Autor Wątek: Zarabianie na grze (Desura, BFG)  (Przeczytany 5171 razy)

Offline magu

  • Użytkownik

  • +3
# Sierpień 13, 2012, 04:50:23
Załóżmy, że chciałbym spróbować coś zarobić na swojej świeżo zrobionej grze. Gra to prosta arkadówka.
Słyszałem o portalach takich jak w temacie i zastanawiam się czy byłaby to dobra opcja.
Dodam, że zakładanie działalności gospodarczej w moim przypadku odpada, dlatego też chcę wiedzieć, czy takie portale załatwią za mnie większość formalności i będę mógł jako osoba fizyczna rozliczyć to np w PIT.
Ktoś coś wie może jak to wygląda z tą Desurą, jak w ogóle dodać tam grę, jakie warunki, wymogi itp?
A może jakieś inne pomysły, jak powinienem zacząć?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline nembutal

  • Użytkownik

# Sierpień 13, 2012, 13:33:25
Czy te portale rzeczywiście dużo dają w sensie reklamowym? IMHO czy grę tam zamieścisz czy nie, warto sprzedawać ją też przez własną stronę z wykorzystaniem dostawcy płatności. Nie wiem o jakich formalnościach mówisz.

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Sierpień 13, 2012, 20:44:35
podpisujesz umowę, wystawiasz rachunek dostajesz przelew, rozliczasz się PITem

Offline magu

  • Użytkownik

# Sierpień 13, 2012, 21:11:53
Doomtrader masz jakieś doświadczenia z nimi? Piszesz o sytuacji jednorazowej, że jakby sprzedaję im prawa, czy o regularnym dzieleniu się zyskiem?
Chętnie dowiem się coś więcej na ich temat, czy w ogóle warto z nimi współpracować? Myślę też, że wiele osób może to zainteresować.
Co do reklamy, zbytnio się nie martwię, bardziej mi zależy na prostocie właśnie, niż na zysku, bo ten i tak będzie pewnie marny i dlatego też nie chcę bawić się w jakieś firmy, vat'y, itd.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Sierpień 20, 2012, 19:42:24
Polecam zajrzeć na ich stronę i poczytać FAQ i tym podobne ;)

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Sierpień 20, 2012, 22:21:47
Faki na ogół odpowiadają na większość pytań.
Ale serio proponuję przeczytać temat o Rune Masters

Offline magu

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2012, 17:42:40
No ok, czytałem co tam jest na stronie. Z tego co zrozumiałem to można zwyczajnie wrzucić grę i poczekać na akceptację?
Ale liczyłem na jakieś info jak to dokładniej wygląda, żeby się zorientować czy i w jaki ewentualnie sposób warto taką małą produkcje wepchnąć na rynek.
O Rune Masters czytałem, może Ty Antek coś więcej napiszesz, jak to wygląda z Desurą? Czy trzeba mieć firmę, trudno się 'przebić', da się tak jakoś sensownie zarobić?
Te i wiele innych pytań zadaje sobie myślę wielu początkujących twórców indie, a konkretnych informacji raczej niewiele.
Także piszcie co i ile wiecie.

Offline waxx

  • Użytkownik

# Sierpień 23, 2012, 20:32:20
jak gra nie zdobedzie duzej popualrnosci juz podczas robienia to nie licz na duza kase (nie oszukujmy sie - trzeba miec hita)
nie trzeba miec firmy, placisz zwykly podatek dochodowy 18% i rozliczasz sie pitem 36

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Sierpień 24, 2012, 17:17:02
Platforma dystrybucji ma tu nic do rzeczy, liczy się gra, więc nie wywróżę ci ile zarobisz kasy. O dziwo sporo osób pyta mnie ile się średnio zarobi kasy na Desurze, co jest strasznie nietrafionym pytaniem.

@magu: jak chcesz się czegoś konkretnego dowiedzieć to pytaj. O firmie już ci waxx odpisał.

Offline magu

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2012, 03:37:22
Odnośnie firmy rozumiem, że wszystko fajnie w przypadku, gdy grę zrobiłem sam. Co jednak jeżeli pracowało nad nią kilka osób?
No i czy z Desurą nie będzie problemu, gdybym chciał sprzedawać grę także w inny sposób (np przez BFG czy AppStore)?
A jeżeli gra będzie w sprzedaży, to mogę ją rozprowadzać również za darmo w powiedzmy lekko okrojonej wersji?

Offline doomtrader

  • Użytkownik

# Wrzesień 05, 2012, 20:27:19
Jeśłi pracowało nad nia kilka osób to musicie sobie załatwić wszystko papierologicznie.
Idźcie do prawnika za 300 pln zrobi Wam umowę.

Przede wszystkim Desura itp to po prostu dystybutorzy, więc możesz grę sprzedawać gdzie tam jeszcze chcesz.
Natomiast każdy znany mi dystybutor ma kaluzlę która umozliwia mu sprzedawanie gry w cenie równej najniższej cenie u innych dystybutorów, w związku z tym najlepiej jest po prostu udostępnić wersję demo i wbudować w nią opcję zakupu.

Offline Liosan

  • Moderator

# Wrzesień 06, 2012, 00:04:41
Odnośnie firmy rozumiem, że wszystko fajnie w przypadku, gdy grę zrobiłem sam. Co jednak jeżeli pracowało nad nią kilka osób?
Desura czy inny dystrybutor podpiszę umowę z jednym podmiotem (czyli np. jednym z Was osobiście), i założy że Wy między sobą macie wszystko uregulowane prawnie.

Liosan

Offline magu

  • Użytkownik

# Wrzesień 06, 2012, 17:56:21
No ok, a tak poza Desurą, czym warto się jeszcze zainteresować?
Miał ktoś do czynienia z np. Big Fish Games, albo ze Steam'em? Podobno trudno się do nich "przebić".
Co do Steam'u, zastanawiam się czy jest sens w ogóle startować. Jak tam  wygląda sprawa gier niezależnych, jak można się z nimi dogadywać, bo tak fajnie jak na Desurze czy BFG chyba nie jest? Słyszałem coś o Greenlight'cie, ale nie wiem jak to dokładnie działa. Byłbym wdzięczny za rozjaśnienie tych kwestii.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Wrzesień 06, 2012, 18:03:09
Naucz się angielskiego i wszystkie informacje stoją przed tobą otworem, i tak bez tego daleko nie zajedziesz.

Offline magu

  • Użytkownik

# Wrzesień 07, 2012, 10:01:56
Nie wiem skąd ta bezpodstawna uwaga. Na ich stronach nie znalazłem żadnych konkretnych informacji, jedynie teksty w stylu "prześlij to pogadamy", zresztą oni zawsze będą starać się przedstawić w jak najlepszym świetle.
Ja chcę się dowiedzieć jak to wygląda w praktyce, jak działa, czego można się spodziewać i czy w ogóle warto.
Wiecie, że nie zamierzam zakładać DG ani sprzedawać praw do gry. Pod tym właśnie kątem szukam najlepszych rozwiązań.
Proszę o wypowiedzi zorientowanych w temacie.