Autor Wątek: Czy da się zrobić grę typu SpellForce 1 w Unity3D??  (Przeczytany 10706 razy)

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 15:56:35
Jak w temacie.

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 16:01:03
Teoretycznie nie ma przeszkód, jednakże coś mimo zachwytu nad Unity3D nie widać żadnych gierek większych niż coś na komórki.

Odpowiedź brzmi, tak da się. Czy jedna osoba jest w stanie zrobić? Nie.

Offline Asmodeusz

  • Użytkownik
    • Bogumił Wiatrowski: Blog

# Lipiec 13, 2012, 16:11:17
Patrząc po SpellForce obawiam się jak z taką ilością jednostek Unity by sobie poradził. Polecam zapoznać się z Devlogiem SpellForce i innymi materiałami dotyczącymi powstawania gry. Gdzieś kiedyś (teraz nie wiem - w artykułach, blogach czy komentarzach) na Gamasutrze przewinęła się wzmianka o SpellForce i problemach z wydajnością.

Skoro chcesz użyć Unity, sprawdź jego wydajność i swoje możliwości - zrób prosty prototyp (z minimalną grafiką, w 2D), żeby sprawdzić jak pójdzie implementacja podstawowych mechanizmów gry. Potem popraw prototyp, popraw go kolejne 20 razy i możesz zabierać się za grę. ;-)

Odpowiedź brzmi, tak da się. Czy jedna osoba jest w stanie zrobić? Nie.

@Avaj: śmiem twierdzić, że gdyby jeden człowiek poświęcił całe swoje życie zrobieniu takiej gry, dałby radę przed śmiercią (zakładając niezniszczalną psychikę).

//EDIT: refactor

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 16:16:39
@up
http://www.youtube.com/watch?v=KrAYDSTkXgQ

pamiętam jak tym ludzie się nakręcali, że koleś sam zrobił i w ogóle. Jak on twierdzi, 15000 godzin i efekt jest delikatnie mówiąc mizerny :)

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 16:18:59
Dzięki za szybką odpowiedź. Mapy do Spella powstały chyba w edytorze map. W tydzień można zrobić fajną mapkę. Mapy dużo nie zajmują czasu. Ilu ludzi bym potrzebował do utworzenia gry w 2 lata do 5-ciu lat?? Największą przeszkodą są pieniądze. Zaczynam w Lotto grać. Jak wygram wtedy dopiero można zacząć spełniać swoje marzenia. Może jakimś fartem wygram i da radę odkupić od nich gierkę. Dużo łatwiej modyfikować grę chyba.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2012, 16:24:26 wysłana przez albinoski1989 »

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 16:28:13
Jak chcesz się pobawić, to sobie zainstaluj Warcrafta 3, do niego łatwo się moduje, możesz podmieniać modele i takie bajery a cały silnik już gotowy. Zrobienie mapy to nie problem. Problemem jest cały content, od map, po modele, elementy interfejsu, po całą warstwę gameplayu, pathfinding, AI. Jest to ogromny narzut pracy. Myślę, że dla jednej osoby osiągalny poziom zaawansowania gry to C&C oryginalny, nie więcej.

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 16:39:14
A wie ktoś co potrzeba by stworzyć grę typu Kingdom Rush lub The Settlers Online??

http://armorgames.com/play/12141/kingdom-rush/
http://www.thesettlersonline.pl/pl

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 13, 2012, 16:48:36
Na pewno komputer potrzeba.

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 17:00:30
A po za tym?? Adobe Flash wystarczy??

Offline zxc

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 17:02:28
FlashDevelop + FlexSDK + opcjonalnie Adobe Flash. Teoretycznie wszystkie narzędzia potrzebne do zrobienia takiej gry są dostępne. W praktyce potrzeba mnóstwo wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Nie wyobrażasz sobie jak skomplikowaną grą jest Kingdom Rush.

Offline Xender

  • Użytkownik

  • +2
# Lipiec 13, 2012, 17:05:47
A wie ktoś co potrzeba by stworzyć grę typu Kingdom Rush lub The Settlers Online??

http://armorgames.com/play/12141/kingdom-rush/
http://www.thesettlersonline.pl/pl
Potrzeba ekipy znającej się na tworzeniu gier. Miarą umiejętności są wcześniej stworzone gry, nie deklaracje członków że "się znają".

Drogi autorze tematu, przestań robić z siebie lamera i tworzyć tematy "jestem artystą a wy się nie znacie" i "jak zrobić grę jak <tytuł zaawansowanej gry> w jak najbardziej dziadowych narzędziach".

Napisz grę i zrób grafikę do tetrisa, jak podołasz - sam odpowiesz sobie na takie pytania.

I jeszcze jedno - wszystkie gry o które pytasz - skoro zadajesz takie pytania w ten sposób, na pewnk nie dałbyś rady. Ale bardzo zachęcam, abyś spróbował, nauczysz się czegoś.

Offline albinoski1989

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 17:27:55
olo16 ja zwyczajnie pytam, jestem ciekawy. Interesuję się tworzeniem gier i chciałbym wiedzieć czy na coś sam lub z małą ekipą można się rzucać. Przy grze typu Ether Fields czy Trine nie pracuje dużo osób, a ich efekty cieszą oko. Wydaje mi się przez to, że zrobienie gry typu Kingdom Rush jest dużo mniejszym wyzwaniem. Nie mam zamiaru się uczyć programowania jak na razie. Chodź html5 i php może warto by było poznać, bo już umożliwia tworzenie ciekawych gier. http://rpgjs.com/examples/demo.php Wiem że jedna osoba mało może.

Offline Xender

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 17:39:48
@up - sorry, źle odczytałem twoje intencje. Natomiast pytanie jest trochę źle zadane - oczywiście, że "da się". Ale wybór technologii to nie kwestia da się / nie da się, tylko kwestia tego, co będzie najlepsze do danego zadania, a czynników jest wiele.

Offline Avaj

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 17:41:05
olo16 ja zwyczajnie pytam, jestem ciekawy. Interesuję się tworzeniem gier i chciałbym wiedzieć czy na coś sam lub z małą ekipą można się rzucać. Przy grze typu Ether Fields czy Trine nie pracuje dużo osób, a ich efekty cieszą oko. Wydaje mi się przez to, że zrobienie gry typu Kingdom Rush jest dużo mniejszym wyzwaniem. Nie mam zamiaru się uczyć programowania jak na razie. Chodź html5 i php może warto by było poznać, bo już umożliwia tworzenie ciekawych gier. http://rpgjs.com/examples/demo.php Wiem że jedna osoba mało może.
Ether Fields nie żyje :)

Offline zxc

  • Użytkownik

# Lipiec 13, 2012, 17:52:55
No właśnie Kingdom Rush jest poza zasięgiem zespołów z warsztatu - tj. nie widzę na warsztacie zespołu, który by uciągnął taką grę. Oczywiście mowa o sytuacji, w której takiej gry jeszcze nie ma i trzeba ją stworzyć od zera. Zrobić klona 1:1 takiej gry to mniejsze wyzwanie, ale też wymaga dużych umiejętności, doświadczenia i masy koordynacji.

Mówimy tu o mega-hicie flashowym i ios'owym, produkcie doskonale dopracowanym pod każdym względem.

Z perspektywy laika to wygląda tak, że Ether Fields to 3d MMO ze wszystkim, a Kingdom Rush to prosta-śmieszna gierka flashowa. Oczywiście więc, że taka poważna produkcja jest trudna, ale take zabawne maleństwo jest osiągalne. Tylko, że jest w zasadzie na odwrót :). Ether Fields (aktualnie Gloria Victis) to jest projekt, który porywa potencjałem i tym, co sobie wyobrażasz, że tam jest. Sama gra nie wyszła jeszcze, więc trudno mówić o sukcesie. Kingdom Rush to jest kompletny i dopracowany produkt, w który już zagrano pewnie ze 100 mln razy (20mln na samym Armor Games) - i ci wszyscy ludzie mieli do wyboru inne gry na portalach, ale z jakiegoś powodu uznawali, że Kingdom Rush wygląda ciekawiej. To jest ogromny sukces i w zupełności zasłużony.

Osiągalne projekty dla niewielkich zespołów lub pojedynczych deweloperów to są na przykład takie gry:
http://www.kongregate.com/games/Xdragonx10/attack-of-the-evil-bunny-empire
http://www.kongregate.com/games/TheGameHomepage/red-remover?acomplete=red+remover
http://armorgames.com/play/13488/ragdoll-achievement