Autor Wątek: Robot RPG  (Przeczytany 24251 razy)

Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 02:24:01
Przed ostatni screen, wewnątrz lokacji, chciałbym by jeszcze lampy były na psycholu ale coś mi to teraz nie idzie, zmęczenie się wdaje, Fred farmer siedzi w drugim pomieszczeniu i przerzuca siano z jednej hałdy na drugą.

Na razie jest tak że aby wejść do domu czy z niego wyjść trzeba kliknąć na drzwi. jak się przytrzyma prawy klik to można obracać pokoik po od kliknięciu kamera wraca do poprzedniej pozycji.


Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 10, 2012, 22:01:28
Robot RPG wylądował w wersji alfa
http://www.sendspace.com/filegroup/UQvjxA9IBXXk75gZsZFXPN7omXXiAGeY

Klawiszologia

wsad/strzałki - ruch
q/e obrót po osi x
lewy klik użyj (drzwi domu)
prawy - swobodna kamera
esc - szybkie wyjście

Na macu gra jest na fullscreen 1024x768
obecnie gra jest trochę za bardzo komputero-rzerna, wszystko będzie poprawiane wraz z przyszłymi wersjami :)
« Ostatnia zmiana: Październik 10, 2012, 22:08:52 wysłana przez Nest »

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 12:14:09
szkoda że zmieniłeś kolorystykę, ta z pierwszych screenów była niebo lepsza. Robot strasznie wolno jeźdźi i niezbyt wiadomo dokąd jechać. Jak sie wpadnie do wody to kaplica. No i na nowym kompie antialiasing działa czasem, a czasem nie :P. No i kamera wariuje w pomieszczeniach.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2012, 12:22:17 wysłana przez jjoker8 »

Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 12:49:16
zapomniałem napisać że shift oznacza bieg czyli szybszą jazdę, co do kolorystyki to tylko glow musiał bym nieco podciagnąć, co do wody to tylko particl czyli plan z nałożoną animacja wody wiec spacja (skok) powinien załatwić sprawę, widzisz, tyle rzeczy nie napisałem

wsad/strzałki - ruch
q/e obrót po osi x
lewy klik użyj (drzwi domu)
prawy - swobodna kamera
esc - szybkie wyjście
Shift - szybsza jazda
spacja skok

co do kamery to ją zwolniłem, by nie pozostawiać miejsc których nie można zobaczyć, przez to że przesuwa się wolno można obracać dowolnie pomieszczenie i je oglądać. Wcześniej miałem tak że można było oglądać pomieszczenie dookoła ale po od kliknięciu kamera drastycznie szybko wracała do punktu domyślnego.

wracając do kolorów. Zauważyłem dosyć śmieszną sprawę, na macu jest większe nasycenie barw niż na Windowsie. i po prostu później przy każdym eksporcie będę musiał dostosowywać nasycenie barw w zależności od platformy.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 15:00:11
hehe, a ty testowałeś tą grę? wpadnij do wody a zobaczysz o co mi chodzi :). Robocik nie skacze tak wysoko, żeby wskoczyć na planszę i jeździ sobie pod nią. Jedyne wyjście z sytuacji to alt-f4.
Ps. odkryłem jedno miejsce gdzie można wyjść, ale trzeba zaiwaniać z powrotem pół planszy
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2012, 15:04:13 wysłana przez jjoker8 »

Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 16:33:37
zaraz zaraz nie rozumiem, czy ty wyjeżdżasz poza mapę czy wchodzisz w te rzeki? w to drugie bez problemu się wchodzi i wychodzi testowałem i działało i na macu i na windowsie, esc tak samo działał we wszystkich przypadkach może trochę wolno ale zawsze po naciśnięciu esc gra się wyłączała więc nie potrzeba wyłączać ją alt f4 poza tym na vistcie działała w okienku więc x działał nawet jeśli biegasz pod mapą to najprawdopodobniej wyjechałeś poza nią a tam jest bezdenna pustka. Ale dobrze że o tym wszystkim piszesz przy następnych updejtach będę niwelować bugi w ramach moich możliwości.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 16:48:07
zarówno w te rzeczki jak i poza planszę wchodziłem :P. Widzę że łażę pod mapą a nie poza mapą, nawet pnie drzew wystają.  Może akurat wlazłem tam gdzie nie zrobiłeś schodków. Esc działa, alt+f4 to takie przyzwyczajenie, ja też odpalałem w okienku, na xp.
ps, wiesz, to ja nie piszę bo jestem upierdliwy, po prostu mam duszę testera :)
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2012, 16:49:43 wysłana przez jjoker8 »

Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 17:10:57
no to dobrze, że masz taką duszę ale mówię testowałem to na dwóch komputerach (tą wersje wyjściową) bo ogólnie robiłem to pod makiem testowałem na snow leopardzie i viscie i 8semce i nie było nic, zobaczymy jak u innych ale tak, odnotowałem twój problem i będę go rozwiązywał możliwe że to chodzi o te górne rejony chociaż i one powinny działać dobrze, są zrobione z tego samego materiału.

Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 10:32:35
dobra ogarnę to jeszcze raz.
500mb na
http://www.sendspace.com/filegroup/UQvjxA9IBXXk75gZsZFXPN7omXXiAGeY

klawisze:
wsad/strzałki - ruch
q/e obrót po osi x
lewy klik użyj (drzwi domu)
prawy - swobodna kamera
esc - szybkie wyjście
Shift - szybsza jazda
spacja - skok

Wciąż czekam na więcej bugów jeżeli są i komentarze co zmienić co dodać co chcielibyście by było w przyszłości.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 14:52:32
Ściągnąłem i niestety nie mam nic dobrego do powiedzenia.

Na samym początku, te przejścia kamery w menu są po prostu nudne. Dalej, tekst na początku jest ściśnięty i kompletnie nieczytelny.

Jak już włączyłem grę, okazało się że jest skrajnie niezoptymalizowana. Gdy kamera była skierowana w stronę lasu, miałem 10fps, a w pewnym miejscu nawet 3. Na GTX 660 Ti, na której wszystkie gry chodzą na ultra. Albo Unity jest do dupy, albo masz jakiś bardzo poważny bug. Co więcej, grafika jest IMO brzydka, te kwiatki w równiutkich rzędach i całe kępy zboża w jednym miejscu wyglądają nienaturalnie. Zdarzają się także bugi w renderingu (np. w wodzie znikają odbicia, trawa miga, w różnych miejscach widać na niej różne poziomy detali).

Następna sprawa, nie wiadomo co można w grze robić. Pojechałem do tego domu, który w środku wyglądał jeszcze gorzej niż reszta świata, i też nic w nim nie było. Może trzeba przejechać przez ten las? Ale niestety musiałbym obejrzeć pokaz slajdów żeby to sprawdzić.

Anyway, jeśli poprawisz to wszystko, a przede wszystkim bugi z grafiką i optymalizację, oraz dodasz jakąś fabułę, lokacje etc, to może być z tego fajna gra.

Pozdrawiam.


Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 16:16:24
Tego oczekiwałem.

Jeżeli chodzi o grafikę to nie zdążyłem opanować jeszcze umbre czyli to czego nie widzę nie renderuj
https://www.youtube.com/watch?v=DXnC6XJ7x9c&feature=related
dlatego wszystko żre pamięć tonami, przez ai i inne rzeczy tak wyszło jak wyszło co do fabuły to się ona nie zmieniła. Od początku chodzi o to samo. To co jest teraz to jest wciąż wczesne alfa większego projektu, nie da się zrobić w miarę dużej mapy z asetów, napisać waypointy ai pomieszczenia cała fizykę i questy inwentarz przedmioty itp w trzy miesiące? dlatego nie zamierzam tego projektu  zostawić zaraz po konkursie, raczej traktuje to jakie hym. kolejny pitstop tzw. wotum zaufania? :D poza tym wszystko robię sam i chce dawać jak najczęściej uaktualnienia jak w mc

Ale żebym mógł coś poprawiać to muszę wiedzieć co a jeśli jest dużo wejść a mało komentarzy to wychodzi na to że wszystko jest okey, dlatego pytam
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2012, 16:20:13 wysłana przez Nest »

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 16:59:29
Rozumiem że to dopiero wersja alpha, no ale żeby gra się tak ścinała na hi-endowej karcie graficznej? Czy na Twoim sprzęcie wszystko działa płynnie?

Niestety nie zagłębiałem się dalej w grę widząc taką ilość bugów i nie wiem jaka jest fabuła, ale myślę że możesz z tego sklecić w przyszłości fajną gierkę ;)

Jeszcze dwie rzeczy. Przydałby się fullscreen, no i ogólnie jakieś ustawienia. I podoba mi się muzyka w menu ;)

Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 17:15:32
wybacz Adamie ale nie mam dostępu do nie wiadomo jakich możliwości graficznych poza 512 czy 256. nie będzie to u mnie działać nigdy płynnie bo gra będzie i tak w przyszłości potrzebować lepszych wymagań niż to co mam.

co do grafiki to celowo na razie tak jest

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 17:34:40
Chodzi mi o to chyba powinieneś zauważyć że w pewnych okolicznościach wydajność drastycznie spada ;) Ale OK już się nie czepiam ;P

Offline Nest

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 17:39:26
czepiaj się jeśli chcesz, przecież czepiania się oczekuje muszę wiedzieć co poprawiać.

liczę na co najmniej punkta w tym iwencie.