Autor Wątek: Tworzenie gry komputerowej - tylko powazne oferty.  (Przeczytany 14099 razy)

Offline Karol

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 11:38:21
The Game is a multiplayer client based action RTS similar in presentation to League of Legends.  Game client supports chat server, player profile customization, ranking system and several modes of gameplay.
Myślisz, że jak napiszesz po angielsku to będzie bardziej profesjonalnie? Po tym zdaniu można stwierdzić, że gra ma być klonem LoLa, wraz z całym funkcjonowaniem lobby, a tak nie jest - przebieg gry jest zupełnie inny, lobby także działa na innej zasadzie.

Natomiast wybór trybu gry faktycznie mógłby się odbywać przed startem, to pozostałość po customowych mapach do WC3 gdzie się tego po prostu nie dało zrobić inaczej.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Fanny.Shaver

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 12:11:44
@up

Dokladnie. To jest przeciez do dopracowania. Ja sie nie rozpisywalem jak chce zeby to wygladalo, tylko od razu dorzucilem przyklad i moja wizje. To wcale nie oznacza, ze to bedzie musialo tak wygladac. Sprawy wyboru danego trybu (All pick czy All random) mialy odbywac sie w drugim, juz zamknietym pokoju, gdzie rowniez wybiera sie bohatera, mozliwe, ze nie napisalem tego odpowiednio jasno.

Aktualnie posiadam GDD, jednakze tylko do samej rozgrywki.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2012, 12:53:48 wysłana przez Fanny.Shaver »

Offline darthtomi

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 04, 2012, 21:57:42
Myślisz, że jak napiszesz po angielsku to będzie bardziej profesjonalnie? Po tym zdaniu można stwierdzić, że gra ma być klonem LoLa, wraz z całym funkcjonowaniem lobby, a tak nie jest - przebieg gry jest zupełnie inny, lobby także działa na innej zasadzie.

LOL tak, bo nie jestem hipsterem, który lubi komplikować sobie życie - cała literatura i terminologia gamedevu jest po angielsku. Przypierdalać się do mnie o to, że piszę po angielsku to tak jakby się przypierdalać do psychologów, że piszą artykuły po angielsku albo do filozofów, że formułują terminy w łacinie lub grece.

A ty myślisz, że opisywanie jakiegokolwiek elementu gry w sposób narracyjny jest profesjonalne? To nawet nie jest sensowne z punktu widzenia podstawowej logiki - opis narracyjny dobrze się sprawdza w przypadku liniowego ciągu wydarzeń i jest całkowicie bezużyteczny, gdy musimy opisać szereg różnych wariantów wyboru.

To co napisał nam tu Tyłkowy Golarz :D to nie jest fragment jego GDD ze szczegółowym opisem konkretnego elementu gry, a raczej opowiadanie o tym co się dzieje na ekranie po włączeniu gry. Takie opisy są raczej  bezużyteczne i więcej zakrywają niż ukrywają.

"[M]ultiplayer client based action RTS similar in presentation to League of Legends". Słowa kluczowe to SIMILAR i PRESENTATION. Czyli dokładnie to co powiedział sam pomysłodawca. Jak ty z tego wywnioskowałeś, że to ma być klon LoL?!

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

  • +5
# Sierpień 04, 2012, 22:15:43
LOL tak, bo nie jestem hipsterem, który lubi komplikować sobie życie - cała literatura i terminologia gamedevu jest po angielsku. Przypierdalać się do mnie o to, że piszę po angielsku to tak jakby się przypierdalać do psychologów, że piszą artykuły po angielsku albo do filozofów, że formułują terminy w łacinie lub grece.

Rany. Może jeszcze nas wszystkich opieprz, że na polskim forum o grach piszemy po polsku. Weź idź sobie gdzieś na jakieś zagraniczne fora, skoro to Ci tak przeszkadza.

A ty myślisz, że opisywanie jakiegokolwiek elementu gry w sposób narracyjny jest profesjonalne? To nawet nie jest sensowne z punktu widzenia podstawowej logiki - opis narracyjny dobrze się sprawdza w przypadku liniowego ciągu wydarzeń i jest całkowicie bezużyteczny, gdy musimy opisać szereg różnych wariantów wyboru.

To co napisał nam tu Tyłkowy Golarz :D to nie jest fragment jego GDD ze szczegółowym opisem konkretnego elementu gry, a raczej opowiadanie o tym co się dzieje na ekranie po włączeniu gry. Takie opisy są raczej  bezużyteczne i więcej zakrywają niż ukrywają.

Naprawdę uważasz, że ocenianie, czy dany opis jest "profesjonalny" tylko po tym, czy był opisany narracyjnie czy nie-narracyjnie to świetny pomysł? Fanny.Shaver chciał przedstawić w miarę dokładnie jak wygląda aplikacja kliencka, czy napisze ten opis trzynastozgłoskowcem, czy przedstawi w UMLu, whatever - liczy się, czy jasno i dokładnie przedstawił swoje wymagania. A czy to odpowiednia pora i miejsce na pisanie tych wymagań, to już inna kwestia, jak ktoś wcześniej zauważył.

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 22:43:55
Cerberus weź się ogarnij - to ja mam pretensje do was, że piszecie po polsku czy wy do mnie się przypieprzacie, że piszę po angielsku? To ja się tłumacze dlaczego piszę po angielsku czy może to wy jesteście moimi ofiarami, bo wymagam od was byście tłumaczyli się dlaczego piszecie po polsku? CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM, TEGO NIE UCZĄ W SZKOŁACH, WIEM.

Offline Fanny.Shaver

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 22:48:41
To co napisał nam tu Tyłkowy Golarz :D

Sprawdz co znaczy Fanny Shaver ;)

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 22:51:33
Dokładnie to co napisałem, chyba że wolisz wersje hardcore - Pusiowy Golarz:D

Offline Fanny.Shaver

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 23:13:42
W dalszym ciagu wole wersje angielska niz amerykanska, jednakze nie po to tutaj jestesmy. Mam pare zainteresowanych zespolow, odczekam jeszcze troche czasu, zobacze jak bedzie wygladac konkurencja. Nie poszukuje nie wiadomo jakich profesjonalistow w branzy, takich co skladali nie wiadomo jakie gry, moze to dla kogos byc szansa wybicia sie i zdobycia odpowiedniej reputacji czy tez doswiadczenia. Mam narazie trzy dosc powazne oferty. Czekam na wiecej.

Offline ShadowDancer

  • Redaktor

  • +5
# Sierpień 04, 2012, 23:19:03
Cytuj
Tworzenie gry komputerowej - tylko powazne oferty. Zaczęty przez Fanny.Shaver

http://linkcut.net/3501d83a92

Offline Fanny.Shaver

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 23:34:31
Tak jakby nick mial wiele do znaczenia :) Oczywiscie powinienem byl zalozyc nowe konto? Wpisac cos pseudo profesjonalnego i powaznego? Dopisac kilka znaczkow angielskich, bo pewnie sie zmieszcza? I moze jeszcze pare tytulow Dr. Mgr. Inz. śp.?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 23:56:16
Nie no, ale Golidup to jednak trochę kontrastuje z 'poważną ofertą'.

Offline Fanny.Shaver

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 05, 2012, 00:49:17
Mnie osobiscie interesuje oferta, a czy ktos do mnie napisze z nicku "RozowyLandrynek", gdzie w sygnaturce opisuje wielkosc penisa, liste uslug jakie swiadczy oraz numer telefonu, czy  tez "ProGraming.Inc.Corp2012" mam calkowicie w dupie.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Sierpień 05, 2012, 00:52:07
Tak jakby nick mial wiele do znaczenia :) Oczywiscie powinienem byl zalozyc nowe konto? Wpisac cos pseudo profesjonalnego i powaznego? Dopisac kilka znaczkow angielskich, bo pewnie sie zmieszcza? I moze jeszcze pare tytulow Dr. Mgr. Inz. śp.?
Najlepiej Evil Eye Studio jako nick, najlepsza opcja na forum ;)

Offline Karol

  • Użytkownik

  • +2
# Sierpień 05, 2012, 01:27:27
LOL tak, bo nie jestem hipsterem, który lubi komplikować sobie życie
Jeżeli dla Ciebie napisanie czegoś po polsku jest komplikacją życia, a samo korzystanie z języka polskiego to objaw hipsterstwa to... aż brak mi słów (btw. Polska krajem, w którym hipsterzy są mainstreamowi!).

cała literatura i terminologia gamedevu jest po angielsku.
Równie dobrze można stwierdzić, że cała literatura i terminologia programowania jest po angielsku, a jednak są ludzie, którzy piszą o tym po polsku.

A ty myślisz, że opisywanie jakiegokolwiek elementu gry w sposób narracyjny jest profesjonalne?
Nie mi to oceniać, natomiast głupim jest czepianie się o takie rzeczy. Uważasz, że skoro autor wątku skończył szkołę związaną z projektowaniem gier to musi od razu pisać wszystko "profesjonalnie"? Że np. elektryk nie może na miernik powiedzieć ustrojstwo? Przedstawił przykładowy scenariusz zetknięcia się gracza z grą, zawarł w nim wiele szczegółów. Nie chciało się czytać - było nie czytać. Szkoda, że nie napisałeś "Lol, ale ściana tekstu", jak to masz w nawyku ;).

To co napisał nam tu Tyłkowy Golarz :D to nie jest fragment jego GDD ze szczegółowym opisem konkretnego elementu gry, a raczej opowiadanie o tym co się dzieje na ekranie po włączeniu gry. Takie opisy są raczej  bezużyteczne i więcej zakrywają niż ukrywają.
więcej zakrywają niż ukrywają
Powaliło mnie to :D Ale sądzę, że chodziło Ci o "więcej zakrywają niż odkrywają"? jeżeli tak to ostatnie zdanie bardziej się odnosi do Twojego skrótu.

"[M]ultiplayer client based action RTS similar in presentation to League of Legends". Słowa kluczowe to SIMILAR i PRESENTATION. Czyli dokładnie to co powiedział sam pomysłodawca. Jak ty z tego wywnioskowałeś, że to ma być klon LoL?!
Właśnie - i to jest idealny przykład tego, że Twój opis więcej zakrywa niż ujawnia. Nie wiadomo jakie to są różnice więc z automatu zakłada się, że jest ich niewiele, lub są na tyle nie istotne (skoro nie zostały wymienione w żaden sposób) że niczym się to nie różni. Pierwsza myśl "ech, kolejny klon lola", sęk w tym, że gra jest zupełnie różna od LoLa i całej mechaniki gry DotA-podobnej. Jedyne co pomysłodawca przedstawił jako podobne do LoLa to rzut kamery.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2012, 09:57:12 wysłana przez Karol »

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Sierpień 05, 2012, 02:09:38
Równie dobrze można stwierdzić, że cała literatura i terminologia programowania jest po angielsku, a jednak są ludzie, którzy piszą o tym po polsku.
A później spamują ci na gg ludzie, którzy nie znają angielskiego nawet na tyle, żeby zrozumiec co znaczy dany error (nawias expected) ;)

@up: nieistotne*
« Ostatnia zmiana: Sierpień 05, 2012, 02:11:10 wysłana przez Antek »