Autor Wątek: Developer's Adventure  (Przeczytany 7705 razy)

Offline Xevaquor

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2012, 22:32:53
Wklejka z githuba:
Cytuj
+-------------------------------+
|Developer's Adventure - koncept|
+-------------------------------+
| Ostatnio modyfikowany: 10-7   |
+-------------------------------+

Gra pisana na Warsztat Summer of Code 2012 - zapewnie nic z tego nie wyniknie tak jak co roku ale tak jak co roku spróbuję po raz n-ty.

//Wszelkie podobieństwo do Warsztat Game niezamierzone i całkowicie przypadkowe.

Hack'n'slash w którym wcielamy się w młodego programistę ktory musi stawić czoła wielu
niebezpieczeństwom aby wygrać. Gracz niszczy potwory strzelając w nie bliżej nieokreślonymi pociskami
(no bo czym ma strzelać? pudełkami po pizzy i kubkami po kawie?). Gra podzielona na niezależne
poziomy. W nagrodę za kolejne sukcesy gracz dostaje bonusy dające mu większą moc niesienia pożogi,
ale i przeciwnicy są coraz trudniejsi (ciekawe kto to zbalansuje?). Widok 2D z góry.

Gracz:
Do wyboru dwie/trzy klasy postaci: programista C++, Java i może Assembly (można by i więcej
ale muszą się jakoś sensownie różnić). Przykładowe różnice:
-> Java - wolny i słaby w ataku ale odporny na ciosy
-> Asm - szybki i z wielką mocą ale podatny na ciosy
-> C++ - coś po środku (żeby się tylko nie okazało że jedyna grywalna postać)

Gracz wali jakimiś pociskami (dla Javy te kubki z kawą to by nawet pasowały),
każda klasa ma inny kolorek i inną moc. Po zdobyciu iluś punktów
(albo lepiej EXP - lepiej to wygląda) gracz zdobywa dodatkowe moce.

Moce:
//DRZEWKO Z MOCAMI!!!
(przykładowe wszystko)
Wątki - można walić więcej niż jeden pocisk na raz
Sieci - rażenie kilku wrogów na raz
Asercje(debugger) - leczenie/regeneracja HP
Unit testy - ochrona przed słabymi przeciwnikami (od buga w dół)

Przeciwnicy:
N00by - małe, niegroźne. Jednynie co to upierdliwe.
Trolle - Trochę groźniejsza wersja
Anoni - mocniejsza wersja powyższych.
Bugi - silny przeciwnik (it's not bug - it's feature <- fajnie by to jakoś wykorzystać)
Memleaki - potężniejsza wersja bugów
Project Manager - największe zuo, bardzo groźni ale nieliczni
Przeciwnicy pojawiają się na mapie w losowych miejscach na starcie + spawnują się
aby zniechęcić gracza do bierności.

Poziomy:
Każdy level ma nazwę w postaci błędu np:
stack overflow
unresolved external symbol
access violation
Generowane proceduralnie - na pewno nie będzie mi się chciało pisać edytora
Im późniejszy level tym trudniejszy (proporcje i ilość wrogów)

Inne uwagi:
Wplecenie komiksów xkcd między poziomy.

I tak się na 90% nie uda ale cóż.

Póki co jestem sam, będzie też dźwiękowiec (ale on jeszcze o tym nie wie). Projekt na warsztat wrzucę kiedy będą już jakieś screeny.

Cały kod na bieżąco dostępny na GitHub: https://github.com/Xevaquor/adventure

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 16, 2012, 22:46:24
Ekstra pomysl :) czekam na wiecej. Wedlug mnie kawa mogla by byc jako mikstura dajaca troche sily badz regenerujaca hp

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Lipiec 16, 2012, 23:49:08
Niech Mr. Spinacz będzie bossem :) On najbardziej wkurzał i dekoncentrował w pracy.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2012, 23:53:11
Hmm, Anonon można by dać atak specjalny - DDoSują komputer programisty, tj. gracz traci kontrolę nad postacią na kilka sekund ;)

Offline koirat

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 17, 2012, 00:17:21
Możesz dodać jeszcze Unresolved Exception jako boss do pokonania.

Oraz poziom trudności Hardcore Mode (lub Real Life Mode) ten bajer powoduje iż przeciwnicy naprawdę robią z twoim komputerem to co mają napisane, każdy cios od Memory Leak-a powoduje wyciek jakiś kilkuset megabajtów w programie :). Przegrana z Unresloved Exception powoduje crash programu :). I największe niebezpieczeństwo FORMAT C: jako ostateczny boss zagłady.

Poniosło mnie troszku ;)

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 17, 2012, 00:46:22
I największe niebezpieczeństwo FORMAT C: jako ostateczny boss zagłady.
Bitch, please...
rm -rf --no-preserve-root /

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

  • +1
# Lipiec 17, 2012, 01:19:45
it's not bug - it's feature <- fajnie by to jakoś wykorzystać
Specjalny skill postaci - w momencie użycia go na bugu, ten przez kilka sekund zmienia stronę i walczy po stronie gracza (a przy okazji wszyscy przeciwnicy się na niego rzucają).

Propozycja skilla: analiza statyczna. Tarcza przyjmująca na siebie trochę damage'u.

Powodzenia zostaje życzyć. ;-)

Offline pawelek

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 22:58:56
Dev adventures: How to get Code right :)

No można by dodać Testera Aplikacji jako bossa. Mógłby rzucać wiązkami -> @#$% $#$%^%$# &%$^%&^%$#@

Bronie:
1. Unit test -> strzela tekstem TEST TEST TEST
2. Refactoring -> strzela tekstem unfctino który morphuje w locie na function
3. google shearch -> strzela nazwami portali -> Stack Overflow, programmers heaven etc.
4. Warsztat -> najpotężniejsza broń ale nie mam pomysłu na pociski;

Poziom:

-> OutOfMemoryException -> sporo memleaków, na końcu poziomu można znalexc broń refactoring który załatwia problem z wyciekiem pamięci :)

Ogólnie fajny pomysł -> pwodzenia.

Offline Xevaquor

  • Użytkownik

# Lipiec 20, 2012, 12:44:31
Wezmę pod uwagę wszystkie pomysły i na pewno część z nich wykorzystam. Szczególnie podoba mi się pomysł    koirata :)

Przez kolejny tydzień będę mocno prototypował żeby ustalić jak mniej-więcej powinna wyglądać rozgrywka.

Offline m4tx

  • Użytkownik
    • m4txblog

# Lipiec 20, 2012, 15:38:31
Może Asm strzelał będzie procesorami? :P

Offline ΨΧΞ

  • Użytkownik
    • PsichiX Website

# Lipiec 20, 2012, 16:27:02
pushem strzelał, a popem wysysał energię przeciwnikom

Offline FoToN

  • Użytkownik

# Lipiec 20, 2012, 19:11:42
Warsztat -> najpotężniejsza broń ale nie mam pomysłu na pociski;
Nie broń, lecz moc to jest. Krzyśka K. przywołuje ;)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Lipiec 22, 2012, 01:29:04
Mwahaha! Świetny pomysł :D Trzymam kciuki, jeżeli uda mi się skończyć coś grywalnego to zagłosuję na ten projekt za sam opis :D

Offline Xevaquor

  • Użytkownik

# Wrzesień 01, 2012, 00:28:04
Wróciłem z wakacji i mogę na dobre zacząć prace. Żeby było widać jakikolwiek postęp wrzucam screena na którym w zasadzie nic nie ma ale zawsze to lepsze niż nic.


To wspaniałe uczucie móc znowu pisać kod :)

Offline Shelim

  • Użytkownik
    • Homepage

# Wrzesień 07, 2012, 00:52:23
To wspaniałe uczucie móc znowu pisać kod :)
Popieram :) Choć termin trochę się zrobił dość napięty, ledwo miesiąc i cztery dni. Powodzenia! ;)