Autor Wątek: The Ultimate Brick Breaker  (Przeczytany 7182 razy)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 11, 2012, 12:27:48
Miło się gra, ale chciałbym mieć chociaż 30FPS, nie pomogło mi nawet zbicie rozdzielczości do 800x600 i wyłączenie blooma i AA, a cholercia, zmieniałem grafikę miesiąc temu :(

Brakuje w launcherze możliwości wyłączenia fullscreena (znalazłem w cfg).

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 14:50:58
Miło się gra, ale chciałbym mieć chociaż 30FPS, nie pomogło mi nawet zbicie rozdzielczości do 800x600 i wyłączenie blooma i AA, a cholercia, zmieniałem grafikę miesiąc temu :(
O kurde, nie wiedziałem, że jest tak niewydajnie(u mnie działa płynnie na najwyższych detalach i 1024x768). Możesz podać jaką masz konfigurację?

Brakuje w launcherze możliwości wyłączenia fullscreena (znalazłem w cfg).
Tak, to świadomie-mam problemy z dobrą obsługą myszki podczas pracy w oknie(nie ma to jak WinApi) i np. jak się wciśnie PPM, to myszka ustawia się na środku i już tam zostaje(a przy fullscreenie wraca do poprzedniej pozycji), w konsekwencji paletka przesuwa się na środek, co może być denerwujące. Nie potrafiłem sobie z tym poradzić więc 'nie wspieram' gry w oknie. Może kiedyś wpadnę na jakiś genialny pomysł.

Tak samo z poziomu launchera nie da się wyłączyć vsynca, bo bez niego czasami aplikacja wariowała(albo tylko myszka, już nie pamiętam).

Dzięki za przetestowanie. :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 11, 2012, 16:36:47
O kurde, nie wiedziałem, że jest tak niewydajnie(u mnie działa płynnie na najwyższych detalach i 1024x768). Możesz podać jaką masz konfigurację?
AMD AII 4x2.6GHz, 4GB ram, Radeon 7770. (Gra Vipy chodzi płynniutko w 1680x1050)

Cytuj
Tak, to świadomie-mam problemy z dobrą obsługą myszki podczas pracy w oknie(nie ma to jak WinApi) i np. jak się wciśnie PPM, to myszka ustawia się na środku i już tam zostaje(a przy fullscreenie wraca do poprzedniej pozycji), w konsekwencji paletka przesuwa się na środek, co może być denerwujące. Nie potrafiłem sobie z tym poradzić więc 'nie wspieram' gry w oknie. Może kiedyś wpadnę na jakiś genialny pomysł.

Proponuję genialny pomysł "odpuścić sobie WinAPI i pisać w SDL lub GLFW, by mieć poprawną obsługę okna i inputu gotową z marszu". :)

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Październik 11, 2012, 19:00:06
U mnie podobnie jak u Kos-a (grafa tylko inna Radeon HD4800) i przy takich ustawieniach jak w załączniku, z uruchomionym firefoxem, 2 instancjami visuala, eclipse itp, wyciąga 30FPS (grać się da).

Z bugów:
Jak ustawiłem wszystkie ustawienia na najniższe (jeśli to ma znaczenie ;)), trafiłem piłeczką do środka tego zamku (tak, że cały wybuchł) gra się scrashowała

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +2
# Październik 11, 2012, 22:13:01
Proponuję nie wrzucać na sendspace bo przez dłuższy czas miałem informację:

Cytat: sendspace.com
Sorry, the free service is at full capacity.

Ale gdy już się udało ściągnąć, to wrażenia pozytywne. Chodzi ładnie w 370fps na średnich lub 200fps na maksymalnych ustawieniach (GTX 660 Ti, i5 3570). Fajnie się gra, chociaż odbicia piłeczki od paletki wyglądają nienaturalnie. A po rozwaleniu wszystkiego na planszy nic się nie zdarzyło. Czyżby tylko jeden poziom? ;)

Pozdrawiam.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 22:57:47
Z bugów:
Jak ustawiłem wszystkie ustawienia na najniższe (jeśli to ma znaczenie ;)), trafiłem piłeczką do środka tego zamku (tak, że cały wybuchł) gra się scrashowała
Kurde, to dziwne. Ta mapka jest właśnie tak pomyślana, żeby trafić piłeczką do środka i żeby wszystko wybuchło-wielokrotnie to 'wybuchałem' i nie pamiętam, żeby kiedykolwiek się scrashowało. Będzie ciężko znaleźć tego buga. Dzięki za informację. :)

Proponuję nie wrzucać na sendspace
Nie wiedziałem, że tak jest, nie jestem obeznany w hostingach. Wcześniej chciałem wrzucić na speedyshare, ale coś mi nie działało, więc wrzuciłem na sendspace(na nic innego nie wpadłem).

Fajnie się gra, chociaż odbicia piłeczki od paletki wyglądają nienaturalnie.
To zapewne przez to, że paletka z wyglądu jest tylko boxem. W przyszłości zostanie wymieniona na jakiś mesh z ładnie wyprofilowaną powierzchnią odbijającą i powinno być lepiej. Chyba, że masz na myśli to, że nie jest uwzględniany kąt padania(tzn. jak odbije się środkiem paletki, to piłka zawsze poleci prosto do przodu, bez względu na to, jak leciała wcześniej)-to celowy zabieg, inaczej moim zdaniem grywalność byłaby gorsza.

A po rozwaleniu wszystkiego na planszy nic się nie zdarzyło. Czyżby tylko jeden poziom? ;)
Tak, zapomniałem o tym gdzieś napisać. Poziom jest tylko jeden, ponieważ: nie starczyło mi czasu i chęci na dorabianie ekranu wyboru poziomu i nie chciało mi się tworzyć więcej poziomów-dałem ten, na którym testuję grę podczas tworzenia.

Dziękuję za testy, właśnie o taki feedback mi chodziło-chcę się upewnić, jak wielu osobom i na jakich konfiguracjach gra działa/nie działa. :)

Proponuję genialny pomysł "odpuścić sobie WinAPI i pisać w SDL lub GLFW, by mieć poprawną obsługę okna i inputu gotową z marszu". :)
A da się połączyć SDL/GLFW z DirectXem? Szcerze mówiąc nie słyszałem o takim połączeniu.

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 23:25:30
Cytat: Oti
Wcześniej chciałem wrzucić na speedyshare, ale coś mi nie działało, więc wrzuciłem na sendspace(na nic innego nie wpadłem).
Polecam Dropboxa, łatwy w obsłudze, darmowe konto wystarcza na wiele rzeczy.

Cytat: Oti
To zapewne przez to, że paletka z wyglądu jest tylko boxem. W przyszłości zostanie wymieniona na jakiś mesh z ładnie wyprofilowaną powierzchnią odbijającą i powinno być lepiej. Chyba, że masz na myśli to, że nie jest uwzględniany kąt padania(tzn. jak odbije się środkiem paletki, to piłka zawsze poleci prosto do przodu, bez względu na to, jak leciała wcześniej)-to celowy zabieg, inaczej moim zdaniem grywalność byłaby gorsza.
Właściwie chodzi mi o obie rzeczy, ale myślę że jak zamiast boxa będzie inny kształt paletki to będziesz mógł  uwzględnić chociaż po części kąt padania piłeczki.

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Październik 12, 2012, 08:12:14
Kolejny bug (znowu na najniższych ustawieniach), gdy zebrałem dwa bonusy na raz, gra się znowu scrashowała (tym razem udało mi się to nagrać - sorry za jakość ale nie miałem czasu wgrywać 110mb) .

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 12, 2012, 16:46:45
A da się połączyć SDL/GLFW z DirectXem? Szcerze mówiąc nie słyszałem o takim połączeniu.

Ups :), nie pomyślałem że to DirectX. Ale czy nie ma żadnego odpowiednika GLFW lub SDL do DX'a? Potrzeba może trochę mniejsza, bo "odpada" "problem" przenośności między platformami, ale nadal pozostaje sprawa solidnej implementacji obsługi klawiatury, myszki, gamepadów, alt-tabowania się z aplikacji, itp. Byłby lib warty świeczki.

Offline hfjh

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 22:28:51
[offtopic] Allegro5 potrafi tworzyć urządzenie D3D9, a w SDL jest można to zrobić ręcznie pobierając HWND przez SDL_GetWMIfo.

Offline jjoker8

  • Użytkownik

# Październik 12, 2012, 23:26:12
Bardzo fajna gierka. Z bugów: kiedy piłka uderza w ścianę pojawia się niebieska siatka, czasem przy wzięciu bonusa wywala do windowsa. Dobrze dobrana prędkość piłki- nie za wolno, nie za szybko, gra się fajnie.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Październik 12, 2012, 23:58:17
Bardzo fajna gierka. Z bugów: kiedy piłka uderza w ścianę pojawia się niebieska siatka
To ficzer, a nie bug :)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 13, 2012, 12:56:30
@jjoker8
To ficzer, a nie bug :)
Dokładnie. :d To miało imitować takie jakby pole siłowe dookoła mapki.

A to, że czasem przy zbieraniu bonusów wywala do Windowsa, to trochę mnie dziwi, narazie dwie osoby mi to zgłosiły. Będę musiał się temu przyjrzeć, dzięki. :)