Autor Wątek: MMShooter  (Przeczytany 4341 razy)

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

  • +2
# Lipiec 23, 2012, 17:53:37
1. Opis

MMShooter jest grą z gatunku shoot'em up z akcją osadzoną w przestrzeni kosmicznej.

2. Zespół

Chimerian – programista, pomysłodawca i grafik (to ostatnie baaardzo z doskoku :P)
Sawka – grafik 2d, animator i bratnia dusza motywująca do dalszej pracy ;)
Monika – grafik 2d
Kilku testerów - dzięki którym mamy nowe pomysły na grę i mniejszą ilość bugów w kodzie programu ;)

3. Kwestie techniczne

Platforma docelowa: Windows
Środowisko programistyczne: MS Visual Studio 2008
Język: C#, XNA
Silnik: autorski (bez konkretnej nazwy – stworzony wyłącznie na potrzeby tej jednej produkcji)
Silnik fizyczny: Farseer Physics Engine (zostanie dodany w niedalekiej przyszłości)
Pozostałe silniki: Mercury Particle Engine
Wykorzystane oprogramowanie: Blender (v2.46, v2.63a), PaintNet v3.5.10, Gimp 2.

4. Stan prac

Obecnie posiadamy działające demo z jedną prymitywną planszą, masę grafik, kilka prymitywnych animacji i efektów specjalnych (z wykorzystaniem MPE), edytor jednostek, zalążek edytora leveli, obsługę dwóch myszek, oraz prosty co-op z możliwością gry na jednym komputerze.

Czego nam brakuje ? Menu (taaak, nadal go nie mamy :P), obsługi Farseer Physics Engine (i tym samym lepszej detekcji kolizji – obecna (autorska) nie jest zła, ale troszkę zwalnia na słabszych komputerach), dźwięków, (częściowo) muzyki, oraz tego co najważniejsze – zbudowanych poziomów, dzięki którym moglibyśmy pokazać nieliniowość rozgrywki (na co stawiamy ogromny nacisk). Poza tym brakuje ekranów wyboru misji, ekwipunku, kupna broni i wywiadu. I zapewne jeszcze wielu, wielu rzeczy o których dowiemy się w trakcie tworzenia aplikacji.

5. Gameplay

Ogólnie gra będzie rozbudowanym shooterem z:

- Nieliniową fabułą - gra nie będzie przebiegała po jednym z góry wytyczony torze. Gracz będzie miał możliwość wyboru decyzji w wielu kluczowych kwestiach i tylko od niego będzie zależało jak potoczą się dalsze losy świata.

- Możliwością przejścia misji na kilka różnych sposobów. Jeżeli gracz ma ochotę, może zniszczyć wszystko co napotka na swej drodze. Jeżeli jednak preferuje bardziej subtelne działania, gra również mu to umożliwi. W zależności od wyboru sposobu działania plansze będą się dynamicznie zmieniać i dostosowywać do decyzji gracza.

- Światem dynamicznie reagującym na poczynania gracza. Sukcesy gracza będą miały wpływ na ogólny obraz pola walki. Podobnie jak porażki - przegrana misja nie oznacza bowiem końca rozgrywki (jak ma to miejsce w większości tego typu tytułów), wpływa jednak negatywnie na dalszy przebieg wydarzeń w świecie gry.

- Trybem Co-Op z wykorzystaniem dwóch myszek podłączonych do jednego PC. Technologia bardzo rzadko wykorzystywana w grach komputerowych znajdzie zastosowanie w naszej produkcji. Obsługa dwóch myszek została już częściowo zaimplementowana i każdy może sprawdzić jak działa w praktyce ściągając nasze demo i podpinając dwa gryzonie ;).

6. Screeny


7. Filmy

http://warsztat.gd/video/1107/mmshooter_pierwszy_gameplay
http://warsztat.gd/video/1253/mmshooter_obrona_planety

8. Linki

Link do warsztatów: http://warsztat.gd/projects/mmshooter
Link do strony gry: http://chimerian.net/index.php?page=mmshooter&language=PL
Link do grywalnego dema: http://chimerian.net/files/MMShooterAlfaDemo.exe
« Ostatnia zmiana: Październik 02, 2012, 19:58:30 wysłana przez Chimerian »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

  • +1
# Wrzesień 22, 2012, 21:55:35
Dawno nie było okazji skrobnąć czegoś na temat projektu. Dzisiaj nadrabiam zaległości.
  • Do naszego zespołu dołączyła Monika, która będzie zajmować się grafiką 2d
  • Ukończyliśmy edytor obiektów - dodawanie jednostek, pocisków, obiektów tła zajmuje teraz kilka sekund
  • Jesteśmy w trakcie tworzenia edytora plansz - działa ustawianie obiektów i ich edycja, brakuje oskryptowania
  • Jesteśmy w trakcie implementacji silnika fizycznego Farseer Physics Engine - obecnie około połowa roboty jest za nami
  • Mamy projekt menu :P

Poniżej zamieszczam kilka przykładowych grafik (klikając w link otworzysz w pełnym rozmiarze)

Projekt menu by Sawka (wczesna wersja, która będzie ulegać zmianie):


www.chimerian.net/mms/menu_szkic.jpg

Luźna interpretacja przestrzeni kosmicznej by Monika:


www.chimerian.net/mms/kosmos1.jpg


www.chimerian.net/mms/kosmos2.jpg


www.chimerian.net/mms/kosmos3.jpg

Offline Rabbcio

  • Użytkownik

  • +1
# Wrzesień 22, 2012, 22:30:51
"Luźna interpretacja przestrzeni kosmicznej" prezentuje się b. dobrze. Z tym, że to musi być b., b. luźna interpretacja, gdyż nawet tej przestrzeni nie przypomina.

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Wrzesień 22, 2012, 22:35:55
"Luźna interpretacja przestrzeni kosmicznej" prezentuje się b. dobrze. Z tym, że to musi być b., b. luźna interpretacja, gdyż nawet tej przestrzeni nie przypomina.

Tia, nasza koleżanka miała artystyczny pogląd na wygląd przestrzeni kosmicznej ;) Wrzuciłem te grafiki, aby zaprezentować jakieś Jej prace. Powyższe grafiki nie będą wykorzystane w grze ;)

Offline Frondeus

  • Użytkownik

# Wrzesień 23, 2012, 21:08:42
Blad! IMO to świetne tło jest :D

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

  • +3
# Wrzesień 28, 2012, 22:26:44
Kolejne dwie prace Moniki, które prawdopodobnie znajdą się w grze (nie wykluczony drobny lifting :P)


http://chimerian.net/mms/kosmos4.jpg


http://chimerian.net/mms/kosmos5.jpg

Tym razem chyba widać że to przestrzeń kosmiczna ? ;)

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Październik 11, 2012, 00:01:27
Oficjalna wersja na Warsztat Summer of Code 2012 dostępna pod linkiem:
http://chimerian.net/mms/MMShooter_alfa_2.zip

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

# Październik 11, 2012, 13:01:56
Windows 7 64bit, radeon hd4800, 4gb ramu, próba odpalenia gry zarówno przez MMShooter XP.exe jak i MMShooter Vista 7.exe kończy się komunikatem windows "Program przestał działać" (zmieniałem zgodność jakby co i odpalałem z prawami administratora). Czekam na szybkie poprawki.

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Październik 11, 2012, 15:03:31
Windows 7 64bit, radeon hd4800, 4gb ramu, próba odpalenia gry zarówno przez MMShooter XP.exe jak i MMShooter Vista 7.exe kończy się komunikatem windows "Program przestał działać" (zmieniałem zgodność jakby co i odpalałem z prawami administratora). Czekam na szybkie poprawki.

Dzięki za feedback. Podstawowe pytanie: czy zainstalowałeś XNAFX31_redist.exe ? Jest wymagany do poprawnego działania programu. Plik znajduje się w katalogu z grą. Drugie pytanie: zaznajomiłeś się z plikiem readme.txt (również w katalogu z grą) ? Jest tam opis najczęściej pojawiających się problemów wraz z ich rozwiązaniami.

Jeżeli nadal masz problem z grą, będę wdzięczny za wysłanie pliku report.log na adres contact@chimerian.net
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2012, 15:05:53 wysłana przez Chimerian »

Offline pawlaks1

  • Użytkownik
    • wolf in game

  • +1
# Październik 11, 2012, 18:46:55
miałeś rację chimerian wystarczyło zainstalować xna no i oczywiście przeczytać readme sorki

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Październik 11, 2012, 20:45:24
Zrobiłem ponowny upload projektu. Zmieniłem w nim jedynie plik readme.txt w którym zawarłem więcej wskazówek jak radzić sobie z błędami.

W skrócie:
- Zainstaluj XNAFX31_redist.exe jeżeli gra się nie chce uruchomić.
- Uruchom wersję gry przeznaczoną pod Twój system operacyjny.
- Unikaj przytrzymywania palca na przycisku myszy. Klikaj, klikaj, klikaj... dzięki temu gra nie będzie się cięła...