Autor Wątek: Space Survival  (Przeczytany 1326 razy)

Offline programistagd

  • Użytkownik
    • WeHaveIdea

# Lipiec 26, 2012, 01:06:18
Space Survival to kosmiczny sandbox, w którym pojawiamy się na planecie, możemy kopać i zbierać surowce, tworzyć nowe narzędzia, kopalnie i statki kosmiczne, dzięki którym możemy udać się na inne planety.
Teren na planetach będzie generowany losowo. Statki kosmiczne gracz będzie tworzył samodzielnie, tzn. sam zaprojektuje jego wygląd itp.
Aktualnie zrobione:
 -generowanie terenu
 -podstawy silnika
 -projekty wszystkiego
Co planuję skończyć na WSoC:
 -kopanie i budowanie na planetach
 -odwiedzanie innych planet
Jeśli zdążę, to dodam więcej rzeczy, ale nie chcę się przeliczać. Oczywiście gra będzie rozwijana po WSoC, bo na nim pokażę dopiero wersję Alpha.
Więcej informacji na moim devlogu.
Edit: żeby nie było pusto dodam dwa obrazki(heightmapę i screenshot renderera terenu, który jednak nie ma jeszcze wczytywania heightmap, więc pokazuje wykres funkcji xD):
« Ostatnia zmiana: Lipiec 26, 2012, 22:22:34 wysłana przez programistagd »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline programistagd

  • Użytkownik
    • WeHaveIdea

# Sierpień 10, 2012, 00:46:01
Mam już prawie zrobione renderowanie "voxeli", ale jeszcze nie udało mi się ich oświetlić i to stoi na przeszkodzie to ukończenia tego.
Oprócz tego przeniosłem swój generator terenu, więc jutro planuję wrzucić screenshoty heightmapy terenu i ew. renderu tych "voxeli".
Aktualnie bez oświetlenia, mały wycinek wygląda jak na poniższym zdjęciu.

Offline programistagd

  • Użytkownik
    • WeHaveIdea

# Sierpień 10, 2012, 23:36:24
Zrobiłem pewne postępy: zintegrowałem generator terenu i dodałem renderer sześciennych voxeli z oświetleniem i texturami. Poniżej kilka screenów - voxele i heightmapa.
Teksturki oczywiście testowe ;) zrobione w GIMPie w jakieś 30s.
Przez tydzień mnie nie będzie, więc nic nie zrobię, ale potem planuję wszystko poskładać do kupy i zrobić możliwość chodzenia. Kolejne w planach jest edytowanie terenu,czyli picking sześcianów. Aktualnie sześciany wszystkie są jako jedna siatka, może będę musiał to zmienić, a może to jakoś ominę. Zapis i wczytywanie terenu oraz jaskinie itp. dodam trochę później.
Możliwe też, że za niedługo dodam jakiegoś skyboxa lub skydome, ale chciałbym zrobić też pobliskie gwiazdy i planety, więc muszę wymyślić jakieś ładne efekty graficzne dla tego.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 10, 2012, 23:45:46 wysłana przez programistagd »