Autor Wątek: Robot RPG  (Przeczytany 24770 razy)

Offline Nest

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2012, 14:54:15
RobotRPG

Skromy RPG

Fabuła: gracz na zwiedza świat stworzony z hexów i innych kanciastych roślin. w całej grze nie pojawia się żadna postać humanoida aż do zakończenia. głównym zadaniem gracza, tzw. main questem jest odnalezienie magicznego procesora tzw. calak. Przemierzając świat gracz zwiedza różne miejsca które przybliżają go do zdobycia calaka przy okazji spotykając zarówno przyjazne ncp jak i boty które chcą go zniszczyć
Mechanika gry: na początku gracz tworzy własnego małego robota wybiera głowę i tułów. wszystkie roboty w grze poruszają się na kółku więc ta część nie podlega coustumizacji. Gracz ma możliwość rozmowy i przyjmowania questów od innych robotów. jednak dźwięki jakie wydają roboty to nie mowa a jedynie dźwięki starych maszyn a więc charakterystyczne pipy trzaski i stuknięcia a nad głowami pojawiają się chmurki z 01 systemem zapisu ich rozmowy. Gracz prócz main questu może wypełniać również inne typu idz-znajdz-przynieś. dodatkowo w świecie gry istnieje czas który jest pokazany poprzez rdze na robotach. starsze roboty są bardziej zardzewiałe i poruszają się wolniej jednak i na to jest czas co również widać, w świecie istnieją tzw oceany farby i olejów. dzięki którym roboty mogą zyskać drugą młodość, w grze wyraźnie to widać niektóre roboty są wielokolorowe pociapane różnymi farbami. Dodatkowo oprócz samych złych botów istnieją również zagrożenia atmosferyczne, przemierzając hexową pustynie kółko może się zatrzeć a podczas deszczu bez odpowiedniego zabezpieczenia można złapać coś w postaci grypy czyli rdzewienia. walka może być przedstawiona w humorystyczny sposób np. po wcześniejszym zakupie odpowiedniego dodatku z głowy robota możne wysuwać się wielkie działo laserowe znacznie od niego większe. Wszystkie bronie jaki i dodatki opierają się na systemie doświadczenia lub zakupach w sklepie. Co jakiś czas na swojej drodze bohater może pokonywać bosów.

Grafika: Prosta grafika ze zminimalizowaną liczbą tekstur jednak w grze wykorzystywane są shedery czy posprocesingi w postaci: sun shaftu, motion blura, DOF i LOD

Sterowanie: klawiatura lub klawiatura i mysz, pad sterowanie na klawiaturze w postaci strzałek klawisza inwentarzu i strzału i skoku, które można przełożyć na free look na myszy.

Muzyka:
darmowe dzwięki z internetu
soundtrack - darmowe nagrania Ghost monkey

programy:
skechup, blender, photoshop, unity 3d

Pozwolę sobię tutaj uporządkować screeny z warsztatu


Wstępny Prototyp



Rozbudowane proto




i na świeżo
Miasto - jedno z kilku 10%


main menu concept


Co jest teraz:
20% assetów do budowy świata
beach - 2 modeli
desert - 16 modeli
forest - 11 modeli
road - 3 modeli
silicon - 6 modeli
robots - 9 (permutacja z 3) modeli
city - 1 model
boulidings - 1 model

Skrypty:
Player health bar
Enemy health bar
melee attack
dzień i noc
Enemy Ai x2

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline BBaton

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2012, 22:20:55
Mam już swojego faworyta :)
Naprawdę ciekawy pomysł

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 28, 2012, 23:34:42
Wygląda świetnie - powodzenia! :)

Offline Nest

  • Użytkownik

# Lipiec 29, 2012, 12:13:00
Wybaczcie, teraz bede pokazywać wiecej modeli niz samą grę ponieważ skupiam się teraz na nich bardziej by muc już powoli stwarzać mapę świata

spędziłem nockę nad miastem, normalnie w grze nie będzie tekstur, same solid kolory chyba że rdza i tym podobne tekstury które tutaj użyłem zostaną przekształcone na normal mapy. Można powiedzieć że  niecałą 1/3 mam już za sobą teraz będą wystroje wnętrz i ncpki. W mieście do każdego domku można wejść choć są bardzo ciasne (roboty nie potrzebują wiele) jest też bar (battery) oraz hotel (sleep)

Każdy z assetów jest inny kolorystycznie, np miasta są utrzymane w brązach oraz ciemnych kolorach.

Offline Boski

  • Użytkownik

# Lipiec 29, 2012, 14:32:40
Urzeka mnie ta nietypowa grafika. Może pokusisz się o AA?

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 29, 2012, 19:56:31
Mi też się bardzo podoba! Ale będzie super, jeśli będziesz wklejał na forum miniaturki screenów z linkami do pełnych :). Imgur generuje je z automatu.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 29, 2012, 20:35:53
Urzeka mnie ta nietypowa grafika. Może pokusisz się o AA?
Ja bym się pokusił o AAA ;)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 29, 2012, 22:06:49
Nie wiem czemu uparcie kojarzy mi się ten styl z Borderlands ;)

Offline Nest

  • Użytkownik

# Lipiec 30, 2012, 11:04:47
Cytuj
Urzeka mnie ta nietypowa grafika. Może pokusisz się o AA?
Jak się uda to czemu nie, zobaczymy.

Cytuj
Ja bym się pokusił o AAA ;)
Jedna osoba tworzy tytuł AAA haha :D szukam kogoś na terenie szczecina kto chce stworzyć team (I NIE MA SŁOMIANEGO zapału) i nie ukrywam że szukałem do tytułu inwestora.

Cytuj
Nie wiem czemu uparcie kojarzy mi się ten styl z Borderlands ;)
Może skojarzenie z Claptrapem?

I poniedziałkowy wpis z assetami :D

 
Ptaszek :D





Offline Nest

  • Użytkownik

# Sierpień 05, 2012, 00:44:06
Cytuj
22:44:06
 Przepraszam wszystkich oglądających ten temat i czekających na nowe posty z postępów że na razie nic nie dodaje, działam ciągle naprawiam modele które przez przypadek się uszkodziły i dodaje do nich normal mapy a trochę tego mam (obecnie jakieś 50modeli) ostatnio skończyłem tak że teksturować model miasta tak samo równolegle pracując nad grą zacząłem nowy projekt w unity który służy mi jako edytor map który również pewnie dostarczę razem z grą. Tak że liczę na waszą cierpliwość :)

A wiec teraz publikuje coś nowego.
Przesiedziałem całą noc nad modelami, wyeksportowałem wszystkie jakie miałem do fbx i w "edytorze" dostały normal mapy, poszperałem sobię również w sieci i umiem już konfigurować gamepada wiec w końcowej wersji będzie można nim pograć (jeśli ktoś lubi). Poniżej dwa screeny, z edytora-unity3D i fullscreen view, na screenach jest wczesna wersja plaży. Jak już wcześniej wspominałem są to screeny z edytora więc nie ma na nich postpocesingów i widok jest z pierwszej osoby.

« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2012, 15:22:22 wysłana przez Nest »

Offline Nest

  • Użytkownik

# Sierpień 06, 2012, 13:18:23
Właśnie kończę klasy postaci do kreatora, kolejna noc pod znakiem c#

skrypty:
- pasek energii gracza
- pasek energii wroga
- wrogie Ai
- statyczne Ai
- atak bronią białą
- Atrybuty
- Statystyki
- Generator postaci
- Postać
- skypt tworzenia postaci
- cykl dnia i nocy
- poprawiona kamera RPG

Offline Nest

  • Użytkownik

# Sierpień 09, 2012, 00:41:06
Kolejny nowy screen po wielogodzinnych przemyśleniach szybkim prototypowaniu przeszedł jeden projekt Menu który obecnie realizuje, menu będzie jedynym miejscem gdzie pojawią się pełnoprawne tekstury, ma być jednoczesnym jak by portalem który przeniesie nas w świat gry.

Grę tworze jednocześnie na PC i Mac w celu uniknięcia jakich kol wiek problemów. Myślę że menu które uda mi się wykreować będzie bardzo efektowne. Do rzeczy, screen.



Szkoda że nikt nie pisze w moim temacie.

Offline Rokuzo

  • Użytkownik
    • Masz na sprzedaż klucze do cs go?

# Sierpień 09, 2012, 00:56:14
Gra wygląda bardzo fajnie biorąc pod uwagę to, że tworzy ją jedna osoba.
Na pewno po jej ukończeniu próbowałbym ją na Twoim miejscu jakoś sprzedawać czy coś.
Będzie wypasiony wpis do portfolio coś czuję heh.
Oczywiście trzymam kciuki za projekt :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2012, 01:00:06 wysłana przez Rokuzo »

Offline koirat

  • Użytkownik

# Sierpień 09, 2012, 01:15:58
@Nest czy ty specjalnie rozmazałeś ten kod na zrzucie w prawym okienku unity ?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 09, 2012, 01:28:56
@Nest czy ty specjalnie rozmazałeś ten kod na zrzucie w prawym okienku unity ?
Przecież nie mógł pozwolić, żeby ktoś mu wykradł jego tajne algorytmy. : ) żart