Autor Wątek: The Legend of Canvas  (Przeczytany 4293 razy)

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

  • +1
# Lipiec 19, 2012, 15:08:13
Wielu z was grało kiedyś pewnie w "The Legend of Zelda". W grze tej gracz wcielał się w bohatera, który musiał zwykle ratować księżniczkę. Lecz na czym polegać będzie moja gra?

W grze będziemy typowym "zabójcą" wszelkiego zła (Linkiem). Zdobywanie pieniędzy, kupowanie nowego ekwipunku, przemierzanie podziemi itd. w klimacie wyżej wymienionej gry - a to wszystko w przeglądarce.
W grze występować będą jedynie pojedyncze misje. Podczas przemierzania lochów spotkamy się z zagadkami logicznymi, bossami i innymi niespodziankami.


Grafika użyta aktualnie w grze pochodzi z gry "The Legend of Zelda: Oracle of Seasons"

W dalekich planach jest też tryb gry dla dwóch osób i tryb "wyzwania" (próba utrzymania się przy życiu przez jak najdłuższy czas).

Co aktualnie jest gotowe?
Niestety dość mało:
- chodzenie, przewroty i prosty atak mieczem
- wczytywanie map
- wczytywanie przeciwników
- AI przeciwników
- parę innych drobiazgów

Link do projektu: http://warsztat.gd/projects/legend_of_canvas
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2012, 21:59:31 wysłana przez Astisus »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline fil47

  • Użytkownik
    • Filill

# Lipiec 20, 2012, 23:45:37
chciałbym zobaczyć to w ruchu ;)

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Lipiec 25, 2012, 21:14:28
Wczoraj dodałem ograniczenie przewrotów, które umożliwia jednak sensowną ucieczkę od wroga.
Dziś zająłem się słojami które będziemy mogli rozbić mieczem (gotowe), a także wziąć i rzucić w wroga. Z rozbitego słoja będą wylatywać serduszka umożliwiające regeneracje życia lub rupee (odpowiednik złota/monet). Dodam też całkiem nowego przeciwnika. Gdy to zostanie ukończone pojawi się kolejny krótki filmik.

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Sierpień 03, 2012, 20:13:42
Filmik przedstawiający walkę z nowym przeciwnikiem i rozbijanie słoi można zobaczyć na: http://warsztat.gd/video/1263

Teraz zajmować będę się poprawkami, a następnie spróbuje wykonać elementy do zagadek logicznych.

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Sierpień 13, 2012, 17:45:22
Element zagadek - blok, który można przesuwać ukończony! Do tego jeszcze można czytać komunikaty z tablic.
Napisane od nowa zostało wczytywanie map i przeciwników. Teraz gracz musi chwilkę poczekać na początku gry zamiast czekania przy przejściu do innej lokacji. Sama możliwość przechodzenia też została poprawiona.
Filmik: http://warsztat.gd/video/1272/bloki_i_tablice

Kolejnym krokiem będzie napisanie skrzyń i jednej przeszkody, która będzie nam utrudniała życie.

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Sierpień 20, 2012, 20:14:54
Zdecydowałem się napisać od nowa kolizje (stare były porozrzucane bo całym kodzie, teraz są w jednym miejscu) i ulepszyć AI, które gubi się przy obiektach. Tak więc stare plany odeszły trochę na bok, szczególnie, że mam problem z sztuczną inteligencją.

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Sierpień 27, 2012, 13:19:32
Udało mi się skończyć dźwignie i skrzynie. W skrzyniach możemy znaleźć rupie, a dzięki dźwignią włączyć/wyłączyć przeszkodę. Od nowa został napisany system kolizji z obiektami i ulepszone zostało AI. Zgodnie z waszymi uwagami po rozbiciu słoja na ziemi zostają jego kawałki.
Film: http://warsztat.gd/video/1291/skrzynie_i_dzwignie

Co dalej? Edytor map. Ręczne wklepywanie jest dość długie i nie ma podglądu. Edytor będzie udostępniony dla każdego kto przejdzie samouczek, a mapy będą dostępne dla każdego.

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Wrzesień 14, 2012, 21:57:53
Edytor map uległ zmianom. Zamiast formularza pojawiła się "lista", a pola ustawia się myszką. Dokończony został też system edycji map przez gracza (a nie tylko tworzenia od zera).


Kolejnym krokiem w tworzeniu gry będzie dodanie przedmiotów (tarczy, łuku itd.) i menu ich wyboru.

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Wrzesień 26, 2012, 18:31:27
Udało mi się napisać prosty sklep, a także menu dodatkowego uzbrojenia. Sklep wymusił na mnie napisanie także NPC, więc w lochach z pewnością będzie można spotkać kogoś do "pogadania".

Filmik: http://warsztat.gd/video/1321/sklep_i_npc

Jako, że czasu zostało już mało do 10 października mam zamiar zrobić użyteczność z tarczy i bomb, zrobić mapy i dodać przeciwników bazujących na 2 "scenariuszach", ale z innymi statystykami. Z smutkiem muszę stwierdzić, że bossów napisać nie dam rady do końca compo.

Offline Astisus

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Październik 10, 2012, 16:52:00
Link do gotowej gry:
www.canvas-legend.xaa.pl

Sterowanie jest w większości wytłumaczone na tablicach, ale jeśli ktoś jest ciekawy systemu "menu dodatkowego uzbrojenia" to działa na strzałkach (lewo wysuwa, prawo wsuwa, góra/dół zmienia pozycje), a klawiszem R przechodzimy do innej lokacji (ucięty napis w grze). Dialogi prowadzi się strzałkami prawo/lewo + spacja jako potwierdzenie. Przedmiotu używa się przytrzymując F.

Dobrze działa na Chrome, na FF są błędy, ale da się grać. Wiem, że na Operze nie da się dobrze odpalić

Poprawki będą wgrywane praktycznie do końca dnia, więc jeśli znajdziecie błędy - pisać na PW albo tutaj.