Autor Wątek: Warsztat Summer of Code 2012  (Przeczytany 54445 razy)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 14, 2012, 21:41:46
Jest jakiś limit tego "wcześniej" ? :)
st3tc...? Dlaczego masz tylko 8 postów? Przez 6 lat chyba trochę więcej się uzbierało...? ;)

Liosan

Offline Mr. Spam

  • Miłośnik przetworów mięsnych

Offline st3tc

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 21:43:24
Odchudzanie ;)

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 14, 2012, 22:00:33
Jest jakiś limit tego "wcześniej" ? :)
...tylko napisz wyraźnie że zacząłeś ten projekt... 8 lat temu czy whatever. Żeby głosujący wiedzieli z czym mają do czynienia... :)

Nie ukrywam, że mam wątpliwości czy prezentowanie czegoś rozwijanego dłużej niż 2-3 lata jest porządku. Ale chrzanić, i tak chodzi o dobrą zabawę ;-)

Liosan

Offline st3tc

  • Użytkownik

# Lipiec 14, 2012, 22:48:19
rok ;)

Offline paqao

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2012, 16:21:52
kolejną osobę liczcie :)

Offline Xa

  • Użytkownik
    • sr

# Lipiec 15, 2012, 21:58:20
Mnie też doliczcie :)

Offline Kuba D.

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2012, 22:22:38
Ja proponuję ten 'poślizg' na 10.10 zrobić luźny i przesuwalny. Niektórzy mają wakacje, inni sesję poprawkową i takie tam ;) Poza tym, kilka osób będzie przedstawiać swoje dzieło klepane od kilkunastu miesięcy ( czy tam od roku i więcej) - dla nich tydzień, dwa nie robi różnicy ( jak się kilka lat guzdrają i kupa z tego jest) a dla innych tydzień to jest sporo. Zwłaszcza że sporo osób się zgłosiło i końcówka może być nerwowa a lepiej na spokojnie to rozegrać :P

Offline Paweł

  • Użytkownik

# Lipiec 15, 2012, 23:20:14
A tak wogóle to jaki jest cel tego konkursu? Motywacja do ukończenia gry? No ale jak data zakończenia będzie wciąż odsuwana to i motywacja spada. To samo z oddawaniem prac zaczętych wcześniej w późniejszych edycjach, może się pojawić coś w stylu "nie zdążyłem w tym roku? oddam za rok odpicowane". Obecnie wsoc to tak naprawdę podsumowanie rocznej pracy warsztatowiczów, ma fajną luźną formułę, wg. mnie ale słabo motywuje.
Piszę to bo ostatnio był temat "Gra w tydzień". Fajna inicjatywa. Może by tak to zaadaptować do wsoc?
Cel:
konkurs w wyniku którego powstaną gry, a uczestnicy zdobędą dośwadczenie.
Realizacja:
konkurs odbywałby się w terminie np. wsoc, każdy kto będzie chciał wziąć udział zakłada temat w dziale konkursowym na forum, projekt na portalu. Jako że wszelkiego rodzaju silniki są dozwolone to na początku wypadało by napisać czego się używa, jaką ma się bazę kodu, co się już ma, o czym bedzię gra, ile osób w zespole itp.  Każdy uczestnik w trakcie konkursu miałby _obowiązek_ wrzucać update przynajmniej raz na tydzień, czyli np. w zespole 3 osobowym update 3 razy w tygodniu. Oczywiście można częściej bo jak wiadomo "to chyba ludzie decydują". Brak update oznacza dyskwalifikację. Co w takim updacie miało by być? Cokolwiek, byle by było widać progres, że coś się robiło, jakiś nowy screen, koncept. Takie updejty pozwoliły by zmobilizowac do pracy, a także co ważniejsze można by dostać feedback od innych userów co się podoba, a co jest do poprawy: zobaczcie ile pomysłów padło w temacie "gra w tydzień".
Można by jeszcze pomyśleć nad wpisowym (góra 5 zł).
Co to tym sadzicie?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 15, 2012, 23:26:49 wysłana przez Paweł »

Offline Oti

  • Użytkownik

  • +1
# Lipiec 15, 2012, 23:47:59
Obecnie wsoc to tak naprawdę podsumowanie rocznej pracy warsztatowiczów
Trochę przesadzasz, bo w zasadzie to większość osób zaczyna pisać prace konkursowe właśnie w okresie letnim. Ale ogólnie długoterminowość to tak naprawdę jest największa zaleta tego konkursu-małe gierki w tydzień to żaden problem, ale żeby przez dłuższy okres czasu pracować nad projektem i zrobić go 'na błysk', to jest już sztuka i wymaga dużego nakładu pracy. Pisząc większy projekt sporo się uczysz, podczas, gdy przy robieniu małych gierek zazwyczaj robi się to, co się już umie. A przecież rozwój jest ważny.

Offline świrus

  • Użytkownik
    • Tu trolluje

# Lipiec 15, 2012, 23:54:27
Paweł było coś takiego: Wielka Warsztatowa Inicjatywa, własnie prawie to samo co podałeś.

A zaczęło się chyba od mojego przekomarzania się z pewnym użytkownikiem forum :D chyba z 50 osób się zabrało za pisanie, padło po pierwszym terminem 'raportowania'.

Offline pozy

  • Użytkownik

  • +3
# Lipiec 16, 2012, 00:04:10
Przydałoby się jakieś specjalne miejsce do chwalenia się postępami nad projektem. Może jakiś dział na forum przeznaczony tylko na projekty na WSoC? Fajnie by było, gdyby każdy uczestnik założył tam temat o swoim projekcie. Dzięki temu można by było łatwo porównywać stan projektu z innymi.

Offline Dab

  • Redaktor
    • blog

  • +1
# Lipiec 16, 2012, 00:38:46

Offline Semaya

  • Użytkownik

# Lipiec 16, 2012, 01:21:03
Dopiszcie mnie, może uda się zrobić coś sensownego. :P

Offline Liosan

  • Redaktor

# Lipiec 16, 2012, 08:02:23
Ja proponuję ten 'poślizg' na 10.10 zrobić luźny i przesuwalny. Niektórzy mają wakacje, inni sesję poprawkową i takie tam ;)
Termin nie ulega modyfikacjom. 'Poślizg' nie służy temu, żeby każdy miał czas na dokończenie gry - w tym konkursie chodzi o coś wręcz przeciwnego, on dostarcza deadline.  'Poślizg' wynika z tego, że zaczęliśmy o 10 dni później niż w poprzednich latach (bo się zagapiliśmy).

@Paweł formuła konkursu też nie ulegnie zmianie w trakcie jego trwania :-) Proponuję wyciągnąć wnioski w październiku na podstawie tegorocznego WSoC i rozpocząć dyskusję o zmianach wtedy.  Część proponowanych przez Ciebie zmian jest fajna, część niezbyt... ale o tym potem, hm?

No problemo: http://forum.warsztat.gd/index.php?board=112 :)
O, dzięki! Widzę już pierwszy devlog :-)

Liosan
« Ostatnia zmiana: Lipiec 16, 2012, 12:43:20 wysłana przez Liosan »

Offline matthewpl

  • Użytkownik
    • TheGamers - nowy wymiar gier

# Lipiec 17, 2012, 02:06:32
Czy tylko ja zauważyłem zwiększoną aktywność userów Warsztatu po ogłoszeniu SoC?