Autor Wątek: Tworzenie gry komputerowej - tylko powazne oferty.  (Przeczytany 14132 razy)

Offline Fanny.Shaver

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 03, 2012, 10:49:47
Jakis czas temu zalozylem ten temat:

http://forum.warsztat.gd/index.php?topic=19532.msg232675#msg232675

Teraz wracam, poniewaz troche sie zmienilo.

Krotko o mnie;

25 letni absolwent Uniwesytetu Wolverhampton w Wielkiej Brytanii kierunku Game Design. Od dluzszego czasu projektowalem i szlifowalem jedna gre, ktora przez jakis okres czasu mialem okazje tworzyc na silniku gry Warcraft 3, ktorej edytor pozwala tworzyc dosc zaawansowane mody. W okresie rozkwitu Warcrafta mialem bardzo, ale to bardzo duzo fanow, a forum zalozone na publicznym serwerze pękało w szwach. Czasy Warcrafta jednak minely, a gracze pouciekali do innych gier. Programista nie jestem, na kodowaniu sie nie znam, projekt skonczyl w szafie.

Niecaly tydzien temu trafilem troche pieniedzy w Angielskiej loterii, nie wystarczajaco aby zyc do ostatnich dni, ale wystarczajaco duzo aby dobrze zainwestowac. Wracam z projektem.

Odnosnie gry;
Trudno byloby mi tutaj wszystko wypisac, jesli jest mozliwosc edycji to w pozniejszych etapach dorzucalbym odpowiedzi na najczesciej zadawane pytania.

http://mmohuts.com/wp-content/gallery/league-of-legends/league-of-legends-big-fight-main.jpg?ec9f9b
http://mmohuts.com/wp-content/gallery/league-of-legends/league-of-legends-fighting-2-main.jpg?ec9f9b

http://www.top1mmo.com/images/heroes-of-newerth-3.jpg
http://mmohuts.com/wp-content/gallery/heroes-of-newerth/heroes-of-newerth-overview.jpg?ec9f9b

Rzuty z gier odpowiednio, League of Legengs i Heroes of Newreth. Pokazuje tylko ze wzgledu na grafike oraz rzut kamery jakim jestem zainteresowany. Moznaby uzyc juz gotowego silnika, moze nawet jakiegos Open Source. Nie stanowi to dla mnie wielkiej roznicy.

Warto by bylo spojrzec na te gry, ktore podalem jako przyklady, gdyz sposob skladania rozgrywki, caly panel uzytkownika (nie sama gre w sobie, gdyz moja bedzie zupelnie inna) wyszukiwanie gier, wybor postaci przed rozpoczeciem rozgrywki, to moze bardzo pomoc w ocenie tego, co trzeba zrobic i to czego oczekuje.

Potrzeba zrobic jeszcze cala szate graficzna oraz dzwiekowa. AI bedzie bardzo znikome.

W skrocie, potrzebny bedzie klient gry, ktory bedzie laczyc sie z serwerem. Na serwerze czat, mozliwosc edycji profilu, dolaczanie sie do roznych rozgrywek w zaleznosci od statystyk profilu oraz sama gra, jesnostki, budynki, ich statystyki.

Prosilbym o powazne oferty. Najchetniej skladane przez firmy majace podobne doswiadczenie.

Z checia odpowiem na wszystkie pytania, jesli jest mozliwosc edycji tego wpisu to nawet dorzuce odpowiedzi tutaj.

Jesli ktos zna lepsze miejsce na umieszczenie tego tematu, np inna strona albo inny dzial na tym forum to bardzo chetnie skorzystam.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Senzei

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2012, 11:01:10
Chyba jestem głupi i nie zrozumiałem, ale chcesz tworzyć RTS'a (coś ala Warcraft, Starcraft itp.), czy grę MOBA (Massively Online Battle Arena), czyli DotA, LoL, HoN? Bo jeśli chodzi o grę MOBA, to musiałbyś stworzyć grę całkiem dobrą, bo aktualnie przy DotA 2 i LoL'u, (moim zdaniem) praktycznie nic nie ma szansy żeby się wybić. Ot, takie moje skromne zdanie.

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2012, 12:30:48
Zrobienie samej gry to pikuś w porównaniu do infrastruktury serwerowej jakiej byś potrzebował. To są dziesiątki milionów dolarów, bo nikt nie będzie się pieprzył z hamachi by pograć w twoją grę.

Nie trzeba kończyć studiów game designerskich by widzieć, że czasy dota-podobnych gier robionych przez amatorów się skończyły. Rynek został zawładnięty przez wielkich graczy i nic już tam nie wskórasz.

A tak na marginesie, powiedz tak własnymi słowami na czym właściwie polegały te twoje studia game designerskie? Jestem ciekaw po prostu - w Polsce tego chyba jeszcze nie ma.

Offline zxc

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 03, 2012, 12:43:29
Powodzenia. Nawet z pieniędzmi będzie trudno, bo poprzeczka jest wysoko, a Ty doświadczenia produkcyjnego nie masz - przychodzisz jako osoba z zewnątrz, będziesz musiał bardzo ostrożnie podchodzić do realizacji.

Mała rada - idźcie w grę "brzydką, ale fajną", jak Minecraft. Szybko wydajcie cokolwiek i przygotujcie się na dużo iteracji. Wówczas macie szansę. W konkurencji na pełnych prawach z dużymi MOBAmi nie macie szans, ale może uda się wejść w jakąś niszę.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Sierpień 03, 2012, 13:31:59
Cytuj
Zrobienie samej gry to pikuś w porównaniu do infrastruktury serwerowej jakiej byś potrzebował.
Zależy jak leży, czyli jaki model logiki przyjmiesz. Przykład: StarCraft, gdzie logika była robiona na klientach, więc serwer robił tylko chat i zestawiał gry (w efekcie czego lewe battle nety pojawiały się jak grzyby po deszczu). Ba, nawet jak się postarać to nie trzeba nic po stronie serwera głównego pisać, tylko postawić na nim gotowego chata i interpretować w kliencie niektóre polecenia (np. zaproszenie do gry).

Offline Jog

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2012, 13:46:26
Zależy jak leży, czyli jaki model logiki przyjmiesz. Przykład: StarCraft, gdzie logika była robiona na klientach, więc serwer robił tylko chat i zestawiał gry (w efekcie czego lewe battle nety pojawiały się jak grzyby po deszczu). Ba, nawet jak się postarać to nie trzeba nic po stronie serwera głównego pisać, tylko postawić na nim gotowego chata i interpretować w kliencie niektóre polecenia (np. zaproszenie do gry).
+1, albo w ogóle dać ludziom hostować własne "roomy".

Wyżej porównujecie grę do gigantów MOBa, przecież główny zainteresowany sam powiedział, że chciał porównaniem do Lola i HoNa pokazać rzut kamery.
Wnioskując  z innych postów Fanny.Shavera można dojść do tego, jaką grę najprawdopodobniej ma na myśli, i jak ktoś grał w jego moda to okazuje się, że to wcale nie ma konkurować z gigantami MOBa. Złożoność rozgrywki w takim przypadku też jest dużo mniej skomplikowana.
No chyba, że sobie źle wydedukowałem ;)

Offline Liosan

  • Redaktor

  • +1
# Sierpień 03, 2012, 14:15:05
@FS powiedz, proszę, jaki był ten Twój mod i jakiego gatunku grę chciałbyś zrobić. To nam ułatwi dyskusję, nie to co te Twoje enigmatyczne opisy albo spekulacje innych forumowiczów.

Liosan

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2012, 19:03:03
podaj tytuł tej mapy do wc3 o "sporej liczbie fanów", akurat dużo w moddingu wc3 siedziałem więc jestem w stanie zweryfikować popularność mapy ;)

Offline Karol

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 03, 2012, 19:56:21
Na serio nikt nie zerknął nawet na pierwszy link podany przez autora? Srsly?!

Ja osobiscie jestem tworca Vampirism VZP. W tym modzie gracze dziela sie na dwie druzyny, 10 graczy kontroluje jednostki ludzie, buduja obrone, kontroluja bohaterow, a dwoch pozostalych potezne Wampiry. Ludzie maja za zadanie przezyc, Wampiry ich zgladzic.

To chyba jasno odpowiada na dwa powyższe pytania.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 03, 2012, 19:58:01 wysłana przez Karol »

Offline Fanny.Shaver

  • Użytkownik

# Sierpień 03, 2012, 20:48:13
Chyba jestem głupi i nie zrozumiałem, ale chcesz tworzyć RTS'a (coś ala Warcraft, Starcraft itp.), czy grę MOBA (Massively Online Battle Arena), czyli DotA, LoL, HoN? Bo jeśli chodzi o grę MOBA, to musiałbyś stworzyć grę całkiem dobrą, bo aktualnie przy DotA 2 i LoL'u, (moim zdaniem) praktycznie nic nie ma szansy żeby się wybić. Ot, takie moje skromne zdanie.

Nic takiego, napisalem, ze Hon i Lol podaje tylko jako przyklad grafiki i rzutu kamery jakim jestem zainteresowany. Bedzie to jeden z popularnych Tag Game, jednakze oferujacy duzo wiecej niz zwykle budowanie i ogladanie sie dookola.

+1, albo w ogóle dać ludziom hostować własne "roomy".

Wyżej porównujecie grę do gigantów MOBa, przecież główny zainteresowany sam powiedział, że chciał porównaniem do Lola i HoNa pokazać rzut kamery.
Wnioskując  z innych postów Fanny.Shavera można dojść do tego, jaką grę najprawdopodobniej ma na myśli, i jak ktoś grał w jego moda to okazuje się, że to wcale nie ma konkurować z gigantami MOBa. Złożoność rozgrywki w takim przypadku też jest dużo mniej skomplikowana.
No chyba, że sobie źle wydedukowałem ;)

Bardzo dobrze wydedukowales.

Zależy jak leży, czyli jaki model logiki przyjmiesz. Przykład: StarCraft, gdzie logika była robiona na klientach, więc serwer robił tylko chat i zestawiał gry (w efekcie czego lewe battle nety pojawiały się jak grzyby po deszczu). Ba, nawet jak się postarać to nie trzeba nic po stronie serwera głównego pisać, tylko postawić na nim gotowego chata i interpretować w kliencie niektóre polecenia (np. zaproszenie do gry).

Bardzo mi sie podoba ten tok myslenia.

Zrobienie samej gry to pikuś w porównaniu do infrastruktury serwerowej jakiej byś potrzebował. To są dziesiątki milionów dolarów, bo nikt nie będzie się pieprzył z hamachi by pograć w twoją grę.

Nie trzeba kończyć studiów game designerskich by widzieć, że czasy dota-podobnych gier robionych przez amatorów się skończyły. Rynek został zawładnięty przez wielkich graczy i nic już tam nie wskórasz.

A tak na marginesie, powiedz tak własnymi słowami na czym właściwie polegały te twoje studia game designerskie? Jestem ciekaw po prostu - w Polsce tego chyba jeszcze nie ma.

Dlaczego to mialoby kosztowac az tyle? Nie chce mi sie wierzyc, zeby utrzymywanie 10% serwerow takiego LoLa wlasnie tyle kosztowalo, a watpie, ze na poczatku potrzebowalbym az 10% ich zasobu.

podaj tytuł tej mapy do wc3 o "sporej liczbie fanów", akurat dużo w moddingu wc3 siedziałem więc jestem w stanie zweryfikować popularność mapy ;)

Trudno bedzie zweryfikowac popularnosc mapy, ktora byla poskladana w pierwszym roku po wyjsciu TFT i JassNewGen, a nawet wiekszosc aktualnych serwerow stronek poswieconym wc3 nie istniala. Niedawno odzywilem projekt, ale znacznie ubylo graczy wiec testowanie na b.necie nie ma najmniejszego sensu. Poszukaj Breath of the Dying, ale watpie, ze nawet najstarsze serwery cos jeszcze trzymaja. Kiedy BotD zawital na b.net to nawet botow jeszcze wtedy nie bylo, a uzywanie autorefresha bylo niczym taniec z palaca sie zapalka przy otwartej butli ze sprezonym tlenem.

Offline Fanny.Shaver

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 01:28:41
Rozpisze sie nieco bardziej. Wiekszosc z was grala w League of Legends, tak mysle. Sam zagralem tylko raz. Nie chodzi jednak o sama rozgrywke, lecz o klienta tej gry. Chce, aby ta gra wygladala bardzo podobnie.

Grasz sciaga klienta gry, uruchamia. Rejestruje sie (wiec potrzebny system rejestracji), godzi sie na warunki licencji, loguje sie (potrzebny system logowania). Gracz jest juz zalogowany, czyta sobie co sie dzieje na czacie (wiec czat potrzebny), przyglada sie interfejsowi, wpisuje jakies bzdety w swoim profilu (wiec i edycja profilu potrzebna). W samym profilu zmienia swoje ustawienia gry, nie bedzie chcial grac na niektorych mapach, ma skill level 1 co wlasnie zauwazyl, nie bedzie chcial grac w systemie hardcore (serwer bedzie musial brac te informacje pod uwage przy wyborze potencjalnej gry dla niego).

Gracz klika na ikonke Dolacz do Gry, wlasnie filtruje gry, znajduje rozgrywke dla siebie. Dolacza do pokoju, gdzie wszyscy inni gracze maja rowniez skill level 1, jest to mapa na ktorej gracz chcial grac i jest to normal game mode poniewaz nie chcial grac na hardcore mode. Nastepuje moment, kiedy pokoj jest pelny, serwer odlicza od 10 do 0 i wszyscy sa przeniesieni do drugiego pokoju (w tym momencie nie mozna juz opuscic gry - teoretycznie mozna - ale to skonczy sie obnizeniem punktacji gracza oraz zmniejszeniem skill levela na 0 i zmuszenie gracza do gry tylko z innymi, ktorzy sobie na to zasluzyli, oczywiscie tylko przez pewien okres czasu), gdzie tuz przed rozpoczeciem rozgrywki wybieraja (demokratycznie) rodzaj gry (All random albo All pick). Demokracja zdecydowala, ze wszyscy wybieraja bohatera samodzielnie, w tym przypadku trzeba przeprowadzic kolejne wybory, poniewaz jednym bohaterem moze grac tylko jedna osoba, tak wiec albo jest to losowa kolejka, albo kto pierwszy ten lepszy. (Te wybory oczywiscie nie bylyby potrzebne w przypadku All random). Oczywiscie czas glosowania jest dosc ograniczony, do 10 sekund powiedzmy, aby ludzie sie nie zanudzili. Ponowne zwyciestwo demokracji! Kto pierwszy ten lepszy! Kazdy ma maksymalnie 30 sekund na wybor bohatera.

Jako ze nasz gracz nie bedzie walczyc tym, ktory chce zniszczyc ludzkosc, bedzie on natomiast czlowiekiem, ktory temu zlu ma sie przeciwstawic. Jego bohater - Rycerz (ktorym i tak nie potrafi grac bo zagra pierwszy raz) ma juz z gory narzucone umiejetnosci, ktore podczas zdobywania poziomow bedzie mogl trenowac. Jesli jednak wybralby wczesniej, ze chce walczyc Starozytnym Zlem, wtedy jakiegokolwiek potwora by wybral, moglby tez wybierac jego umiejetnosci, na co dostalby odrobine wiecej czasu. Kiedy wreszcie gra moze wystartowac, nastepuje osteteczne odliczanie, gra sie laduje i napierdalanka sie rozpoczyna.

Tak chce, aby to mniej-wiecej wygladalo.
Sama rozgrywke mam idealnie rozpisana i gotowa w formie Moda w Warcraft 3, gdzie balans wsrod ludzi, ktorzy doskonale moda od wielu lat znaja byl dosc dlugo testowany i szlifowany. Nic tylko zabrac sie do pracy i pokazac, ze to my robimy najlepsze gry.

gg, 9589476.

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 09:08:16
To tak cię nauczyli opisywać pomysły na grę na tych studiach? :D Ten twój wall 0f text można by streścić w dwóch zdaniach normalnego, technicznego opisu, a nie pisać opowiadanie.

Kto będzie chciał grać w grę dota-podobną hostowaną przez jednego z graczy? Nikt.

Offline Karol

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 09:31:41
To tak cię nauczyli opisywać pomysły na grę na tych studiach? :D Ten twój wall 0f text można by streścić w dwóch zdaniach normalnego, technicznego opisu, a nie pisać opowiadanie.
Z chęcią bym zobaczył takie "streszczenie", z którego bym wiedział to samo co z powyższego opisu. Go go!

Kto będzie chciał grać w grę dota-podobną hostowaną przez jednego z graczy? Nikt.
Tej grze daleko jest do bycia podobnej do doty. Grałem kiedyś trochę w jakiś Vampirism i przyznam, że grało się świetnie, mieliśmy ze znajomymi ubaw po pachy. Jednakże przeniesienie logiki na klientów umożliwi oszukiwanie, a to wykluczy wiarygodne rankingi (które to zawsze dają jakąś motywację do bycia lepszym).

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Sierpień 04, 2012, 09:34:52
To tak cię nauczyli opisywać pomysły na grę na tych studiach? :D Ten twój wall 0f text można by streścić w dwóch zdaniach normalnego, technicznego opisu, a nie pisać opowiadanie.
Taki wall of text jest bardzo użyteczny - uniemożliwia nieporozumienia na etapie wykonania i gwarantuje że powstanie produkt jaki designer założył (obrazowo: jeżeli designer po tym tekście strzeli sobie w głowę, to nadal powstanie taki interfejs jaki planował)

...Problem w tym że autor nie jest na etapie wykonania tylko na etapie szukania ludzi którzy mieliby to wykonać. A w tym momencie lepiej pisać krótko, a ciekawie ;)

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 10:03:03
Rozpisze sie nieco bardziej. Wiekszosc z was grala w League of Legends, tak mysle. Sam zagralem tylko raz. Nie chodzi jednak o sama rozgrywke, lecz o klienta tej gry. Chce, aby ta gra wygladala bardzo podobnie.

Grasz sciaga klienta gry, uruchamia. Rejestruje sie (wiec potrzebny system rejestracji), godzi sie na warunki licencji, loguje sie (potrzebny system logowania). Gracz jest juz zalogowany, czyta sobie co sie dzieje na czacie (wiec czat potrzebny), przyglada sie interfejsowi, wpisuje jakies bzdety w swoim profilu (wiec i edycja profilu potrzebna). W samym profilu zmienia swoje ustawienia gry, nie bedzie chcial grac na niektorych mapach, ma skill level 1 co wlasnie zauwazyl, nie bedzie chcial grac w systemie hardcore (serwer bedzie musial brac te informacje pod uwage przy wyborze potencjalnej gry dla niego).

Gracz klika na ikonke Dolacz do Gry, wlasnie filtruje gry, znajduje rozgrywke dla siebie. Dolacza do pokoju, gdzie wszyscy inni gracze maja rowniez skill level 1, jest to mapa na ktorej gracz chcial grac i jest to normal game mode poniewaz nie chcial grac na hardcore mode. Nastepuje moment, kiedy pokoj jest pelny, serwer odlicza od 10 do 0 i wszyscy sa przeniesieni do drugiego pokoju (w tym momencie nie mozna juz opuscic gry - teoretycznie mozna - ale to skonczy sie obnizeniem punktacji gracza oraz zmniejszeniem skill levela na 0 i zmuszenie gracza do gry tylko z innymi, ktorzy sobie na to zasluzyli, oczywiscie tylko przez pewien okres czasu), gdzie tuz przed rozpoczeciem rozgrywki wybieraja (demokratycznie) rodzaj gry (All random albo All pick). Demokracja zdecydowala, ze wszyscy wybieraja bohatera samodzielnie, w tym przypadku trzeba przeprowadzic kolejne wybory, poniewaz jednym bohaterem moze grac tylko jedna osoba, tak wiec albo jest to losowa kolejka, albo kto pierwszy ten lepszy. (Te wybory oczywiscie nie bylyby potrzebne w przypadku All random). Oczywiscie czas glosowania jest dosc ograniczony, do 10 sekund powiedzmy, aby ludzie sie nie zanudzili. Ponowne zwyciestwo demokracji! Kto pierwszy ten lepszy! Kazdy ma maksymalnie 30 sekund na wybor bohatera.

Jako ze nasz gracz nie bedzie walczyc tym, ktory chce zniszczyc ludzkosc, bedzie on natomiast czlowiekiem, ktory temu zlu ma sie przeciwstawic. Jego bohater - Rycerz (ktorym i tak nie potrafi grac bo zagra pierwszy raz) ma juz z gory narzucone umiejetnosci, ktore podczas zdobywania poziomow bedzie mogl trenowac. Jesli jednak wybralby wczesniej, ze chce walczyc Starozytnym Zlem, wtedy jakiegokolwiek potwora by wybral, moglby tez wybierac jego umiejetnosci, na co dostalby odrobine wiecej czasu. Kiedy wreszcie gra moze wystartowac, nastepuje osteteczne odliczanie, gra sie laduje i napierdalanka sie rozpoczyna.

Tak chce, aby to mniej-wiecej wygladalo.
Sama rozgrywke mam idealnie rozpisana i gotowa w formie Moda w Warcraft 3, gdzie balans wsrod ludzi, ktorzy doskonale moda od wielu lat znaja byl dosc dlugo testowany i szlifowany. Nic tylko zabrac sie do pracy i pokazac, ze to my robimy najlepsze gry.

gg, 9589476.

The Game is a multiplayer client based action RTS similar in presentation to League of Legends.  Game client supports chat server, player profile customization, ranking system and several modes of gameplay.

Reszta opisu jest zbyt enigmatyczna lub nie ma sensu  - dlaczego gracze wybierąją tryb gry (all pick, random pick) po rozpoczęciu gry, a nie przed?! - albo też wchodzi w niepotrzebne szczegóły - 10 sekund na to, 30 na tamto, etc.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 04, 2012, 10:24:36 wysłana przez darthtomi »