Autor Wątek: nob prosba o pomoc w wyborze rozwiązania  (Przeczytany 1954 razy)

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2012, 22:19:03
Witajcie
Mam do was pytanie dotyczące wyboru programu do tworzenia grafiki
Interesoja mnie gry przygodowe
Chciałbym w przyszlosci stworzyc coś z grafiką 2,5 D w takiej technologi jak zostały wykonane obie częśći
kultuwej przygodówki syberia
I tu do was pytanie
W jakim programie mozna zrobic takie tło jak w syberii, ponizej zamieszczam screeny
Tło w syberii jest 2D
http://przygodowki.web.iq.pl/inc_powiekszenie.php?id=336
http://przygodowki.web.iq.pl/inc_powiekszenie.php?id=345
http://przygodowki.web.iq.pl/inc_powiekszenie.php?id=343

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2012, 22:30:37
3dsmax

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2012, 22:32:21
dzięki za odpowiedź;)

# Lipiec 16, 2012, 22:50:13
Blender

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2012, 23:23:09
Bryce albo Vue Esprit też da radę i chyba nawet wygodniej, choć renderery są w nich lekko wolne, ale za to masz out of the box wszystko do tworzenia terenu w ledwo paru kliknięciach wraz z zalesianiem, zatrawianiem + import modeli domków.

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 01:54:32
To vue espirit to bardzo ciekawa opcja;)
wlasnie zainstalowalem i sie tym bawie
mam pytanko, jak potem te obrazy importuje sie do gry???
bo chyba nie w formacie vue, a zmieniajac format trace na jakosci???
jak w takim razie potem tego uzyc???
ooo i jeszcze jedno mi sie przypomnialo,
czy mozna importowac nowe obiekty do uzycia???
« Ostatnia zmiana: Lipiec 17, 2012, 01:57:31 wysłana przez mat@mat0123456789 »

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 07:45:12
mam pytanko, jak potem te obrazy importuje sie do gry???
bo chyba nie w formacie vue, a zmieniajac format trace na jakosci???
Renderujesz do jpg/png/bmp, masz też możliwość eksportu kanału głębi i alphy. Tła w Syberii są prerenderowane, a trójwymiarowa postać bohaterki porusza się po gotowych obrazkach.

Raczej ciężko będzie wyeksportować całą scenę jako model i wrzucić do gry ze względu na ogromne ilości poly jakie to może mieć oraz brak obsługi wielu funkcji wymaganych do poprawnego wyświetlenia sceny przez render gry.

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 11:15:50
A czy mozna importować własne obiekty do programu??? Np jakies modele samochodow itp wykonane w wings lub blender???

Offline Karol

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 11:29:12
Oczywiście, jest opcja import (ale jak dobrze pamiętam to nie File -> Import, tylko Objects -> Import chyba).

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 11:46:44
Bardzo fajny ten program:)
http://www.vue.pjwstk.edu.pl/ znalazlem taki tutorial do niego interaktywny, uzytkownik samemu wykonuje kroki mozesz na niego zucic okiem no i innym się przyda
wielkie dzięki za pomoc

Offline mat@mat012345...

  • Użytkownik

# Lipiec 17, 2012, 12:01:33
a znasz moze cos dobrego do tworzenia pomieszczen???
bo z tego co zauwazylem to to vue jest raczej do tworzenia przestrzeni otwartych

Offline m4tx

  • Użytkownik
    • m4txblog

# Lipiec 17, 2012, 12:23:49
Blender?

Offline sbdesign

  • Użytkownik

# Lipiec 21, 2012, 02:56:04
lightwave3d http://www.newtek.com/lightwave/
(+plugin lwcad http://www.wtools3d.com/ :)
 tylko jedno i drugie to komercja.
Co do VUE o ile pamiętam nie wyeksportujesz objectów (np. roślinność) z biblioteki VUE tylko sam teren. Ale mogę się mylić. Import objectów z innych aplikacji jak najbardziej wchodzi w grę.
Nieduże ukształtowania terenu można też "porzeźbić" w sculptrisie (darmowy), zbrush lub 3d-coat, oteksturować i wrzucić do lightwave (lub blendera, maxa, cinemy itd.) i zbudować scenę dodając roślinność np. generatorem drzew, trawy (w lightwave np. pluginy Pawła Olasa) i pozostałe obiekty. Jeżeli roślinności ma być sporo używasz instancji w lw. W celu przyspieszenia obliczeń w fotorealistycznej jakości warto użyć sfery z hdr-ką (można użyć pluginu sIBL,). Konieczne może stać się też użycie imagefiltrów shaderów i innych wynalazków, zależnie od inwencji twórczej. Na koniec render i zapis w multipassie do psd lub rla, gdzie wszystko masz wyrzucone na warstwach osobno (specularity, diffuss, cienie, refleksy itd) i zabawa w postprocces w ps lub gimpie.