Autor Wątek: Project D.A.M.  (Przeczytany 1054 razy)

Offline TFP

  • Użytkownik

# Lipiec 24, 2012, 21:49:14
Widząc akcję na Warsztacie, pozbierałem swoje ostatnie pomysły, i tak oto powstał Project D.A.M.

1. WTF?
Dwuwymiarowa gra z widokiem z lotu ptaka, zapewne wykorzystam w niej podejście "kafelkowe". W założeniach przed graczem będzie stało kilka wyzwań (jak pojedynki z Elitarną Czwórką w Pokemonach), które mają być odpalane na nowym ekranie (tak jak walki w HoM&M III). Tu zapewne wprowadzę trochę dynamiki, ale póki co nie będę za wiele zdradzał. Powiem jedynie, iż chodzi mi po głowie wariacja na temat wyścigów.

2. Kto?
Projekt realizuję w pojedynkę, chociaż jeśli uda mi się dojść do końcówki prac, nie omieszkam poprosić o pomoc znajomego dźwiękowca.

3. Na co?
I tu gwóźdź do trumny dla mojej produkcji... Powstaje ona z myślą o telefonach/tabletach z system Android. Staram się ogarnąć i znaleźć silnik framework umożliwiający tworzenie równolegle na PC i AOS, mam już nawet kandydata (http://libgdx.badlogicgames.com), ale póki co nic nie jest przesądzone, i całkiem możliwe, że zostanę przy AndEngine.

Poniżej zaprezentuję Wam grafikę promocyjną. :)
PS: Macie tu może jakiś znacznik w stylu [spoiler]?

Oczywiście jeśli macie jakieś pytania, to dawajcie, można podyskutować. Jestem raczej początkującym, więc wszelka rozmowa będzie tym bardziej mile widziana. ;)

« Ostatnia zmiana: Lipiec 24, 2012, 23:11:40 wysłana przez TFP »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline TFP

  • Użytkownik

# Lipiec 26, 2012, 01:53:52
Jako bonus dorzucam grafikę przedstawiającą proces powstawania bohatera.
http://ksiazkaija.pl/wp-content/uploads/2012/07/Project-D.A.M.-creation-of-the-hero.png
Jutro kończę swój poprzedni projekt, i biorę się za D.A.M.

Co nieco o kafelkach.

W założeniach miałem umożliwić graczowi ruch w czterech kierunkach (vide Pokemony), co ułatwiłoby znacznie sprawę z ilością grafiki potrzebnej do animowania głównego bohatera (trzy grafiki - lewo, góra, dół - plus jedna odbita symetrycznie - prawo), jak i zaimplementowania algorytmu wyszukującego najkrótsze ścieżki (A*).

Jednak na telefonie z dotykowym wyświetlaczem, bardziej naturalne wydaje się chodzenie we wszystkich kierunkach (jeśli nie ma przeszkód, to w linii prostej od aktualnej pozycji, do miejsca dotknięcia palcem). Wtedy mógłbym "odpalać" algorytm wyszukiwania ścieżek jedynie gdy na drodze stanęłaby mi jakaś przeszkoda. To jest na plus. Gorzej, że obracanie bohatera o zakres kątów 1-360 stopni, wymusiłoby zastosowanie większej ilości grafiki (jakiś model?), a tego chcę uniknąć.