Autor Wątek: Rune Masters [wydane/skończone]  (Przeczytany 6654 razy)

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

  • +13
# Lipiec 16, 2012, 14:44:46
Rune Masters to unikalna gra logiczna łącząca w sobie elementy RPG i match-3. Dynamiczna rozgrywka, oryginalna mechanika tworzy doświadczenie, które gwarantuje ciągłą świetną zabawę i ciężko jest się od gry oderwać. Tym samym, jest to produkt wymagający od gracza zręczności, refleksu, a czasem i chwili zastanowienia jaką taktykę obrać na przeciwnika, jaką zdolność rozwinąć, którą statystyke ulepszyć, czy też w jaki przedmiot zainwestować. Każdy playthrough jest wyjątkowy i mamy ochotę po przejściu gry zagrać raz jeszcze, tworząc nową postać i rozwijając ją inaczej. A po wszystkim czeka na nas tryb klasyczny, gdzie tak jak w Bejeweled możemy zrelaksować się i jak w grach arcade nabijać nowe highscory.

Ficzery:
  • 6 unikalnych postaci, każda z własną historią i specjalnymi umiejętnościami
  • 23 wymagających przeciwników
  • w tym 8 silnych bossów stojących na drodze do Rune Mastera
  • 37 różnych i użytecznych przedmiotów podzielonych na 3 kategorie: pancerze, bronie, amulety
  • 2 tryby gry: kampania i classic mode
  • fenomenalny soundtrack i efekty dźwiękowe Chrisa Sinnott’a
  • ultra dopieszczony i responsywny gameplay z pięknymi efektami
  • walka w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem mechaniki match-3
  • innowacyjne umiejętności zawierające w sobie 8 czarów z 4 kategorii: Ogień, Woda, Natura i Ziemia

Taak! Gra jest w końcu skończona. 15 miesięcy pracy, zmiany koncepcji, pomysłów, redesigny, ale dzisiaj mamy już to przy czym jesteśmy zadowoleni. RM zaczęło się od małej gierki w kwietniu 2011 na compo, w którym uczestniczyłem tylko ja i waxx (jego grę może jeszcze pamiętacie). Pomysł nowej mechaniki spodobał się na tyle, że zacząłem pracę nad zwiększeniem formatu tej gry i właściwym jej skończeniem. Po kilku tygodniach solo pracy skontaktowałem się z waxxem i... się zaczęło. Przez cały ten okres roboty przez projekt przewinęło się masę osób z większym lub mniejszym sukcesem. Podziękowania należą się Toxotesowi, reggowi, Raniviusowi, którzy mieli swój udział w oprawie graficznej. Niestety, nie dotrwali do finiszu. Z kolei do końca pozostał Chris Sinnott, którego muzyka i efekty dźwiękowe nadały nowej jakości naszej grze i na pewno gameplay nie byłby tak miodny gdyby nie on. Pontus Ullbors nasz najnowszy nabytek pracuje teraz nad nowymi tłami i już kilka z nich można zobaczyć w najnowszej wersji. Więcej dojdzie w kolejnych patchach ;)
A teraz oto jesteśmy, w lipcu 2012, ze skończoną fajną grą, pierwszym komercyjnym produktem. Jesteśmy podekscytowani bo było to świetne doświadczenie i liczymy, że gracze docenią naszą pracę.

Nowe demo:




Nowy trailer:










Tech
  • Visual C++ and SFML
  • Adobe Photoshop CS5
  • MS Paint
  • Notepad
  • Calculator

Credits

  • Dushan ANtY Chaciej – Lead designer, Lead visual artist, PR/marketing
  • Max waxx Strzelecki – Lead programmer
  • Chris JitterBones Sinnot – music and sounds
  • Tomasz regg Mirowski – couple of UI graphics
  • Ranivius, Pontus Ullbors – backgrounds
  • Toxotes – main menu background, gems, board

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline darthtomi

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 18, 2012, 03:07:03
Na pewno już o tym wiecie, ale i tak podam linka:

http://www.rockpapershotgun.com/2012/07/17/wot-i-think-rune-masters/#more-116506

Ja bym powiedział, że sam fakt, że recenzja się ukazała na Rock-Paper-Shotgun to już osiągnięcie w świecie indie i sukces dla Was:D

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Lipiec 18, 2012, 04:01:18
Prawda, ja się bardzo cieszę ze względu tej recenzji, co prawda jest kilka innych mniej zadowalających spraw, ale tu zawsze coś na plus.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 10:02:37
Rating 8.8 na DESURA ;p

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 18, 2012, 10:38:45
Rank 62 of 7,242 :-O Nieźle :-)  Jesteście na 3ciej stronie "Most popular" desury, ale nie widzę Was w "New games"... hm.

Liosan

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 18, 2012, 12:44:15
Wersja na komórki planowana jest?

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 18, 2012, 12:46:27
... chyba na tablety, ciężko będzie trafiać paluchami :-)

Liosan

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Lipiec 18, 2012, 12:47:11
Rank 62 of 7,242 :-O Nieźle :-)  Jesteście na 3ciej stronie "Most popular" desury, ale nie widzę Was w "New games"... hm.

Liosan
Bo nas nie dali do New games :)
a 62 rank to jednak nic nie daje w kwestii oglądalności, trzeba by do top 10 się załapać.

@Krzysiek K.: raczej nie, póki co to gra się za bardzo nie przyjęła, więc raczej myślimy o innym projekcie niż portowaniu tego

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

# Lipiec 18, 2012, 12:53:06
... chyba na tablety, ciężko będzie trafiać paluchami :-)
Zależy jak co leży (na ekranie). Na komórce daje się w gry tego typu grać bez szczególnych problemów.

Offline Liosan

  • Redaktor

  • +2
# Lipiec 18, 2012, 13:29:42
@Krzysiek K.: raczej nie, póki co to gra się za bardzo nie przyjęła, więc raczej myślimy o innym projekcie niż portowaniu tego
Tyle Waszego życia na to poszło, że może lepiej pomyśleć o sposobach na podciągnięcie sprzedaży? Promocje, marketing, inne kanały dystrybucji (własna strona!), odpowiadanie na każdy drobny komentarz od użytkowników... może trochę materiałów video (jakiś playthrough, jakiś making-of), może jakiś event w stylu "głosujemy na ficzer"... kupony promocyjne (wpisz WARSZTAT żeby na naszej stronie mieć 3$ zniżki...), może rozsyłanie gry ludziom za darmo na różnych forach/facebookach + aktywacja potem na desurze... może jakiś guerilla marketing w stylu chodzenie po forach incognito i pytanie "a graliście już w Rune Masters?"...sporo można zrobić. Może cena jest po prostu za wysoka i obniżka o 50% w ramach "promocji" lepiej się dopasuje do Waszego targetu?

Rozumiem, że łatwo stracić parę przy releasie, ale właśnie teraz ta para jest najbardziej potrzebna, nie? Włożyliście w to rok czy ileś, włóżcie jeszcze miesiąc. Ta gra na to zasługuje :-)

Liosan

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 14:32:54
Cytując recenzję
Cytuj
unfortunately at £9. At something closer to £4 I’d be tempted to say it could fill a dull evening.
Powiem wam iż nawet 4 wydaje mi się ceną wygórowaną, jest pełno gierek match3 za przysłowiowego dolara.

Offline Dosia

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 14:37:11
Bez dwóch zdań postarajcie się teraz od strony marketingowców. Mój nauczyciel od geografii mówił, że wszystko należy robić tak by móc powiedzieć, że zrobiło się najlepiej jak się potrafiło (3 z tego przedmiotu dawała więcej satysfakcji niż 6 z rozszerzonego). Ze swojej strony mogę jedynie podsunąć pomysł porozsyłania darmowych próbek do rozmaitych let`s playerów, spróbujcie zachęcić ich do tego by nagrali coś o tej grze. Nie mam stażu w tej branży, ale wydaje mi się, że w ten sposób zwiększycie swoje szanse biorąc pod uwagę popularność takich kanałów.

Wracając do przywołanego na wstępie nauczyciela, daliście z siebie wszystko tworząc grę teraz zróbcie to samo z marketingiem. Nie chciałbym na waszym miejscu spoglądać na swój projekt, dziecko i z żalem patrzeć jak się stacza bo nie pokazaliście go światu. Gdy jednak nie wypali, czego nie życzę, pomimo wszelkich prób to wiecie, że zrobiliście co się tylko dało by było inaczej, może to nie był odpowiedni czas, może nieodpowiedni typ gry, ale wina nie leży po waszej stronie.

Nie wiem na ile to realne w takiej produkcji, ale może pewien wpływ na rozwój, dalsze rozwijanie gry zapewni więcej graczy.

Nie poddawajcie się i podbijajcie rankingi. Teraz tylko z górki.

Offline .

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 16:22:02
Cytując recenzjęPowiem wam iż nawet 4 wydaje mi się ceną wygórowaną, jest pełno gierek match3 za przysłowiowego dolara.
Dokładnie -- zobacz na Steamie zakładkę "Top Under £7"...

@Dosia, obawiam się, że Twoje rady, choć płynące od serca, nie pomogą tutaj za wiele. Rynek gier jest co prawda ogromny ale konkurencja mocno tnie ceny. Za bardzo niewielkie pieniądze tj.2 kanapek (dobra kanapka w Londynie 2.99£) można kupić np. wszystkie GTA (4.99£). Inna kwestia jest taka, że ludzie zwykle nie widzą różnicy cenowej w przedziale 1-4$£€ i gra musi po prostu przypaść do gustu i zachwycać jakością. Cena schodzi na dużo dalszy plan. Obawiam się, że "Indie" bardzo szybko ewouluje, zmienia się w efekcie w świecie "Indie" zostaną najsilniejsi ($$$) :).

Offline Dosia

  • Użytkownik

# Lipiec 18, 2012, 16:51:51
@. Cięcie cenowe wydaje mi się jednym z prostszych zabiegów i został już wcześniej wymieniony, jednak nie jest to także wszystko co da się zrobić. Nie widziałem sensu w powtarzaniu tego co napisali poprzednicy biorąc pod uwagę fakt, że nie interesowałem się cenami gier.

Co do serii GTA to wydaje mi się, że to trochę inny segment. Sama obniżka miała znaczenie jedynie wśród nowszych części serii, a dodanie starszych to jedynie zabieg kosmetyczny, oczywiście cena kusząca, ale prawdopodobnie podyktowana tym, że gra już nie przynosi znacznych dochodów. Gry AAA czy jak to zwać najdroższe są w czasie premiery, a później stopniowo cena spada do ok 30 zł za wersję pudełkową, bynajmniej tak było z tego co pamiętam. W wirtualnej dystrybucji nie ponosi się kosztów związanych z opakowaniem zatem obniżka o 75% nie ma większego znaczenia "zyski zależą od obrotu" z punktu braku kosztów oraz nie zarabiania bez obniżki. Atutem gier indie czy też raczej zakupu w fazie alpha jest to iż gra ciągle się rozwija. Po przejściu takiego GTA rozgrywka zazwyczaj się kończy, mnie osobiście nudzi. A właśnie stały rozwój daje to poczucie, że zapłaciliśmy za coś na co mamy pewien wpływ i możemy odkrywać pewne rzeczy na nowo. Przy tym rosnąca z czasem cena włącza syndrom okazji.

Post jak najbardziej był pod wpływem emocji i szkoda zmarnować tyle trudu przez zły marketing. Należy też pamiętać o tym, że ludzie, którzy subskrybują kogoś zobaczą video z byle jakiej gry jeżeli on będzie to nagrywał, a może i poczują pragnienie zagrania w to samo. Nie ważne jak ważne by mówili, chociaż w sumie to chyba nie specjalnie się sprawdza, lepiej by dużo i dobrze ;)

PS W Anglii 2 kanapki u nas dobra pizza i jedzenia prawie na cały dzień (zależy ile kto wsuwa).

Offline .

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 18, 2012, 21:19:22
@Dosia, podałem cene kanapki dla przykładu, ponieważ twórcy gier muszą myśleć globalnie a targetem powinny być takie kraje jak USA, Kanada, UK, itp., ponieważ polski rynek nie jest istotny, a co za tym idzie nie ważne ile kosztuje kanapka w Polsce, ważne by cena gry była w okolicy kanapki rynków na których gra będzie się sprzedawała.

Cytuj
Atutem gier indie czy też raczej zakupu w fazie alpha jest to iż gra ciągle się rozwija. Po przejściu takiego GTA rozgrywka zazwyczaj się kończy, mnie osobiście nudzi. A właśnie stały rozwój daje to poczucie, że zapłaciliśmy za coś na co mamy pewien wpływ i możemy odkrywać pewne rzeczy na nowo. Przy tym rosnąca z czasem cena włącza syndrom okazji.
Czyli, mam rozumieć, że twórca co jakiś czas dodaje jakieś plansze lub bronie, a gra się aktualizuje? Ponaddto jako gracz gry "Indie" moje rady i decyzje mają znaczący wpływ na rozwój kolejnych aktualizacji?
To podobnie jest w przypadku większości gier, gdzie gracze mogą je rozwijać (mody) i balansować (np. SC2).  Podaj przykład takiej gry "Indie", która spełnia to o czym piszesz :)

Studia "Indie" muszą na siebie zarabiać co oznaczać, że gra musi być popularna, a to implikuje, że Twój głos jest proporcjonalnie nieistotny do wielkości społeczności graczy. Studia tworzące gry "Indie", słuchających się swoich graczy (w liczbie <1-10k) nie przetrwają bo w końcu mama powie "synku idź wreszcie do normalnej pracy, bo z tych Twoich gierek to pożytku nie ma" :).

@Marketing.
Z mojego doświadczenia; w przypadku nieznaczącego budżetu, obawiam się iż, nie będzie skuteczny...