Autor Wątek: Dragon's Destiny  (Przeczytany 11203 razy)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

  • +4
# Lipiec 26, 2012, 17:21:27
... yay, dla epickich tytułów! :D

Dragon's Destiny to gra którą klepię radośnie w czasie wolnym od jakiegoś roku, metodą "godzinka tu, godzinka tam" - mam nadzieję że zgłoszenie jej na compot z konkretnym deadlinem zmotywuje mnie do przyspieszenia prac i skończenia w sensownym terminie - zwłaszcza, że jest to jak najbardziej możliwe biorąc pod uwagę ilość pracy jaka mi została :)

DD to połączenie paragrafówki i SUDa, z dużym udziałem skryptowania - gramy jako smok (grał ktoś w Choice of Dragons?), od momentu wyklucia się do śmierci w starości (lub wcześniej, jeżeli ktoś ma pecha :P ).
Jeżeli chodzi o mechanikę, to mamy konkretne paragrafy i możliwość wyboru jednej z opcji postępowania. Gdzie tu więc jest miejsce na kod? Ano mamy skille i cechy postaci, paragrafy występują w losowej kolejności, efekty działań też są losowane - w efekcie nawet jeżeli trafimy na to samo wydarzenie i wybierzemy ten sam wątek, efekt może być zupełnie inny. Myślę że takie rozwiązanie da sporą dawkę replaybility, jako że nie ma decyzji jednoznacznie złych, są tylko mniej lub bardziej ryzkowne (obciążone większą lub mniejszą szansą na fail, przy innych efektach).

Gra powstaje we flashu, z backendem w postaci serwera PHP. Do gry wymagane jest stałe połączenie z internetem, postacie przechowywane są onlina; To nie jest MMO - każda postać żyje w niezależnej, sandboxowej kopii uniwersum i jej decyzje wpływają na otoczenie tylko jej samej;

Jeżeli chodzi o warstwę techniczną to paragrafy są podzielone na tzw. questy (pojedyncze wydarzenia), które są zaimplementowane jako skrypty PHP (jedna z pierwszych decyzji projektowych, z perspektywy czasu wydaje mi się że nie do końca szczęśliwa...) - API jest tak ułożone żeby pisanie skryptu było maksymalnie proste, szybkie i wymagało minimum umiejętności koderskich (sprawdzałem to na kumplu który ma 1 dzień doświadczenia z C++, bo pomylił zajęcia na studiach ;) )

Co zostało zrobione so far?
 + Klient Flashowy, jakieś 80% - w pełni grywalny, brakuje jakiś pierdółek które nie muszą  być gotowe do wersji beta
 + Serwer PHP, jakieś 40% - wystarczy żeby klient flashowy działał poprawnie, ale sporo rzeczy brakuje
 + Debugger paragrafów, 90% - machnąłem skrypt który pozwala w łatwy sposób zobaczyć jak dany paragraf i decyzje będą wyglądały przy innej postaci, innych wynikach randów (można wpisać z palca), itp. Tylko na potrzeby developingu, ale to bardzo wygodne i przydatne narzędzie :)

 + Lore, 100% - czyli kilka miechów literackiego wyżywania się dwójki zapalonych pisarzy-amatorów/Mistrzów Gry z wieloletnim stażem. Google Docs, i budujemy świat w którym toczyć się będzie gra :-)
 + Paragrafy - póki co 15 z czego gracz jedną postacią zobaczy 7-8 - czyt. w tej chwili są ledwo zaczęte; Cieszę się że system się sprawdza, w sensie pisanie paragrafów JEST tak lekkie i przyjemne jak planowałem - ale i tak czeka mnie dużo roboty żeby do bety dobić do targetu 1000 paragrafów. Uwielbiam wyżywać się literacko, mam na koncie blisko 500 stron opowiadań, wiele godzin prowadzonych sesji P&P RPG, kilka publikacji w czasopismach drukowanych - słowem pisanie paragrafów to dla mnie świetna zabawa... no, z jednym wyjątkiem:
Generalnie pisząc opowiadania mam zawsze wizję osobowości głównego bohatera i wiem jak będzie odpowiadał w dialogach; Tutaj muszę tak układać dialogi żeby było kilka wariantów odpowiedzi w różnym tonie - co efektywnie oznacza że muszę myśleć o tym tak jakby było kilku równorzędnych głównych bohaterów o różnych osobowościach. Bardzo ciekawe ćwiczenie literackie na wyobraźnię ;)

Osób do teamu NIE szukam ;)

I na zajawkę screen:

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Jog

  • Użytkownik

# Lipiec 26, 2012, 22:50:24
Wow, zapowiada się naprawdę ciekawie.

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Lipiec 26, 2012, 23:02:51
Screen ciekawy - powodzenia w dalszych pracach :)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 26, 2012, 23:51:21
Tytułem Pijarowania (Pijarzenia?) kolejny screen, z przykładową kartą postaci:



Generalnie jest to jeden z tych nielicznych przypadków w projektach amatorskich w którym po roku pisania tej samej gry nadal z wielką chęcią zagrałbym w finalną wersję :D

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2012, 00:10:27
"Jest raczej niski jak na swój wiek" - znaczy, że mały tylko w osi y, czy w ogóle mały? :P

Offline yarpen

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 27, 2012, 01:02:09
Oczy niespecjalnie moga byc osadzone w pysku, bo pysk to u zwierzat przednia czesc glowy :)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 27, 2012, 01:21:00
Oczy niespecjalnie moga byc osadzone w pysku, bo pysk to u zwierzat przednia czesc glowy :)
Słusznie - poprawiłem :) Niestety pomimo uwag mojej kochanej Bety, ciągle mam głupi odruch wykorzystywania słów powszechnie używanych w literaturze fantasy do opisywania smoka a językowo błędnych (np. szpony dotyczą wyłącznie ptaków drapieżnych) :D

@Olo16
W osi Y, ale to ma wpływ pośrednio i na inne osie tak jak z człowiekiem ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 01:22:33 wysłana przez Korialtrash »

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 27, 2012, 10:34:27
Cieszę się że system się sprawdza, w sensie pisanie paragrafów JEST tak lekkie i przyjemne jak planowałem - ale i tak czeka mnie dużo roboty żeby do bety dobić do targetu 1000 paragrafów.
No, jeszcze "trochę" roboty przed Tobą ;) Ambitnie, się chwali.

Czemu taki wybór technologii? To brzmi jak gra która mogłaby być popularna na jakieś mobilne urządzenia. Oczywiście trzeba by przetłumaczyć :-)

Liosan

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2012, 11:37:20
To jest coś na czym można by zarobić, gdybym to było na androidzie i po angielsku. A tak to paru polaków zagra i nic z tego nie będzie.

Nawet jeśli nie masz tak dobrego angielskiego to i tak powinieneś był to próbować pisać po angielsku - przynajmniej byś się czegoś nauczył. No, chyba, że robisz to tylko po to by się wyżyć:D

"Jest raczej niski jak na swój wiek" - znaczy, że mały tylko w osi y, czy w ogóle mały? :P

Smok jest jak pies (bo jest zwierzem "czterokopytnym" lol) z puntu widzenia stylistyki języka. Nie powiesz że pies jest niski - powiesz, że pies jest mały.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 11:57:14 wysłana przez Liosan »

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 27, 2012, 11:56:57
Smok jest jak pies (bo jest zwierzem "czterokopytnym" lol) z puntu widzenia stylistyki języka. Nie powiesz że pies jest niski - powiesz, że pies jest mały.
Wzrost psa mierzy się w kłębie, psy są niskie kiedy mają mało cm w tamtym miejscu :-)

Liosan

Offline darthtomi

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2012, 12:33:26
Chodzi o to, że w przeciwieństwie do ludzi, "wyrośniecie" psa mierzy się w jego długości i wadze, a nie wysokości w kłębię. To że powiesz, że pies jest niski nic mi nie powie, bo pies chodzi na czterech łapach i pionowa oś jego ciała nie pokrywa się z długością jego ciała. W przypadku człowieka mówimy o wysokości jako o miarodajnym wskaźniku "wyrośnięcia" ponieważ pionowa oś człowieka nakłada się na jego rozmiar w długości ciała. Ratlerek może być wyższy od jamnika, ale to jamnik jest dłuższy i tym samym bardziej wyrośnięty.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 27, 2012, 12:45:42
Cytuj
"Jest raczej niski jak na swój wiek" - znaczy, że mały tylko w osi y, czy w ogóle mały? :P
Raczej osi Z, bo smok jest w 3D. No chyba że chodzi o jego długość. ;)

Cytuj
Niestety pomimo uwag mojej kochanej Bety, ciągle mam głupi odruch wykorzystywania słów powszechnie używanych w literaturze fantasy do opisywania smoka a językowo błędnych (np. szpony dotyczą wyłącznie ptaków drapieżnych) :D
A jakie to ma znaczenie dla gracza? Jak dla mnie, to autor literacki w kwestiach słownictwa, realiów i dopasowania rzeczywistości może sobie folgować jak scenarzyści McGyvera z prawami fizyki. Zwłaszcza jeżeli pisze fantasy.

No chyba że znasz jakąś publikację naukową w recenzowanym czasopiśmie, która jednoznacznie wyklucza możliwość podpięcia smoków pod ptaki drapieżne, a tym samym zabrania im posiadania szponów. Wtedy pozostaje mieć nadzieję że nie będzie w tej historii chimery, bo ciekawe gdzie to w drzewie ewolucji podepniesz. ;)

Cytuj
Smok jest jak pies (bo jest zwierzem "czterokopytnym" lol) z puntu widzenia stylistyki języka. Nie powiesz że pies jest niski - powiesz, że pies jest mały.
Człowiek jest tak samo "czterokopytny" jak pies, a mierzy mu się wzrost (w osi Z). ;)


Ale tak w ogóle, to powodzenia z grą. :) Niemniej przychylam się do androidowo-anglojęzycznych sugestii (zwłaszcza po przewałkowaniu wczoraj Choice of Dragon na Androidzie). :)

Pytanie tylko do tych statystyk: sława zła czy dobra? bo to ma spore znaczenie, nie? :)

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 27, 2012, 14:09:24
@up - dla mnie oś Y jest pionowa, a Z wskazuje w stronę obserwatora ;) .

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 27, 2012, 14:53:29
@up - dla mnie oś Y jest pionowa, a Z wskazuje w stronę obserwatora ;) .
Czyli punkt widzenia zależy od punktu siedzenia? Ja tam wolę przyjmować standardowo Z w górę - czyli jak 3D Studio, Maya, Blender, Unreal Engine, wszystkie Id Techy od czasów Dooma i reszta cywilizowanego świata. :)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 27, 2012, 19:04:53
To jest coś na czym można by zarobić, gdybym to było na androidzie i po angielsku. A tak to paru polaków zagra i nic z tego nie będzie.
Mwahaha, rozgryzłeś mnie ;)

Wszystkie questy są preparsowane (taki własny mechanizm ala gettext) i prawie na pewno (99.999%) będę robił tłumaczenie na angielski. Problemem jest moja gramatyka - po angielsku ni w ząb nie umiem się wyrażać literacko; Doszedłem do wniosku że pisanie najpierw po polsku a potem tłumaczenie konkretnych zdań i zwrotów wyjdzie lepiej (+ korekta będzie wiedziała jak dane zdanie powinno brzmieć ;-) ). Do tego dochodzi możliwość że tłumaczenie będzie robił ktoś inny - zakładając jakiś tam sukces w polskiej netosferze ;-)

Poza tym jak najbardziej planuję jakieś reklamy (miejsce w interfejsie jest) i - od jakiegoś pół roku - port na Andka. Problemem tutaj jest fakt że serwer jest w PHPie i tym samym gra musiałby podtrzymywać cały czas (a przynajmniej w trakcie akceptowania wyborów) połączenie z serwerem. No nic, zobaczymy co z tego wyjdzie. Cieszę się że jest WSoC to mam motywację żeby to ruszyć trochę szybciej ;-)

@Krzysiek K.
Jest wielu lingwistów którzy rozkładają zwroty i nazwy fantastyczne na części pierwsze; Nie umiem w tej chwili przypomnieć sobie źródła, ale faktycznie "szpon" jako określenie pazura gada/ssaka jest błędem ;)

@Liosan
Nie tak wiele jakby się mogło wydawać. Efektywnie mam wydajność ~10 paragrafów na 1h (wliczając wstępne testowanie), co daje marne 100h do wypełnienia limitu. Czyt. około 10-15 dni pracy. Nawet wliczając fakt że nie codziennie chce mi się (i mogę) pisać, to i tak czasu do końca wakacji mam dużo więcej ;)

Btw. Koniom mierzy się wzrost w kłębie a nie długość - nie widzę powodu dla którego ze smokami miałoby być inaczej. W końcu też mogą robić za zwierzęta wierzchowe :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 27, 2012, 19:08:21 wysłana przez Korialtrash »