Autor Wątek: The Ultimate Brick Breaker  (Przeczytany 6869 razy)

Offline Oti

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 18, 2012, 20:59:21
Witam.

Słowem wstępu: Na WSoC 2010 przygotowałem grę The Ultimate Arkanoid(klik). Był to mój pierwszy większy projekt w 3D i nie udało mi się uniknąć w nim wielu niedoróbek, problemów technicznych, i tak dalej. Gdzieś w miesiąc po zakończeniu wspomnianego WSoC zrobiłem małe podsumowanie błędów mojego konkursowego projektu i stwierdziłem, że zmarnowałem potencjał jaki drzemał w pomyśle na grę. Postanowiłem napisać ją jeszcze raz. W tym celu stworzony został silnik Oteengine(klik).

Do rzeczy. Cechy projektu:
-Stosunkowo zaawansowany silnik graficzny umożliwiający rendering ładnej grafiki.
-Silnik fizyczny-gra będzie 'bardziej 3D' niż poprzednia, obiekty będą mogły zostać umieszczone pod dowolnymi kątami, co zapewni ciekawszy tor lotu piłeczek i większą swobodę w tworzeniu plansz.
-Język skryptowy-efekt każdej interakcji piłeczki z otoczeniem(z poszczególnymi 'cegiełkami', ze ścianami mapy, itp.) będzie mógł zostać określony bez ingerencji w kod źródłowy programu, a co za tym idzie, znacznie wygodniej i praktycznie bez ograniczeń. Umożliwi to stworzenie nieszablonowych, ciekawych plansz.

Zespół:
Na chwilę obecną grę piszę sam, nie szukam grafika(ani tym bardziej dźwiękowca)-to, co mogę to nabazgram sam, meshe stworzę proceduralnie lub gdzieś znajdę.

Kwestie techniczne:
Platforma-Windows
Język: C++ oraz autorski język skryptowy Scripteen
Silnik graficzny- Autorski Oteengine
Silnik fizyczny- Newton Game Dynamics
Dźwięk-póki co brak

Stan prac:
Projekt powstaje od tygodnia, na chwilę obecną jest:
-Część gameplayu(Screeny 4in1 w załączniku, grafika to rzecz jasna placeholdery).
-Część edytora: http://warsztat.gd/video/1199/edytor_w_oteengine (filmik ciut przeterminowany, ale tworzenie heightmapy nadal działa podobnie)

Na zakończenie:
Jak napisałem powyżej, pomysł na projekt dojrzewał od niespełna 2 lat i jestem mocno zdeterminowany by go ukończyć, nawet, jeśli nie wyrobię się do października. Na sam konkurs planuję wysłać wersję demonstracyjną gry z kilkoma planszami, gdyż mam ambicję, by gra została wydana.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2012, 21:01:32 wysłana przez Oti »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 21:15:01
Powiem ci że to jest dość klimatyczny pomysł jak by go dobrze rozwinąć. Na przykład zamku bronią rycerze którzy np odbijają piłkę z większą prędkością, albo na murach łucznicy którzy strzelają do piłki zmieniając jej tor lotu.
Można by długo wymyślać.
Ale pomysł naprawdę niezły, jeśli dobrze się zaimplementuje fizykę gdzie mury się rozsypują tworząc gruzy które też można rozbijać.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 21:34:56
to jest deferred?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 21:37:30
Powiem ci że to jest dość klimatyczny pomysł jak by go dobrze rozwinąć. Na przykład zamku bronią rycerze którzy np odbijają piłkę z większą prędkością, albo na murach łucznicy którzy strzelają do piłki zmieniając jej tor lotu.
Można by długo wymyślać.
Tak, to wszystko da się zrobić. Tylko jedna kwestia-raczej unikam umieszczania w grze żywych postaci, niezbyt mi się komponują. Zamiast rycerzy możnaby dać jakieś machiny na murach zamku, czy coś. Zobaczymy jak to będzie, póki co skupiam się na silniku gry.

to jest deferred?
Nie, forward renderer, a na scenie jest tylko jedno światło kierunkowe.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 21:39:50
myślałem, że deferred bo w ficzerach silnika chwalisz się rysowaniem półprzezroczystych obiektów :)

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 02:24:18
Miałem przerwę w kodzeniu spowodowaną brakiem weny. Teraz dopracowuję edytor, by tworzenie w nim było intuicyjne i by był funkcjonalny-WYSIWYG i te sprawy, w sensownych granicach rzecz jasna. W załączniku screen z jakiejśtam random budowli-póki co są tylko 3 rodzaje klocków(filar, platforma i mina, po uderzeniu w którą piłka podskakuje), więc byłem trochę ograniczony, dlatego jest taka prymitywna.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Sierpień 04, 2012, 23:35:04
inspiracja robloxem?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 14, 2012, 21:09:23
Jest pierwsze video z preprepreprealfy gry:

http://warsztat.gd/video/1273

Edytor jest już funkcjonalny, da się w nim tworzyć plansze, co widać na filmiku, teraz będę dodawał ficzery do samej gry.

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Sierpień 14, 2012, 23:13:36
Bardzo kole mnie w oczy piłka odbijająca się od niewidzialnych ścian. Rozwiążesz to jakoś (kosmetycznie)?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Sierpień 15, 2012, 21:11:54
Bardzo kole mnie w oczy piłka odbijająca się od niewidzialnych ścian. Rozwiążesz to jakoś (kosmetycznie)?
Tak, właśnie rozwiązałem. Jeszcze muszę pomyśleć nad sprawieniem by kontrola piłki w powietrzu była łatwiejsza..

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 07, 2012, 22:27:46
http://www.sendspace.com/file/el6bvy

WSOCowy download. Jest to bardzo wczesna wersja gry, bardzo mało nad nią pracowałem z powodu braku czasu. Wszelkie informacje są w pliku "Read me", proszę o testowanie i feedback, z góry dziękuję.

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Październik 07, 2012, 22:45:11
Wywala "program przestał działać".
1 Loading settings from "Data/config.ini"
2 Settings file opened
3 Settings loaded
4 Creating device:
5 Window created
6 d3d created
7 -->Couldn't create dev
8 misc::CreatePlaneMesh( D3DXVECTOR2( 1.000000, 1.000000), D3DXVECTOR2( 0.000000, 0.000000), D3DXVECTOR2( 1.000000, 1.000000), D3DXVECTOR3( 0.000000, 0.000000, 1.000000), mat, MISCCREATEMESH_INDEXED | MISCCREATEMESH_CULLNONE )
9 Creating gfx::INDEXEDVERTEXBUFFERMESH
10 Creating gfx::INDEXEDVERTEXBUFFER
ATHLON 7750, MSI HD 6770, 3GB RAM, Vista 32bit.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 07, 2012, 22:55:45
Zapomniałem napisać, żeby odpalić przez Launchera.

Offline Arthes

  • Użytkownik
    • Gromaniak

# Październik 07, 2012, 22:59:21
No właśnie przez launchera odpaliłem. Normalnie uruchomione też nie działa.

Offline Oti

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 01:22:54
The Ultimate Brick Breaker, wsoc release.

ReadMe:
Cytuj
W razie, gdyby komuś gra nie zadziałała(bądź działała nieprawidłowo), byłbym bardzo wdzięczny za:
-opis konfiguracji, na jakiej uruchamiana była gra(system, procesor, karta graficzna)
-plik log.html
-opis okoliczności wystąpienia błędu

Wszelkie sugestie, pytania oraz informacje o konfiguracjach, na jakich gra działała również są mile widziane.

kontakt: oti8@wp.pl , gg: 3957147

-----

Jest to bardzo wstępna wersja gry, nie zaimplementowałem jeszcze wielu rzeczy, które znajdą się w wersji finalnej. Proszę włączać grę przez Launchera, o ile to możliwe. Domyślny config jest ustawiony na średni.

Sterowanie:
Myszka-sterowanie paletką
PPM+myszka-obracanie kamery
LPM-wypuszczenie piłeczki
Klawisze 1-8-spawn różnych bonusów. Większość niebieskich bonusów jeszcze nie działa, resztę można aktywować spacją i wybierać strzałkami.


Celem gry jest zniszczenie wszystkich klocków na planszy. Posłuży nam do tego piłeczka(lub kilka piłeczek), którą odbijamy od paletki.

W tej, bardzo wczesnej wersji gry występują następujące klocki:
•box-zwykła skrzynka
•stone pillar-kamienny słup, bardziej wytrzymały od skrzynek
•stone platform-kamienna platforma, wytrzymała tak samo jak słup
•metal platform-bardzo wytrzymała metalowa platforma
•barrel-czerwona, wybuchowa beczka-da się ją zniszczyć tylko ognistą piłeczką(bądź eksplozją)
•mine-mina, po trafieniu wybucha i wyrzuca piłeczkę w górę

..oraz następujące bonusy:

•Small/Big Paddle-zmienia rozmiar paletki na mniejszy/większy
•Fire ball-piłeczki zaczynają płonąć, dzięki czemu skuteczniej niszczą klocki
•Fast/Slow ball-przyspiesza/spowalnia piłeczkę
•Magnet-piłeczka po trafieniu w paletkę przykleja się do niej
•Earthquake-następuje 10-sekundowe trzęsienie ziemi
•Near vision-kamera zbliża się do paletki, co utrudnia sterowanie
•Shield-za naszą paletką pojawia się tarcza chroniąca piłeczki przed wypadnięciem
•Triple ball-z każdej piłeczki wylatują 2 następne

Pozytywne bonusy są oznaczone na zielono, negatywne-na czerwono

Download:
http://www.sendspace.com/file/op8gtn

Proszę o feedback-informacje o wszelkich błędach technicznych, nietechnicznych, sugestie, pytania.