Autor Wątek: Mercenary  (Przeczytany 1897 razy)

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

  • +1
# Lipiec 16, 2012, 12:13:20
1.Wstępnie
Projekt tworzony przez dwie osoby, a mianowicie : Mateusza Kin (programista), oraz Mateusza Sieradźińskiego (grafik). Gra pisana z użyciem biblioteki SFML 2.0 wraz z wspomaganiem się OpenGl'em. Z założenia ma być o side-scrooler platformówka.

2. O tym co mamy
Samych assetów mamy niewiele, bo grafik starczy na złożenie pierwszego poziomu, czyli całych lochów. Kodu także nie dużo, z racji tego, że jeszcze "nie nauczyłem się" jak ważne jest robienie back-upów, ale po ostatniej stracie dużej ilości grywalnego Mercenary teraz to co piszę na bieżąco wrzucam na repo.

3. Zarys fabularny
//TODO: Poprawić po konsultacji z grafikiem, z racji, że to on wszystko wymyślał, a mój jest steam punkowy bohater
W grze wcielimy się w postać najemnika. Najemnik ten będzie trochę postacią steam punkową, gdyż nie jest z okresu w którym gra ma miejsce, jest z przyszłości. Zwiedzając piękne czasy średniowieczne wynajęto go do tego aby pozbył się Demona z zamku.

4. O gamplayu
Tak jak wcześniej wspomniałem wcielimy się w bohatera, który się wyróżnia na tle tłumu. Podczas naszej podróży napotkamy różne nawiedzone istoty, które będą nam utrudniać dostanie się dalej. Gdy będą stawiać opór, będziemy mogli oczyścić sobie drogę za pomocą miecza, bądź pistoletu, który do strzału potrzebuje dużą ilość opętanych duszyczek. Będziemy przemierzać rożne części zamku (zastanawiamy się nad interactive intro, czyli będziemy mogli w nie trochę zaingerować, ale to nie jest priorytet w tej chwili), od lochów w których zaczniemy, po sale królewskie. Wszystkie mapy i to co na mapach zostało wykonane i zostanie w pixel arcie.



5. Dodatkowe informacje
Inspiracja była gra o nazwie Castlevania, a szczególnie ukochana przez grafika Super Castlevania 4.
Wszystkie grafiki są w 100% nasze. Wzorujemy się ale nie kopiujemy.
Kolega robi grafiki w Szwecji, ja koduje w naszym kochanym kraju rodzinnym.

6. Link do projektu na Warsztacie
http://warsztat.gd/projects/mercenary

Więcej screenów i informacji na temat fabuły udostępnimy gdy tylko grafik mi przyniesie je na pendrive, bo jest w Polsce (w mojej wiosce), ale aktualnie pojechał do babci i nie wiem za bardzo kiedy wróci.

@UPDATE

http://www.youtube.com/watch?v=m7hbOAs99jY&feature=youtu.be

Poprawione flagi (wcześniej trochę bugowała animacja (zły mnożnik i jedna wartość była za dużo i wyglądało jak by odświeżanie było niskie i klatkowało) oraz kolorystyka.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2012, 21:39:03 wysłana przez Estivo »

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 17, 2012, 11:08:11
http://www.youtube.com/watch?v=OexKEBH2ye4&feature=youtu.be

Po wykorzystaniu pomysłu Vipy (dziękuję bardzo), flagi poruszają się o wiele lepiej.

Offline Krzysiek K.

  • Redaktor
    • DevKK.net

  • +1
# Lipiec 17, 2012, 11:56:19
Czy animacja flag to najważniejszy feature gry, by się nim cały czas zajmować? ;)

Offline cybek

  • Użytkownik
    • Strona domowa!

  • +1
# Lipiec 17, 2012, 13:13:47
No jasne, przynajmniej jak gra nie wyjdzie, to można wysłać symulację flagi na wietrze :D

Offline Estivo

  • Użytkownik
    • Blog

# Lipiec 17, 2012, 15:20:25
Czy animacja flag to najważniejszy feature gry, by się nim cały czas zajmować? ;)

Tak jest najważniejszym . Nie wiem czemu, ale się jej uczepiłem, ale już dzisiaj biorę się za coś ważniejszego.

No jasne, przynajmniej jak gra nie wyjdzie, to można wysłać symulację flagi na wietrze :D

Good Idea