Autor Wątek: [Android]Canvas czy LibGDX  (Przeczytany 1663 razy)

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Lipiec 17, 2012, 19:54:12
Witam po dosyć długiej przerwie. Nie znalazłem na forum takiego tematu, a mógłby komuś (oprócz mnie) pomóc. ;)

Otóż mam zamiar nauczyć się programowania prostych gierek 2D na Androida. I tu pytanie, czy uczyć się podstaw, czyli standardowego Android Graphics z SDK czy może gotowej biblioteki LibGDX.

Canvas jest częścią AndroidSDK, w pierwszej kolejności myślałem właśnie o tym, aby zacząć od podstaw. Jest to bardziej niskopoziomowa metoda, dzięki temu mógłbym lepiej zrozumieć zasadę działania aplikacji i podstawowe biblioteki i dzięki temu więcej się nauczyć. Dodatkowo mógłbym sobie napisać jakiś własny framework.
Z kolei LibGDX jest już rozbudowaną cross-platformową biblioteką posiadającą wiele gotowych funkcji, znacznie ułatwiających pisanie aplikacji. Jest to niestety także wadą, bo biblioteka zrobi coś za mnie, więc sam nie będę tego potrafił. Jednak ta biblioteka jest dla mnie bardziej przyjazna w pisaniu kodu.

Pominąłem tu kwestię OpenGL (ES). Biblioteka LibGDX od razu korzysta z tej biblioteki, w czystym SDK trzeba jednak kod napisać. Googlowałem trochę i znalazłem tutorial "od podstaw", który opisuje tworzenie prostej gierki 2D w Canvas, oraz przesiadkę na OpenGL ES: http://www.javacodegeeks.com/2011/06/android-game-development-tutorials.html Niestety do LibGDX nie znalazłem tak przejrzystych poradników.

Pozdrawiam,
Barthap.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline dynax

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 20:26:56
LibGDX jest akurat bardzo dobrze udokumentowany - http://code.google.com/p/libgdx/wiki/SimpleApp

Offline lukasyno

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 17, 2012, 22:23:14
zdecydowanie openGL es 2.0 + NDK w examplach NDK masz nawet przyklad implementacji..
piszesz prostego frameworka do wyrenderowania / poruszania quadem 2D i juz ;)

Offline Barthap

  • Użytkownik
    • Mój blog

# Lipiec 17, 2012, 22:31:36
Wiesz... chętnie bym użył c++ ale nie chcę mi się bawić z łączeniem Javy z kodem natywnym. A nawet na stronie NDK jest napisane żeby nie użwyać tego na siłę.

Offline flexi

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 23:02:46
+ jest taki ze jak napiszesz pod ndk to mozesz napisac sobie maly framework i wtedy aplikacja bedzie dzialac pod pc/android/ a takze jesli bedziesz chcial ios.

I polecam ndk + opengl es :)