Autor Wątek: DarkTerrain  (Przeczytany 11438 razy)

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Sierpień 18, 2012, 22:24:19

1.Wstęp
DarkTerrain śmiało można nazwać artystycznym sandboxem. Tworzy go zespół: Normal (PR), Nomag (grafika), MatthewPL (kod).

2.Opis
DarkTerrain to (jak wyżej wspomnieliśmy) artbox, w którym tworzymy teren. Magii dodaje mroczny klimat.

3.Sterowanie
Sterowanie w DT jest niezwykle proste: kółko myszy odpowiada za zmianę "pędzla", lewy przycisk myszy tworzy teren, prawy obniża. M/N odpowiadają za zwiększanie/zmniejszanie kursora.

4.Gameplay
W artboxach nie ma wyżej określonego celu. Tak samo jest w tej grze: za pomocą pędzli budujesz teren. Pędzlami mogą być drzewa, kwiatki, kaktusy, itd. Gracz także może w najprostszym programie graficznym stworzyć własne pędzle.

5.Inne
- DT pojawi się na platformie EASIS.
- A także na Desurze

6.Co mamy?
Obecny build nosi numer: 14,80
       
    Gotowe jest:
           
    • Teren
    • Tło
    • Wczytywanie pędzli
    • 33 pędzle
    • Losowe spadanie liści z drzew
    • Rozpoznawanie pędzla
    • Zalążek ptaków (potrafią się żywić, a jedzą nektar(?!))
    • Własny system plików (*.Dbrs - pędzle, *.Dprp - ustawienia)
    • System pogodowy
    • Muzyka
    • Wczytywanie światów
    • Menu
    • Zapisywanie światów (yeah!)
    • Księżyc porusza się po niebie
    • Rozmiar pędzla da się zmieniać za pomocą CTRL + Kółko myszy
    • Naciśnięcie na R losuje pędzel
    • Konfiguracja gry
    • Możliwość włączenia pełnego ekranu (uwaga! w rozdzielczości 640x480)
    • Okno ładowania
    • DarkBoxer - program do instalacji paczek i modów
    • Pędzel trawy i własność Grass. Pozwala to na uzyskanie efektu przypadkowej, generowanej trawy
    • Pędzel lampy i własność Latern. Dzięki temu uzyskujemy ładnie świecącą latarenkę.
    • Ognisko
    • Warstwowe tło
    • System dzień/noc
    • Poprawione gwiazdy (teraz świecą na biało. W razie wylosowania pogody "deszcz gwiazd" w dzień, pogoda jest losowana jeszcze raz. To zmniejszy ryzyko spadających gwiazd o poranku :) )

7.Do zrobienia?
       
  • Zwierzyna
  • DarkBrush - program do edycji pędzli

8.Screeny
[/list]
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2012, 00:07:54 wysłana przez matthewpl »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 18, 2012, 22:36:27
Z opisu wynika, że to po prostu edytor terenu. Na czym poza tym będzie polegał gameplay?


Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Sierpień 18, 2012, 22:39:58
Obecnie to tylko artboxowy edytor terenu. Ale cały czas pracujemy nad projektem i pewnie wymyślimy cel tego babrania w ziemi :)

Offline Kikert

  • Użytkownik

# Sierpień 18, 2012, 23:36:33
Wrzućcie jakieś screeny tego EASIS, bo jestem ciekaw jak wygląda, ale nie chcę instalować.

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Sierpień 19, 2012, 00:11:06
Proszę bardzo. Oto screen z EASIS z wyszukiwarki gier.



EASIS można schować do mniejszego paska (widoczne tylko ikonki) oraz do jeszcze mniejszego. EASIS to darmowa platforma i jeśli ktoś chce, może przysłać swoją gierkę. EASIS ma zaledwie 4 MB.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 19, 2012, 00:36:22 wysłana przez matthewpl »

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Sierpień 19, 2012, 15:08:42
Screen z buildu 11:
Dodano dziuple, ptaki oraz spadające liście z drzew


Offline Normal

  • Użytkownik

# Sierpień 19, 2012, 15:53:47
Kolejną nowością jest pogoda. Opracowaliśmy już śnieg, deszcz, burzę i grad. Matthew za chwilę wrzuci screeny.

Offline Pewu

  • Użytkownik

# Sierpień 19, 2012, 16:17:26
Wygląda świetnie, ale tylko pierwsza warstwa.
Gigarośliny nie pasują do pierwszej warstwy, a wyrzeźbiony księżyc tym bardziej :(
Niemniej jednak jest super, powodzenia z projektem =D

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Sierpień 19, 2012, 20:13:59
@Pewu - Szkoda, że Twojego posta zobaczyłem po tym, jak skompilowałem build12. Ale w następnym postaram się zmienić tło i księżyc :)

Build12:
Dodano efekty pogodowe (na zdjęciu śnieg, ale jest jeszcze deszcz, grad, itp) oraz muzykę.

Offline MadBonsai

  • Użytkownik
    • Ifrit

  • +2
# Sierpień 19, 2012, 23:39:31
Łoo....
Dodaj kulkę i będziesz mieć Nightsky ;) :)

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Sierpień 21, 2012, 01:26:03
Build 14:
Czyli nowe tło


i menu:

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Sierpień 25, 2012, 01:46:44
Ptaki zostały chwilowo wycofane.

Offline Normal

  • Użytkownik

# Sierpień 26, 2012, 15:25:31
A to dlatego, że pracujemy nad ich inteligencją. Staramy się odwzorować naturalne zachowania zwierząt i teraz właśnie pracujemy nad ptakami.

Offline Nest

  • Użytkownik

# Sierpień 27, 2012, 01:05:20
naturalne zachowanie zwierząt w świecie 2D? tak naprawdę nie wiem na czym miała by się opierać ich inteligencja, przeto  zwierze np ucieka od człowieka, w kreatorze przed czym miała by uciekać? bo jak rozumiem kursor nie istnieje w świecie gry jest widoczny dla nas ale nie dla świata gry więc nie mają się czego bać, mają się płodzić? więc wystarczy sklasyfikować zwierzęta by łączyły się w pary i bez ładu i składu krzątały się po terenie (2 lub 1 planie). dalej agresory czyli łańcuch pokarmowy, stworzyć piramidę zwierząt jedno od drugiego ucieka drugie to pierwsze je a trzecie ucieka przed pierwszym a chodzi swobodnie obok drugiego od co. chcecie odwzorować naturalne zachowanie to złapcie po parze zwierząt jak Noe załóżcie im klapki jak koniowi i będziecie wiedzieć jak naturalnie będą się poruszać :D Czy nie ma ważniejszych rzeczy w tym projekcie jak pisanie czegoś co może działać prosto i nie koniecznie mądrze?

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Sierpień 27, 2012, 17:17:26
gracz swoim zachowaniem będzie wpływał na świat.

bo jak rozumiem kursor nie istnieje w świecie gry

I tu nie zgadłeś: Kursor istnieje.