewnętrznych zasobów (Wszystko proceduralnie)

8. Czas pracy: 4h. Pracujemy samodzielnie, nie ma ograniczeń tematowych

Tradycyjnie, screeny;

UserA:


UserB:


Prace znajdują się w załączniku, wraz z kodami źródłowymi.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2012, 23:32:35 wysłana przez Korialtrash »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 18, 2012, 23:23:58
Cytuj
(Dlaczego sami użytkownicy nie mogą dodawać ankiet...?)
A nie mogą? Z tego co pamiętam, jest to gdzieś ukryte w oknie tworzenia nowego wątku.


EDIT: Swoją drogą dość dziwne minicompo. Osobiście wolę bardziej przejrzyste zasady, na przykład jeden ekran kodu (zdefiniowany jako 80x25 znaków). :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 18, 2012, 23:25:52 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 18, 2012, 23:27:59
Oto moja gra:D

Cytuj

main()
{
    printf("Lick your elbow! Score 100 points! ");
}


Piszcie jakie wyniki udało wam się osiągnąć. Muszę przyznać, że mi się jeszcze gry nie udało przejść choć sam ją zrobiłem.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Sierpień 18, 2012, 23:31:18
A nie mogą? Z tego co pamiętam, jest to gdzieś ukryte w oknie tworzenia nowego wątku.
Nie znalazłem, ale to może dlatego że mam wyprany mózg po ostatnich 4h ;-)
EDIT: Swoją drogą dość dziwne minicompo. Osobiście wolę bardziej przejrzyste zasady, na przykład jeden ekran kodu (zdefiniowany jako 80x25 znaków). :)
Szczerze mówiąc do dziwności zasad doszliśmy w trakcie - na bardzo upartego wystarczą dwie linijki (include + main), dlatego m.in. pojawiła się zasada numer 6. Mimo to była to całkiem fajna zabawa :D
Oto moja gra:D
To nie jest compo, tylko prośba o ocenę naszych gier ;)

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 18, 2012, 23:34:59
Proszę więc o ocenę mojej gry! Wybacz, że kradnę wątek, ale nie pozwolą mi własnego założyć z czymś takim:D

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Sierpień 18, 2012, 23:39:29
Wyjaśnicie mi punkt 6? O ile pierwszy podpunkt mogę rozumieć, jako używanie funkcji void do generowania śmieci (wartość zwraca się w eaxie, nie?), to drugiego punktu w ogóle nie rozumiem.
Chyba, że to uwaga co do jakiejś takiej konstrukcji?
(FunkcjaVoidowa(),InnaVoidowa(),JakisBool() ) ? costam : coinnego;?

Offline Xion

  • Redaktor
    • xion.log

  • +1
# Sierpień 18, 2012, 23:41:53
Ponieważ prawie wszystko w C++ jest wyrażenie, operatorem warunkowym można chainować je właściwie bez ograniczeń i przemycić w ten sposób dowolny kod.

Offline IgI

  • Użytkownik

# Sierpień 19, 2012, 00:35:04
Moje spostrzeżenia, bo ocenić gier nie mogłem:
*UserA - gra wywala błąd i się nie uruchamia.
*UserB - gra się uruchamia, ale jest nie grywalna na notebooku z powodu braku numpada.
Ostatecznie zagłosowałem na UseraB, bo się gra przynajmniej uruchomiła :)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Sierpień 19, 2012, 00:50:20
Cytuj
Wyjaśnicie mi punkt 6?
Zasady 3 i 6 są patchami na dziurawą zasadę numer 1.


EDIT: Co nie zmienia faktu, że zasady nadal są dziurawe. ;)
for( foo_returning_anything() ; 0 ; ) { }
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2012, 00:58:02 wysłana przez Krzysiek K. »

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Sierpień 19, 2012, 00:58:20
Ponieważ prawie wszystko w C++ jest wyrażenie, operatorem warunkowym można chainować je właściwie bez ograniczeń i przemycić w ten sposób dowolny kod.
No tak, czyli zasada numer dwa odwołuje się do podanego przeze mnie kodu i tu się zgodzę, że można takie coś używać. Ale rzutowanie wskaźnika z funkcji zwracającej voida na coś innego? To chyba będzie generowało po prostu śmieci, prawda?

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Sierpień 19, 2012, 01:00:07
Cytuj
Ale rzutowanie wskaźnika z funkcji zwracającej voida na coś innego? To chyba będzie generowało po prostu śmieci, prawda?
Tak, ale nie zabierze tego jednego cennego średnika na linię bo możesz z tymi śmieciami nadal coś zchainować.

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

# Sierpień 19, 2012, 01:03:35
Ah, no tak, teraz rozumiem. Już mi sie całkiem pomieszały te ich reguły, stąd zamieszanie. Dzięki za wyjaśnienie :)