Autor Wątek: Potrzebuje rady - próbka pixel artu  (Przeczytany 1590 razy)

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2012, 17:02:37
To jest pierwsza rzecz jaką w życiu narysowałem. Nie planuje zostać grafikiem, ale chciałbym znać podstawy i teorie stojącą za każdym aspektem gamedevu i stąd ta próba robienia własnej grafiki.

W pierwszych pięciu klatkach znajduje się animacja chodu. Jak ją poprawić? Jak reszta ciała golema mogłaby się poruszać by zaakcentować ten chód? Chodzi mi o jakieś ogólne zasady animacji, np. jeśli postać podczas chodu podnosi nogę to cała sylwetka się podnosi, etc.
« Ostatnia zmiana: Październik 19, 2012, 01:23:20 wysłana przez darthtomi »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline crocer

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2012, 17:14:33
mógłby rękami lekko machać przód-tył i z tego co widzę tylko prawa noga się porusza ;)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2012, 17:22:23
http://en.wikipedia.org/wiki/12_basic_principles_of_animation
Poszukaj jakiegoś opisu 12 zasad z obrazkami, bo wiki jest dość ubogie pod tym względem.

Daj lepiej gifa.

Z perspektywy małego zespołu/pojedynczego twórcy polecam robić jak najmniej klatek. 3-4 klatki wystarczą na walk-cycle i przy małych postaciach różnica będzie niedostrzegalna, a ilość pracy znacząco mniejsza. Nikt się nie będzie temu przyglądał najprawdopodobniej, więc ważniejsze jest, żeby animacja była niż to jaka ona jest.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2012, 20:09:19
tutaj jest fajna stronka z referencjami, możesz podpatrzeć różne typy walk cycle klatka po klatce i sobie wybrać te kluczowe: http://www.referencereference.com. Ja ściągam przez hypercam i rozbijam na klatki przez corel video studio, ale może istnieje szybszy sposób. Na stronie niby jest napisane free, ale jakoś opcji ściągania się nie dopatrzyłem.

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 16, 2012, 21:32:18
Świętna jest ta stronka, dzięki!