Autor Wątek: Klon piratów  (Przeczytany 8453 razy)

Offline toxic

  • Użytkownik

  • +7
# Lipiec 17, 2012, 19:43:04
Jak byłem mały to się zagrywałem na komodorze w (m.in.) grę Pirates! Sida Meyera. Gra była o takich tam piratach i wyglądała mniejwięcej tak:

         

Podobno parę lat temu tytuł ten doczekał się remake'u w pełnym 3d. No i fajnie. Ja tak wysoko nie mierzę, ale jakiś czas temu zacząłem się zastanawiać, jakby się grało w piratów, gdyby tu i ówdzie dodać po kilka elementów. I zacząłem kodować prostą gierkę w 2d - jak dobrze pójdzie to efektem prac podzielę się w tegorocznym WSoC'u. A o co właściwie będzie chodzić w tej grze i co będzie można robić:

1) Zasadniczo w grze będzie chodzić o to, żeby zdobyć jak najwięcej gotówki. Sposoby jej zdobycia będą różne - tradycyjny: przemieszczamy się po morzu i napadamy na jednostki kupieckie, po czym rabujemy z nich towar. Nie tradycyjny, kupiecki: skupując i przewożąc towary do miast-w-których-jest-zapotrzebowanie na dany towar (w międzyczasie próbujemy nie dać się obrabować NPCowym piratom). Albo starając się wypełniać różne misje (i plotki) celem uzyskania nagród - przykładowo za głowy znienawidzonych NPCpiratów rządy państw sypną nam groszem. Taki trochę sandbox, jak w oryginalnych Pirates!.

2) Będziemy mogli ulepszać swoją łajbę (albo i wymienić ją na zupełnie inną jednostkę) - przykładowo będziemy mogli kupić lepsze działa, lepsze urządzenia celownicze, czy inne "upgrady". Będzie to nam potrzebne, albowiem w trakcie gry będziemy stawać się osobą coraz bardziej sławną, a cena za naszą głowę będzie odpowiednio rosnąć (w wariancie pacyfistycznym - NPCpiraci będą nas uważać za coraz bardziej 'atrakcyjnych') - im dłużej gramy, tym trudniejsi przeciwnicy nas atakują.

3) Dla żądnych przygód - w miastach będzie można pozyskiwać plotki (albo podejmować się misji, jak zwał tak zwał). I np. się dowiedzieć, że na drugim końcu morza tubylcy ponoć zakopali ogromny skarb. Proszę, tu jest mapa, 500$ się należy. Albo dowiedzieć się, że w mieście X ponoć mieszka taki gość, który za dodatkową opłatą tak nam przemaluję naszą brykę, że z daleka będzie wyglądać na jednostkę wojskową - przez co łowcy głów nie będą nas przez jakiś czas atakować. Ot, tego typu historie.

4) W miarę dynamiczna sytuacja na świecie - w miastach może zacząć brakować różnych towarów, poszczególne nacje (sztuk cztery) mogą wchodzic ze sobą w wojnę, przez co miasta przechodzą z rąk do rąk, a my stajemy się celem dla jednostek wojskowych przeciwnika (o ile wojna nas dotyczy). Upgrady do kupienia w miastach też się będą co jakiś czas zmieniać, tako i plotki/misje - żeby był ciągły sens przemieszczania się do innych miast.

Tyle powinno starczyć akurat do końca września. Warunek zwycięstwa gry - zebrać 100 000 kredytów.

I już.

A projekt będzie się rozwijać (wraz z downloadem) na https://bitbucket.org/toxic/karakis/downloads. Pewnie co jakiś czas będę tutaj wrzucać jakiś słowny update...

Dziękuję za uwagę. :)

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 19:48:35
zabawny zbieg okoliczności, dzisiaj na GoG wyszedł pirates + pirates gold http://www.gog.com/news/release_pirates_gold_and_sid_meiers_pirates

Offline Paweł

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 17, 2012, 21:48:43
@toxic: +1 +1 +1
Obczaj jeszcze Corsairs :P Jak ja lubie gry w których można pohandlować, porabować, ehh. Trzymam kciuki za projekt.

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Lipiec 17, 2012, 22:51:39
Kocham gry ekonomiczne, więc zaszczytem będzie zagranie w Twoją interpretację Piratesów

Offline WielkiPan

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 13:10:48
Obczaj jeszcze Corsairs :P Jak ja lubie gry w których można pohandlować, porabować, ehh.
++++++
Port Royale też jest dobre, ale Corsairs... "Prepare to attack!" :)
Powodzenia!

Offline Anton Chigurh

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 20:38:29
Koniecznie daj takie intro: http://www.youtube.com/watch?v=VG2x0gCGNvo

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 21:03:18
Jak byłem mały to leciałem z innego pokoju tylko po to aby posłuchać/oglądnąć sobie kawałka tego kawałka który leciał w tym programie "Morze". Marzyłem o tym aby kiedyś gdzieś choćby poznać nazwę tego utworu, a internet w moim pojmowaniu to było sci-fi rodem z "Area 51".

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Lipiec 18, 2012, 21:33:19
Jak byłem mały to leciałem z innego pokoju tylko po to aby posłuchać/oglądnąć sobie kawałka tego kawałka który leciał w tym programie "Morze". Marzyłem o tym aby kiedyś gdzieś choćby poznać nazwę tego utworu, a internet w moim pojmowaniu to było sci-fi rodem z "Area 51".

Taa, miałem podobnie. Utwór wymiatał :D Ba - nadal wymiata :)
A tytuł przez przypadek poznałem rok temu - do tej pory pamiętam ten dzień ;)

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 21:36:00
A ja właśnie loop-uje na manual-u :P ten link który Anton zapodał.

Offline toxic

  • Użytkownik

# Lipiec 20, 2012, 21:19:38
Na początek postanowiłem zabrać się za coś prostego, coś na rozgrzewkę. Za punkt wyjścia wybrałem o taki obrazek:

                                       


W mojej grze też będzie trochę takich ekranów, w których gracz będzie musiał wybrać jedną z kilku dostępnych opcji. Zatem potrzebne mi będą proste kontrolki-przyciski, jakiś kursor myszy i - opcjonalnie - jakieś tło. Po paru(nastu) godzinach składania frameworków, klepania kodu i wycinania grafik osiągnąłem wreszcie coś takiego:

     

Imponujące. Wygląda trochę jak "moje pierwsze menu", ale w sumie taki był cel tego ćwiczenia. :) Dla zainteresowanych: stan prac można pobrać z bitbucket.org/toxic/karakis/downloads.

Za co by się tu teraz dalej zabrać... hm...

Offline Liosan

  • Moderator

# Lipiec 20, 2012, 22:24:53
... czyli Mount & Blade to też jest nawiązanie do Piratów?

Liosan

Offline toxic

  • Użytkownik

# Lipiec 20, 2012, 23:08:44
... czyli Mount & Blade to też jest nawiązanie do Piratów?

Liosan
Yyy?
* toxic nie rozumie...

Offline Liosan

  • Moderator

# Lipiec 22, 2012, 09:17:37
W sensie, że motyw "przemieszczam się od miasta do miasta, w każdym mam mniej więcej takie menu różnych akcji, a podczas przemieszczania się na mapie świata mam różnorakie interakcje", tak znany z gry Mount&Blade, pierwszy raz wystąpił w Pirates?

Liosan

Offline Chimerian

  • Użytkownik
    • Profil na Warsztat.GD

# Lipiec 23, 2012, 21:24:07
Nie wiem czy pierwszy raz, ale na pewno wystąpił w Pirates, więc to raczej "Mount&Blade" wzorowało się na grze Sida Meier'sa ;)

Offline toxic

  • Użytkownik

# Lipiec 23, 2012, 22:06:38
W sumie to w pierwszym odruchu chciałem wczoraj zaprostestować, "nie nie, na pewno Pirates! nie było pierwsze, przecież pełno gierek z tym motywem widziałem". Ale właściwie co się nie nakopałem to się okazywało, że to były produkcje po 87'. O np. taki cukierek nawet znalazłem:


Ring of Medusa - też się chodziło od miasta do miasta i "cośtam" wykonywało (zakupy, questy, bitwy, itp). Tyle, że to trzy lata później wyszło.

Najbliższe co by mogło pasować to Defender of the Crown (86')

ale to by było mocno naciągane, bo tam bardzo ograniczony świat był. A do tego obszary, a do tego raczej się nie chodziło, tylko zarządzało swoim państwem ze swojego zamku. Także może jednak Pirates! było jakimś takim prekursorem, choć pewnie były inne tytuły, które nie zostały zapamiętane...


A swoją drogą jeśli Mount&Blade miał się na czymś wzorować, to wątpie że na Piratach. Prędzej strzelałbym, że na Darklandsach (92'):
   

O! To była gra. Teraz już takich nie robią.... <trolololo>