Autor Wątek: Czy da się zrobić grę typu SpellForce 1 w Unity3D??  (Przeczytany 10355 razy)

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 00:22:09
Po to by zarządzać ludźmi i robić grę według widzi mi się. Wypłacać co miesiąc pensję i pilnować by wszystko szło zgodnie z planem. Od kiedy to dyrektor szkoły mysi się znać na każdym przedmiocie, który jest nauczany w szkole??

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline MaxGarden

  • Użytkownik
    • Profil na warsztacie

# Lipiec 14, 2012, 00:26:17
Nie musi się znać na każdym przedmiocie, ale musi mieć jakieś pojęcie jak funkcjonuje szkoła. Poza tym, jak masz podejście "nic nie muszę" to czego oczekujesz od tego forum ?

Offline Oti

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 00:28:18
Jak taki noob weźmie się za zarządzanie, to efektem może być jedynie obustronne rozczarowanie-Ty się rozczarujesz, bo okaże się, że tworzenie gier jest trudniejsze niż Ci się wydawało(tak naprawdę jest trudniejsze niż ktokolwiek 'spoza' może sobie wyobrazić-znany skądinąd John Carmack stwierdził jakiś czas temu, że współczesne gry komputerowe są bardziej skomplikowane niż statki kosmiczne) i, że projekt może odnieść klęskę(źle przeprowadzona rekrutacja, złe zarządzanie, niewystarczający budżet-whatever), a Twoi ludzie się rozczarują jak zaczniesz oczekiwać od nich gruszek na wierzbie.

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 14, 2012, 00:30:30
Zacznij może od zdefiniowania "dyrektora projektu" - nie słyszałem o takiej funkcji w projekcie, możliwe że skalkowałeś to z angielskiego, ale skoro dobrze wiesz, jakie chcesz zajmować stanowisko, to napisz proszę o jakie chodzi za pomocą istniejącej nomenklatury, a jeśli nie potrafisz, to je sprecyzuj.

Jakbyś miał wątpliwości: stanowisko dyrektora w firmie (bardzo możliwe, że używając tego określenia chodziło ci jednak o coś innego) polega na podejmowaniu decyzji zorientowanym na finanse, nie na własne widzimisię.

W przypadku większej ilości wątpliwości: nie istnieje stanowisko, będąc na którym masz wolną rękę w sprawie pomysłów i rozkazujesz innym - zawsze ktoś z góry albo z boku wywiera na ciebie presję, do której musisz się dostosować. Tak, tym bardziej, jeśli masz całkowicie własną firmę i jesteś na samej górze - wtedy (patrz dyrektor) liczysz kasę a nie swoje fantazje.

Also: widzimisię pisze się łącznie ;)

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 09:45:58
@up jak masz własną firmę to możesz być dyrektorem zarządzania managementem i nikt ci nic nie może

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 12:42:16
@up - jak masz własną firmę to zależy ci na tym, aby generowała zyski a nie splajtowała - więc masz ogrommą presję i nie możesz podejmować szkodliwych dla siebie decyzji (znaczy możesz, ale długo to nie potrwa)

Offline Cerberus

  • Użytkownik
    • Moja strona

# Lipiec 14, 2012, 14:23:12
@albinoski1989

Jestem początkującym programistą gier, kiedy czytałem Twój wątek "Grafik 2D szuka zleceń" pomyślałem sobie, że jak zakodzę prototyp gierki, którą będę tworzył, zaproponuje Ci pracę nad nią jako grafik. Myślałem sobie, że skoro nie masz jeszcze doświadczenia to pewnie chętnie porobiłbyś grafiki do jakiegoś mniejszego, ale konkretnego projekciku, żebyś miał jak potem pokazać efekty swojej pracy w formie gotowej i ukończonej gierki. Po przeczytaniu tego tematu już nie mam ochoty składać Ci żadnych propozycji, możesz spróbować wyciągnąć wnioski.

Osiągalne projekty dla niewielkich zespołów lub pojedynczych deweloperów to są na przykład takie gry:
http://www.kongregate.com/games/Xdragonx10/attack-of-the-evil-bunny-empire
http://www.kongregate.com/games/TheGameHomepage/red-remover?acomplete=red+remover
http://armorgames.com/play/13488/ragdoll-achievement

Gdyby udało mi się zrobić grę tak dopracowaną i z takim miodnym gameplayem jak któraś z powyższych to skakałbym z radości pod sufit.

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 16:34:04
No to poszukaj sobie kogoś innego, kto będzie miał inne podejście do gier tego typu, jak by to miało jakiekolwiek znaczenie... Najlepiej jak bym myślał tak ja Ty i miał takie same poglądy. Kompletnie się nie znam na tworzeniu gier od strony programowania. Widziałem jakiś czas temu jak ktoś sobie w blenderze sam utworzył taką gierkę http://vimeo.com/8421865. Dla mnie to wygląda dużo lepiej niż takie proste gierki, które wyglądają z pozoru na łatwe do zrobienia. Mi się takie gry podobają. Sam bym chciał coś takiego stworzyć w Blenderze.

Offline rm-f

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

  • +5
# Lipiec 14, 2012, 16:41:26
Sam bym chciał coś takiego stworzyć w Blenderze.
Wróć jak zrobisz.

Offline Fladimir Miel...

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 17:50:25
Tyle, że żeby zrobić grę w blenderze to raczej programowanie to też mus(w tym przypadku python).

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 18:12:50
To akurat wiem.

Offline Antek

  • Użytkownik
    • blog

# Lipiec 14, 2012, 18:45:11
Tylko, że to jest jakiś testowy room, a gry brak :)

Offline Kos

  • Użytkownik
    • kos.gd

# Lipiec 14, 2012, 18:51:51
To co zalinkowałeś to jest na razie techdemo, a nie gra. :) Na pewno fajnie się to programuje, i może nawet fajnie ogląda na filmiku, ale nabierze wartości growej dopiero po tym, jak kilka miesięcy pracy wejdzie w robienie contentu.

Offline koirat

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 20:35:58
@albinoski
Co do gier w blenderze to zobacz sobie "Yo Frankie".

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Sierpień 13, 2012, 01:55:44
A który z języków lepszy w programowaniu gier rts w Unity3D?? JavaScript, C# czy C++??