Autor Wątek: Google SketchUp tekstura  (Przeczytany 1723 razy)

Offline twórca

  • Użytkownik

# Lipiec 11, 2012, 20:16:49
Witam. takie pytanko bo nie mogę ogarnąć:

Mam w Google SketchUp obiekt oteksturowany i chcę go wrzucić do maxa więc exportuje do fbx albo obj, niestety przy eksporcie tworzy mi folder i tam wrzuca z 5 plików z każdą stroną np: budynku gdy potem w maxie próbuję zaimportować to wczytuję mi się to bez tekstur a gdy próbuje je nałożyć to źle to wychodzi bo po całości się to rozkłada. Reasumując: Jak wyeksportować do maxa z Google SketchUp obiekt z jedną teksturą np: w pliku tga a nie z 10. ?

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline Nest

  • Użytkownik

# Listopad 09, 2012, 01:35:11
jasne że tak jest, tekstury to nie kolory gdzieś przechowywane być muszą, dlatego jak eksportujesz do fbx dostajesz informacje o ilości materiałów w oknie dialogowym i folder z ich zawartością. Nie dziw się jeśli używasz jednej tekstury a przy eksporcie może być ich 10, wynika to z tego że gdy za każdym razem kiedy na daną ścianę modelu zrobisz zmianę pozycji czyli klikasz prawym na element - tekstura - pozycja i coś tam majstrujesz np. zmieniasz wielkość (przesunięcia się nie liczą) to przy eksporcie materiał jest widziany jako nowa tekstura bez znaczenia czy to jest to samo czy co innego.

moim zdaniem powinieneś zrobić tak:
zrób model i oteksturuj go jak chcesz
wyeksportuj do fbx
stwórz obrazek w programie graficznym o takiej wielkości by wszystkie wyeksportowane materiały się zmieściły i zapisz jako jeden plik
wczytaj model skeczapowy i nałóż przez przesunięcia ten materiał na wszystkie ściany
wyeksportuj do fbx

w rezultacie powinieneś uzyskać jeden model fbx plus jeden materiał w postaci siatki którą potem sobie wczytasz w maxie, jak na mój prosty rozum powinno to zadziałać