Autor Wątek: Błąd 1282 - co jest grane?  (Przeczytany 1327 razy)

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Sierpień 06, 2012, 20:17:48
Dzisiaj, pisząc aplikację OpenGL'ową, napotkałem się na dziwny problem. Otóż, gdzie nie wstawię glGetError (nawet bezpośrednio po main(), zmienna zawsze wyniesie wartość 1282. Na forach polecają zaktualizowanie sterowników - zainstalowałem u siebie (GeForce v301.42 (karcia to GeForce 550 Ti) ale niestety to nic nie pomogło. Błąd jak był, tak jest dalej.

Co mogę z tym zrobić? Może w ogóle nie zaprzątać sobie tym głowy (wpływa on jakoś na działanie całej aplikacji?).

Pozdrawiam!

EDIT: Pomyłka, to nie były jednak najnowsze stery. Zaraz zainstaluje i zobaczę co się stanie.
EDIT2: Najnowsze zainstalowane, ale efektu dalej nie ma. Jakieś sugestie?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2012, 20:43:37 wysłana przez Pawel1503 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline flexi

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2012, 20:49:33
google: opengl 1282

pokazuje ze cos z tekstura

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Sierpień 06, 2012, 20:54:05
Ok, fajnie, tylko że ja w programie nic nie mam ^^. Przykład:

#include <Windows.h>
#include <gl/GL.h>

#pragma comment(lib, "opengl32.lib")

int main()
{
int a = glGetError();
return 0;
}
Wynik? a = 1282

Link z podobnym przypadkiem:
http://www.gidforums.com/t-2862.html

Dlatego się pytam czy to w znaczący sposób robi kaszanę w grze bo jeżeli nie to jakoś przeżyje z tym errorem. Chociaż nie ukrywam że wolałbym wiedzieć co go wywołuje.

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 06, 2012, 21:16:06
<epic double facepalm>
Nie masz kontekstu...

google: opengl 1282
pokazuje ze cos z tekstura
Heh, byłoby miło jakby komunikaty błędów OpenGL były aż tak szczegółowe. Niestety, masz jedynie szansę na jedną z 6 stałych, w tym wypadku GL_INVALID_OPERATION ;)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2012, 21:22:27 wysłana przez olo16 »

Offline Pawel1503

  • Użytkownik
    • DevBlog Pawel1503

# Sierpień 06, 2012, 21:41:44
<epic double facepalm>
Nie masz kontekstu...

Zgadzam się. I tak popełniłem jedną ze swoich milionowych głupot.
Dzięki za podpowiedź, już wiem o co chodzi :)