Autor Wątek: Rune Masters [wydane/skończone]  (Przeczytany 6889 razy)

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

  • +5
# Wrzesień 16, 2012, 03:26:19
Kilku ludzi pytało, więc się w końcu zebrałem, post-mortem:
http://codedaemons.com/rune-masters-post-mortem/

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Wrzesień 16, 2012, 16:44:22
Kilku ludzi pytało, więc się w końcu zebrałem, post-mortem:
http://codedaemons.com/rune-masters-post-mortem/

Hehe, a jesli mowa o sprzedawaniu 20 kopii, czy wiecej, to jak sie sprzedaje takie gry, jesli juz napisano?

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Wrzesień 16, 2012, 21:41:30
Przez Desurę

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2012, 14:33:11
Przez Desurę

A nie ma innej opcji sprzedaży? gra robi nawet sympatyczne wrazenie (patrzac na screenshoty - kojarza sie w klimacie jakby z ilustracjami do hobbita), ale tez nie jest tematycznie zbyt zachecajaca (jesli o mnie chodzi  - musialbym byc naprawde znudzony by grac w tego rodzaju gry) Historia porazki bardziej interesuje niz sama gra (i tez robi dosyc sympatyczne wrazenie) - zawsze cos

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Wrzesień 19, 2012, 14:40:26
Spróbuj odpalić demo, może zmienisz zdanie

Offline rhdbisgrt

  • Użytkownik

# Wrzesień 19, 2012, 15:59:19
Spróbuj odpalić demo, może zmienisz zdanie

Mam w domu net na karte do komórki - nie sciagam gier wiekszych niz 10MB :>

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

  • +2
# Wrzesień 19, 2012, 16:17:51
Ogólnie to największym błędem chyba jest to, że myśleliśmy, że zamiast robić albo gry dla hardcorowych graczy, albo dla casualowych zrobimy dla obu grup naraz. I wyszła gra dla nikogo :/

casualowcy powiedzą, że zbyt skomplikowana
hardcorowcy, że to puzzle zwykłe

Offline Radarek

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2012, 12:10:46
Ogólnie to największym błędem chyba jest to, że myśleliśmy, że zamiast robić albo gry dla hardcorowych graczy, albo dla casualowych zrobimy dla obu grup naraz. I wyszła gra dla nikogo :/

casualowcy powiedzą, że zbyt skomplikowana
hardcorowcy, że to puzzle zwykłe

Z czego to wynika? Czy odpowiednio rosnący poziom trudności nie załatwiłby sprawy?

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Wrzesień 20, 2012, 15:37:01
Za dużo elementów RPG

Offline zephyr

  • Użytkownik

# Wrzesień 20, 2012, 17:25:55
Wywala się na loadingu, koło 80-90%

Read this if game's not working.txt nie pomaga. Działa krok 1 i 2, nie działa 3.

Dell studio 1555, win7 32bit.

[edit] sterowniki karty graficznej, reinstalacja pomogła
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 26, 2012, 05:07:44 wysłana przez zephyr »

Offline waxx

  • Użytkownik

# Wrzesień 21, 2012, 01:01:54
Hmm, możesz spróbować pobrać raz jeszcze? I masz możliwość testu na innej maszynie?

Offline Azhiria

  • Użytkownik
    • Portfolio

# Wrzesień 21, 2012, 23:21:40
Projekt kojarzę z czasów jego początków i niestety spełniły się moje czarne przewidywania, iż tak mocno rozmijając się z targetem sukcesu raczej nie osiągniecie. A szkoda, bo gierka jest całkiem sympatyczna. Gry bazujące na Bejeweled są kierowane przede wszystkim do kobiet - tych casualowych, lubiących bezstresową rozrywkę, natomiast cała oprawa RM wskazuje na facetów zadłużonych w RPGowych statystykach.

Na Waszym miejscu zrobiłaby redesign settingu, okroiła kilka funkcji, wymieniła grafikę na bardziej babską i wystartowała jeszcze raz. Przykładowo bohaterka jest jakąś czarodziejką/opiekunką magicznych stworzeń (wilki, smoki, feniksy, catch'em all!) i to je wybieramy początkowo zamiast klasy postaci, ucząc kolejno jakichś specjalnych umiejętności i wykorzystując jako wspomagacze w walce. Zwierzaki koniecznie z tych "cute" i "sweet", podobnie jak smoczki w King's Bounty: Wojownicza Księżniczka.
http://fav.me/d4o2ewx
http://fav.me/d45t50g
http://fav.me/d1dybb6
Fabułę i jakiś powód do podróżowania po świecie wymyślić raczej nietrudno. Bronie, zbroje itd. zamienić na magiczne skrzydła, obroże, wzmocnione łuski i inne bajery dla naszych pupili, jakieś moce księżyca/słońca i inne cuda. Większość statystyk usunąć, pozostawiając tylko te najważniejsze, dające uczucie progresu, a przede wszystkim zrezygnować z Agility (przynajmniej w obecnej formie) lub dać jako opcjonalne na wyższym poziomie trudności, bo target pewnie uzna to za zbyt stresujące (rly, jakkolwiek dziwnie by to nie brzmiało).

Ot, takie tam sugestie. Oby w następnych projektach dopisało Wam więcej szczęścia! :)

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Wrzesień 21, 2012, 23:56:54
Raczej nie uda mi się namówić kodera (waxxa) do takich akcji, bo on już kompletnie porzucił ten projekt :(

No i pozostaje kwestia grafika, a tak poza tym to pomysł mi się podoba, ale raczej nierealny w tych warunkach :/

Offline Liosan

  • Redaktor

# Grudzień 11, 2012, 12:31:58
Ogólnie to największym błędem chyba jest to, że myśleliśmy, że zamiast robić albo gry dla hardcorowych graczy, albo dla casualowych zrobimy dla obu grup naraz. I wyszła gra dla nikogo :/

casualowcy powiedzą, że zbyt skomplikowana
hardcorowcy, że to puzzle zwykłe
Za dużo elementów RPG

Trochę odkopię temat i odniosę się do tych dwóch wypowiedzi Antka.

Jest taka gra na iPhone'a jak 10000000, która w gruncie rzeczy jest RPGiem z rozgrywką match-3. Tylko że to jest posunięte bardziej w hardkorową stronę (dungeon crawl, RPG, crafting), na inny rynek i z retro grafiką. I gra odniosła finansowy sukces bez żadnego marketingu.

Jak dla mnie to bardziej odjechana historia niż sukces Minecrafta ;) Natomiast obserwacja jest taka, że to nie jest opisywane jako "RPG z elementami match-3" czy tam na odwrót, tylko "retro dungeon crawler gdzie trzeba zebrać 10000000 punktów". Zupełnie inny target. Nawet ikonka w AppStore jest pikselasta...

Liosan

Offline goshki

  • Użytkownik
    • Vigeo Games

# Grudzień 11, 2012, 12:59:04
Jak dla mnie to bardziej odjechana historia niż sukces Minecrafta ;) Natomiast obserwacja jest taka, że to nie jest opisywane jako "RPG z elementami match-3" czy tam na odwrót, tylko "retro dungeon crawler gdzie trzeba zebrać 10000000 punktów". Zupełnie inny target. Nawet ikonka w AppStore jest pikselasta...

Dwa magiczne słowa: "retro" i "piksele". Przeciwko temu chyba protestował na blogu Antek jeszcze gdy Rune Masters powstawało? Swoją drogą, zastanawiam się, kiedy "retro" się przeje i ustąpi miejsca "vintage". ;P