Autor Wątek: Flush - 2D Arcade  (Przeczytany 3952 razy)

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 18, 2012, 19:26:23
1. Wstęp
Gra zręcznościowo-logiczna 2D z rozbudowaną fizyką.

2. Geneza
Zawsze podobały mi się gry z fizyką, więc postanowiłem też taką zrobić, przy okazji przepisując na nowo swój framework graficzny. Nazwa "Flush"wzięła się z połączenia słów "fluid" i nazwy gry która jest dla mnie inspiracją, "Gish". Dodatkowo, "Flush" może kojarzyć się z "flash" czyli z błyskiem, czymś wybuchowym, a to odpowiada mojej idei dodania do gry wszelkich efektów graficznych jakie mi wpadną do głowy :D

3. Team
Na razie tylko ja, ale chętnie przyjmę kogoś do pomocy przy grafice, muzyce albo (w późniejszym etapie) projektowaniu poziomów.

4. Gameplay
W grze będziemy poruszać się płynną kulką z oczami i rozwiązywać różne zagadki wykorzystujące możliwości silnika fizycznego, aby przejść do następnego poziomu.

5. Technologia
C++, OpenGL, WinAPI, Box2D, do dźwięku prawdopodobnie Audiere. Jeśli w wakacje najdzie mnie ochota spróbowania swoich sił na Linuksie, to być może również zrobię wersję na ten system.

6. Postęp
Na razie pracuję głównie nad frameworkiem. Postępy można śledzić na stronie projektu na Warsztacie: http://warsztat.gd/projects/flush

Przykładowy screen z gry:


Pozdrawiam,
Adam27
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2012, 22:31:03 wysłana przez Adam27 »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Xevaquor

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 22:13:40
Pamiętam tą teksturę skrzynek, ale nie wiem skąd. Uczyłem się na niej OpenGL :)

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 22:30:22
Nic dziwnego, znaleziona na necie ;) http://www.gamedev.net/topic/559424-metal-box-texture/
« Ostatnia zmiana: Lipiec 18, 2012, 22:37:39 wysłana przez Adam27 »

Offline SnowyMan

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 23:15:00
Odnośnie wersji na Linuxa -> używanie np. SDL'a zamiast WinApi i unikanie instrukcji Windows-only właściwie załatwiłoby ci sprawę i myślę że ładnie uprościło kod.

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 18, 2012, 23:28:14
W razie czego chyba zdecyduję się na GLFW. Używałem go kiedyś, ale z tego co pamiętam w WinAPI mi się szybciej okno tworzyło i dlatego przy nim pozostałem. A kod wcale nie jest pogmatwany, od tego jest osobna klasa żebym nie musiał się potem przejmować tworzeniem okna ;)

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Lipiec 19, 2012, 00:24:15
O widzę że robimy podobny projekt, u mnie też będzie się latało kulką, ale bez logiki hehe :) Powodzenia.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +2
# Lipiec 19, 2012, 08:30:22
Cytuj
Dodatkowo, "Flush" może kojarzyć się z "flash" czyli z błyskiem, czymś wybuchowym
Mi "flush" się kojarzy głównie z kiblem, cache i buforami danych. Ale w przypadku gier głównie z tym pierwszym. ;)

Offline Adam27

  • Użytkownik

  • +1
# Sierpień 10, 2012, 22:44:19
Po dłuższej przerwie mały update: poprawiłem oświetlenie, dodałem cienie oraz system cząsteczkowy. Klik, aby zobaczyć screen na Warsztacie ;)



Od tej pory muszę zabrać się bardziej za gameplay ;)

Pozdrawiam,
Adam27

Offline Adam27

  • Użytkownik

# Październik 11, 2012, 19:30:43
Wraz z końcem WSoC pierwsza wersja gry została udostępniona do ściągnięcia!



https://dl.dropbox.com/u/98467098/FlushWSoC.zip

Projekt na Warsztacie: http://warsztat.gd/projects/flush

Chętnie poznam Wasze opinie na temat gry :)

Pozdrawiam!