Autor Wątek: Dragon's Destiny  (Przeczytany 11213 razy)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 27, 2012, 19:24:14
Cytuj
Jest wielu lingwistów którzy rozkładają zwroty i nazwy fantastyczne na części pierwsze;
No to niech się głowią i rozkładają, podczas gdy reszta userów będzie się zamiast tego dobrze bawić.

Cytuj
Nie umiem w tej chwili przypomnieć sobie źródła, ale faktycznie "szpon" jako określenie pazura gada/ssaka jest błędem ;)
Tego nie kwestionuję. Kwestionuję za to zaliczenie smoka do gadów/ssaków - chyba że tą tezę poprzesz jakąś pracą naukową. ;)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2012, 19:32:24
Co do wzrostu - tylko, że konie mają dość dobrze sprecyzowaną geometrię. Jeśli chodzi o smoki, to jest przecież wiele różnych wyobrażeń i gatunków - dość często takich, które są zdecydowanie dłuższe niż wysokie, czasem nawet wężowatych. ;)

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2012, 19:44:26
Zaraz, to smoki są psami, koniami czy gadami/ptakami bo ja to już nic nie rozumiem:D

Łatwiej jest pisać od razu po angielsku niż tłumaczyć. Jeśli przetłumaczysz dosłownie to wyjdzie kicha, a jeśli miałbyś tłumaczyć swobodniej to i tak będziesz musiał to od nowa napisać, tyle tylko, że już treść będziesz miał gotową.

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 27, 2012, 19:47:47
Tego nie kwestionuję. Kwestionuję za to zaliczenie smoka do gadów/ssaków - chyba że tą tezę poprzesz jakąś pracą naukową. ;)
Dlaczego przez pracę naukową? Ja, jako autor uniwersum, zaliczam moje smoki do gadów tym samym podpadają pod reguły językowe dotyczące gadów :P

@darthtomi
Być może dla ciebie - nie dla mnie, niestety. Wiem że tłumaczenia będzie sporo, ale robiłem próby na krótszych formach, pisanie od razu po angielsku mi wybitnie nie leży ;)

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 27, 2012, 19:53:07
Cytuj
Dlaczego przez pracę naukową? Ja, jako autor uniwersum, zaliczam moje smoki do gadów tym samym podpadają pod reguły językowe dotyczące gadów :P
Jak chcesz się bawić, to się baw w takie rzeczy, ale 99.9% czytelników to nie będzie interesowało. :)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

  • +1
# Lipiec 27, 2012, 19:59:13
Wiem - 99,9% osób czytających Wiedźmina Sapkowskiego nie zauważyło, że używa on słowa "zasłona" tam gdzie większość domorosłych pisarczyków używa słowa "przyłbica", ale ja należę do pozostałych 0,1% i po trafieniu na to słowo w tekście mój szacunek do pracy researchowej Sapka wzrósł o 200% (zwłaszcza że wtedy nie było Wikipedii ;-) )
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 20:01:08 wysłana przez Korialtrash »

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2012, 20:31:27
Sapkowski wymyślił dość ciekawy ten koncept z wiedźminem, co do uniwersum to taki zlepek tego co już było. Szkoda tylko że ma taki prostacki ten język którym pisze, no ale niektórym to się podoba. To tyle co miałem do powiedzenia nie na temat ;)

btw. jakiego gatunku jest "beholder", głowonóg ?

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 27, 2012, 20:40:12
Standardowa Odpowiedź Lingwisty Fantasy #1: Takiego, jakiego określi autor uniwersum w którym występują (widziałem już smoki jako ssaki pokryte futrem czy orkowie jako pochodne człowieka) ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 20:42:01 wysłana przez Korialtrash »

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 27, 2012, 20:44:07
W takim razie respect za przykładanie się do detali. :)

Finesse increases.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 28, 2012, 10:47:20
A sam fakt, że smoki mają łuski nie robi ich automatycznie gadami?

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 28, 2012, 11:06:56
A sam fakt, że smoki mają łuski nie robi ich automatycznie gadami?
Nie nie, ponieważ smoki mają łuski to muszą być rybami! :P Albo, za wikipedią:
Cytuj
Płazy beznogie (Gymnophiona) – rząd płazów (...) W skórze drobne łuski.

Liosan

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 28, 2012, 23:32:26
A sam fakt, że smoki mają łuski nie robi ich automatycznie gadami?
Delfiny mają płetwy i to nie czyni ich automatycznie rybami :P

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Sierpień 13, 2012, 03:41:11
Wieści z frontu - miałem gigantyczną przerwę w projekcie z przyczyn zawodowych (yep, praca nie radość ;) ), efektywnie wróciłem do niego dopiero wczoraj.

W każdym razie oszacowanie się w miarę sprawdza, po 4 dniach pracy nad tekstem mam ~90 zaskryptowanych paragrafów (ze statystyki znaków wyszło mi 14 pełnych stron znormalizowanych, ~2400 słów) z testowaniem i korektą. Jest to trochę mniejsze tempo niż zakładałem, ale biorę poprawkę że równolegle załatałem kilka bugów w kliencie i debuggerze, plus dodałem kilka featureów - np. przy aktualizacji skryptów nie będzie kasował postaci tylko oznaczał je jako przestarzałe - efektywnie serwer będzie trzymał kopię każdej wersji gry i pozwala grę starszymi postaciami w odpowiadające jej rewizje; Oczywiście nowe postacie z automatu będą korzystały z aktualnej wersji. Idea jest taka, że nie tracimy postaci przy aktualizacji, jakkolwiek żeby skorzystać z nowego kontentu wciąż musimy stworzyć nową postać (nie chcę tworzyć narzędzia do konwersji, ze względu na to że musiałbym prowadzić szczegółowy rejestr np. tego jakie flagi i gdzie się zmieniły ;) )

Offline Pewu

  • Użytkownik

# Sierpień 25, 2012, 16:49:15
Tak patrzę i patrzę, że sans nie za bardzo pasuje do takiej kartki.

Poleciłbym coś takiego: http://www.dafont.com/hand-of-sean.font

Ma nawet polskie znaki :)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Wrzesień 07, 2012, 00:20:50
Font na pewno zostanie zmieniony, ale jeszcze nie wiem na jaki - w tej chwili jest tzw. hamskim placecholderem :D

Anyways, progressuję dość równo, mam ambitną wizję rozpoczęcia alpha testów wśród znajomych 15 września i wygląda na to że powinienem do końca września wyrobić się z projektem, i nadal będzie te 10 dni w zapasie ;)